Na Gamescom nie mogło oczywiście zabraknąć jednej z najbardziej oczekiwanych gier z gatunku cRPG tego roku - Gothic 4: Arcania, autorstwa zespołu Spellbound.
Lucas-AT @ 19.08.2010, 18:08
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
pc, ps3, xbox 360
Na Gamescom nie mogło oczywiście zabraknąć jednej z najbardziej oczekiwanych gier z gatunku cRPG tego roku - Gothic 4: Arcania, autorstwa zespołu Spellbound. Panowie na potrzeby targów zmontowali nowy trailer swego dzieła, bardzo klimatyczny. Co prawda, czwarta odsłona wybrała inną ścieżkę, niż ta, którą podążały poprzednie odsłony (nad grą nie pracują już prawdziwi ojcowie marki), ale czuć tutaj starego, dobrego Gothica - przynajmniej ja mam takie wrażenie.
Można zauważyć, że świat będzie bardzo zróżnicowany, powrócą starzy znajomi (demony, trolle, Bezimienny w roli króla) i inne dziwactwa charakterystyczne dla sagi. Oby tylko Gothic 4: Arcania nie poszedł za bardzo w stronę casuali, a powinno być w porządku. Premiera na PC i Xboksa 360 jeszcze w tym roku. Posiadacze PS3 poczekają dłużej. A teraz zapraszam do oglądania.
Gothic 4: Arcania to najnowsza i prawdopodobnie ostatnia edycja słynnej serii gier cRPG. Wydawca sagi do procesu developingu programu zatrudnił zupełnie nowe studio, któr...
Cytat: Ravnarr Cóż, w kwestii naparzanki w cRPG ciężko coś nowego i odkrywczego teraz wymyślić. Patrząc na zwiastun, wyglądało to dosyć... tradycyjnie.
Po premierze Wiedźmina producenci gier mają niezwykle trudne zadanie . A seria Gothic pod względem walki nigdy nie błyszczała. Nawet granie magiem było upierdliwe - rzucenie czaru zajmowało tyle czasu, że już dawno leżeliśmy jako trup. Dochodziło do tego, że jako mag ognia ciachałem mieczem . Mam nadzieję, że w czwórce znacznie to poprawią. Mogliby też wprowadzić możliwość używania magii podczas biegania.
Więc wychodzi na to, że aktywna pauza jest w grze niezbędna... Wtedy jednak gra straci część swojego charakterystycznego podejścia do rozgrywki. Zobaczymy jak będzie, ale wymienione przez nas wady najpewniej będą obecne także w czwórce. Może to i dobrze - przynajmniej będziemy wiedzieli, że gramy w Gothica .
Cytat: bat2008kam Więc wychodzi na to, że aktywna pauza jest w grze niezbędna... Wtedy jednak gra straci część swojego charakterystycznego podejścia do rozgrywki. Zobaczymy jak będzie, ale wymienione przez nas wady najpewniej będą obecne także w czwórce. Może to i dobrze - przynajmniej będziemy wiedzieli, że gramy w Gothica .
Akurat aktywna pauza to bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie, jeśli w grze jest cała drużyna. Tylko dobrze by było, gdyby można było kolejkować więcej niż jeden rozkaz - wtedy planujesz akcję, dajesz "start" i patrzysz, jak wszystko rozgrywa się po Twojej myśli
Cytat: bat2008kam Więc wychodzi na to, że aktywna pauza jest w grze niezbędna... Wtedy jednak gra straci część swojego charakterystycznego podejścia do rozgrywki. Zobaczymy jak będzie, ale wymienione przez nas wady najpewniej będą obecne także w czwórce. Może to i dobrze - przynajmniej będziemy wiedzieli, że gramy w Gothica .
Akurat aktywna pauza to bardzo fajne rozwiązanie, szczególnie, jeśli w grze jest cała drużyna. Tylko dobrze by było, gdyby można było kolejkować więcej niż jeden rozkaz - wtedy planujesz akcję, dajesz "start" i patrzysz, jak wszystko rozgrywa się po Twojej myśli
Ja o tym wiem, ale w Gothicach nigdy nie miało się drużyny. Co najwyżej chwilowego towarzysza . Wątpię, by czwórka to zmieniła. Już byśmy o tym wiedzieli...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler