GC '10: Nowe szczegóły związane z Fallout: New Vegas.
Redakcji VG247 udało się porozmawiać z developerami z Obsidian, a także przyjrzeć się grywalnej wersji Fallout: New Vegas.
Miestwuj @ 19.08.2010, 16:39
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
pc, ps3, xbox 360
Redakcji VG247 udało się porozmawiać z developerami z Obsidian, a także przyjrzeć się grywalnej wersji Fallout: New Vegas. Te, w sumie dość pobieżne, informacje mogą nieco polepszyć humor weteranom serii.
Twórcy nowej odsłony Fallouta, nie da się tego nie zauważyć, starają się powoływać na tradycję pierwszych gier cyklu, jeszcze z czasów Interplay. Dlatego też New Vegas, nieco bardziej niż "trójka", kładzie nacisk na fabularną i moralną ambiwalencję. "Nasze postacie są trudne do rozgryzienia, nasze decyzje są trudne do podjęcia" - tłumaczy Joshua Sawyer, dodając:"Wciąż mamy kilka sytuacji, gdzie gracz wybiera pomiędzy dobrem a złem, ale ostatecznie tego rodzaju wybory nie są szczególnie interesujące".
"W New Vegas będzie dużo sytuacji, gdzie konsekwencje naszych działań nie będą zbyt oczywiste. Albo możesz utknąć w sytuacji, gdzie zachowanie się w porządku spowoduje negatywne skutki gdzie indziej". Obsidian zapowiada, że w ich grze gracze będą musieli naprawdę uważać na to, co czynią. Przyjęcie określonych questów może nam zablokować dostęp do innych ścieżek fabuły. Nasza reputacja będzie traktowana bardzo poważnie i nieść będzie za sobą równie istotne implikacje.
O tyle istotne, że New Vegas ma charakteryzować większa śmiertelność. Dostaniemy tryb Hardcore, w którym przyjdzie nam walczyć ze skutkami promieniowania i... dehydracji! Jakby tego było mało, skuteczność strzelania w VATS ma znacząco spaść. "Chciałem żeby był to bardziej taktyczny wybór - jeżeli próbujesz strzału w głowę, nie masz pewności czy to się uda" - wyjaśnia Sawyer. Kolejna niespodzianka - "mięczaki" mogą się pożegnać z level scalingiem. Tym razem, jeżeli udamy się w miejsce, gdzie zagrożenie przerośnie nasze umiejętności, nasze zwłoki będą żarciem dla szczurów. Taka sytuacja ma być w grze Obsidian bardzo prawdopodobna.
Wydaje się, że New Vegas, chociaż korzysta z mechaniki i silnika swojego poprzednika, ma od gry Bethesdy różnić się mniej kompromisowym podejściem. Krótko mówiąc - jest szansa, że psychofani Fallouta nie wysadzą siedziby Obsidian w powietrze. Aczkolwiek prawdę poznamy w październiku... na PS3, X360 i PC.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler