id Tech 5 nie będzie udostępniany w ramach middleware.
W rozmowie z Eurogamerem Todd Hollenshead z id Software poinformował, że nowy engine firmy, id Tech 5, będzie służył tylko i wyłącznie swoim twórcom oraz ZeniMax i Bethesda, czyli grupom, z którymi kreatorzy Dooma są powiązani.
Miestwuj @ 14.08.2010, 08:30
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
pc, ps3, xbox 360
W rozmowie z Eurogamerem Todd Hollenshead z id Software poinformował, że nowy engine firmy, id Tech 5, będzie służył tylko i wyłącznie swoim twórcom oraz ZeniMax i Bethesda, czyli grupom, z którymi kreatorzy Dooma są powiązani.
"Nie będziemy udzielać licencji zewnętrznym firmom" - wyjaśnił, dodając, że "Jeżeli chcesz zrobić grę na id Tech 5, to musi ona być wydana przez Bethesda, co moim zdaniem jest fair." Oznacza to w praktyce, że pozycja Epic, wraz z ich Unreal Engine, znacznie wzrośnie. Szczególnie, że silnik ten jest dostępny całkowicie za darmo dla niezależnych developerów, pod warunkiem, że podzielą się oni z Epic dochodami.
"Sądzę, że zdecydowali strategicznie, żeby skupić się na middleware, a my nigdy nie udawaliśmy, że skupiamy się na licencjonowaniu technologii" - wyjaśnia Hollenshead. "Chodziło o to, że robiliśmy technologie dla naszych gier, a filozofia była taka... technologia by się zmarnowała, jeżeli użyje się jej w jednej grze, więc chcieliśmy udostępniać ją małej liczbie developerów. Epic zrobił dobry interes na tym, więc szacun dla nich, ale nie chcemy zmieniać sposobu w jaki działaliśmy".
Nowy silnik id, ma napędzać Rage i Doom 4. Do jego możliwości zalicza się m.in. możliwość użycia olbrzymich tekstur czy ulepszone cieniowanie. O tym, jak sprawdza się w praktyce, przyjdzie nam się przekonać w przyszłym roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler