Take-Two notuje spore zyski. BioShock 2 sprzedaje się poniżej oczekiwań, a kolejna edycja może trafić w ręce innego dewelopera.
Firma Take-Two, podobnie jak większość innych gigantów branży, przechodziła bardzo poważnie kryzys gospodarczy, którego zgliszcza zaczynają wreszcie wychodzić na powierzchnię.
bigboy177 @ 10.06.2010, 15:10
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Firma Take-Two, podobnie jak większość innych gigantów branży, przechodziła bardzo poważnie kryzys gospodarczy, którego zgliszcza zaczynają wreszcie wychodzić na powierzchnię. Na szczęście korporacja jest na dobrej drodze by wyjść z wszelakich opresji.
Z raportu finansowego, dotyczącego drugiego kwartału bieżącego roku fiskalnego wynika, że Take-Two zanotowało obroty na poziomie $268 milionów dolarów, czyli około 54% więcej w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Firma zanotowała też zysk równy 16.9 miliona zielonych, natomiast w zeszłym roku miała stratę $10.4 miliona.
Za dwa najważniejsze argumenty obecnego, dobrego stanu finansowego spółki podaje się: Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City (PC i PS3) oraz Major League Baseball 2K10. Take-Two jest natomiast zawiedzione sprzedażą BioShock 2, które choć ostatecznie wykazało zarobek, znalazło mniejszą liczbę klientów niż zakładano.
Nie oznacza to na jednak, że kolejne edycje serii nie powstaną. Take-Two nadal zamierza wspierać markę, przy czym, deweloping kolejnych edycji może zostać powierzony innej firmie. Dotychczas nad dystopijną sagą pracowały Irrational Games (BioSHock) i 2K Marin (BioSHock 2), a w przyszłości podejmie się tego prawdopodobnie ktoś inny.
"Uważamy, że BioShock jest wciąż jedną z najważniejszych marek w branży. Nadal zamierzamy ją wspierać; aczkolwiek nie koniecznie w studio 2K Marin, ale niewątpliwie będziemy dalej działać. Uważamy, że marka ma jeszcze przed sobą długie życie." - powiedział Strauss Zelnick - jeden z szefów Take-Two.
"Jeśli odpowiednio podejdziemy do tematu i zapewnimy właściwą ilość innowacji, możemy zrobić sześć części, jak w przypadku Star Wars." -dodał prezydent Take-Two, niejaki Christoph Hartmann.
Na koniec, aby zaspokoić Waszą ciekawość, mamy wynik sprzedażowy BioShock 2. Gra do tej pory rozeszła się w nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy. Niedługo planowane są kolejne DLC, które, zapewne, przyczynią się do poprawienia tego, i tak bardzo dobrego, wyniku. W obliczu wspomnianej liczby, zastanawiam się jakie były prognozy analityków korporacji. Na jakim poziomie sprzedaży oczekiwali?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler