Ile zarabia się w naszej branży?
Wiadomo - branża elektronicznej rozrywki przynosi rocznie ogromne zyski tym, którzy biorą czynny udział we wzbogacaniu ją o kolejne pozycje, kupowane w ostatecznym rozrachunku przez spragnionych wrażeń graczy.
Ganymede @ 14.04.2010, 07:35
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, wii, inne, sprzęt
Wiadomo - branża elektronicznej rozrywki przynosi rocznie ogromne zyski tym, którzy biorą czynny udział we wzbogacaniu ją o kolejne pozycje, kupowane w ostatecznym rozrachunku przez spragnionych wrażeń graczy. To dosyć prosty w teorii proces, nie ma co zbyt dużo się na jego temat rozwodzić. Interesującym zagadnieniem, zwłaszcza dla tych, marzących o pracy w jednym ze studiów deweloperskich lub firm wydawniczych jest to, jak dużych zarobków należy oczekiwać po konkretnych stanowiskach. Odpowiedzi na tę kwestię poszukiwać należy w najnowszych badaniach, przeprowadzonych i opublikowanych przez Game Developer Research. Wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że już dawno powinniśmy porzucić pracę w MieścieGier i przekwalifikować się na kogokolwiek z przemysłu wykonawczego. Czego oczywiście nie uczynimy, bo nie wiedzielibyście, nasi drodzy czytelnicy, co począć bez codziennej porcji wiadomości z naszego portalu, prawda? :).
Całość bazuje na rynku północnoamerykańskim, więc w przełożeniu na polskie realia nie będzie może zbyt miarodajne, ale nie oszukujmy się - panowie z rodzimego Techlandu czy CD Projektu również biedy nie klepią, także nie przeskakujmy z jednej skrajności w drugą. Średnia płaca dla pracownika popularnego przedsiębiorstwa branżowego wynosi, bagatela, 75,573 dolarów rocznie (spadek z zeszłorocznych 79 tysięcy). Co najciekawsze, najwięcej nie zarabiają wcale ludzie powiązani czysto z technicznymi kwestiami - śmietankę spijają bowiem marketingowcy wykonawczy (129,167$ w ciągu 12 miesięcy) oraz ludzie od PR (83,804$), co w efekcie daje średnią na poziomie 96,408 zielonych. Dla kontrastu, zdecydowanie najmniej są w stanie odkroić sobie z tego życiodajnego tortu testerzy od zapewniania jakości produktu - ich roczny przychód oscyluje wokół 37,905$. Jeśli jednak ktoś zdoła utrzymać stanowisko przez, dajmy na to, 6 kolejnych lat, to ze spokojem podwoi to osiągnięcie, dobijając niemal do obecnej średniej.
Zerknijmy jeszcze na pracowników związanych z wdrażaniem technologii, czyli na tych - jakby to ujęli niektórzy złośliwcy - którzy faktycznie coś tutaj robią. Ich osiągnięcia finansowe wyglądają następująco:
Programowanie: 80,320$
Grafika i animacja: 71,071$
Projektowanie gry: 69,266$ (61,859 $ bez dyrektorów i szefostwa tych działów)
Produkcja: 75,082$
Dźwięk: 82,085$
W oczkach zaświeciły się symbole dolarków? Nam też. Ale wiecie co? Zostaniemy przy tym, co umiemy robić najlepiej, czyli krytykowaniu pracy innych, którą sami spartolilibyśmy znacznie bardziej. To po prostu wygodniejsze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler