Ile zarabia się w naszej branży?

Wiadomo - branża elektronicznej rozrywki przynosi rocznie ogromne zyski tym, którzy biorą czynny udział we wzbogacaniu ją o kolejne pozycje, kupowane w ostatecznym rozrachunku przez spragnionych wrażeń graczy.

@ 14.04.2010, 07:35
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, wii, inne, sprzęt


Wiadomo - branża elektronicznej rozrywki przynosi rocznie ogromne zyski tym, którzy biorą czynny udział we wzbogacaniu ją o kolejne pozycje, kupowane w ostatecznym rozrachunku przez spragnionych wrażeń graczy. To dosyć prosty w teorii proces, nie ma co zbyt dużo się na jego temat rozwodzić. Interesującym zagadnieniem, zwłaszcza dla tych, marzących o pracy w jednym ze studiów deweloperskich lub firm wydawniczych jest to, jak dużych zarobków należy oczekiwać po konkretnych stanowiskach. Odpowiedzi na tę kwestię poszukiwać należy w najnowszych badaniach, przeprowadzonych i opublikowanych przez Game Developer Research. Wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że już dawno powinniśmy porzucić pracę w MieścieGier i przekwalifikować się na kogokolwiek z przemysłu wykonawczego. Czego oczywiście nie uczynimy, bo nie wiedzielibyście, nasi drodzy czytelnicy, co począć bez codziennej porcji wiadomości z naszego portalu, prawda? :).

Całość bazuje na rynku północnoamerykańskim, więc w przełożeniu na polskie realia nie będzie może zbyt miarodajne, ale nie oszukujmy się - panowie z rodzimego Techlandu czy CD Projektu również biedy nie klepią, także nie przeskakujmy z jednej skrajności w drugą. Średnia płaca dla pracownika popularnego przedsiębiorstwa branżowego wynosi, bagatela, 75,573 dolarów rocznie (spadek z zeszłorocznych 79 tysięcy). Co najciekawsze, najwięcej nie zarabiają wcale ludzie powiązani czysto z technicznymi kwestiami - śmietankę spijają bowiem marketingowcy wykonawczy (129,167$ w ciągu 12 miesięcy) oraz ludzie od PR (83,804$), co w efekcie daje średnią na poziomie 96,408 zielonych. Dla kontrastu, zdecydowanie najmniej są w stanie odkroić sobie z tego życiodajnego tortu testerzy od zapewniania jakości produktu - ich roczny przychód oscyluje wokół 37,905$. Jeśli jednak ktoś zdoła utrzymać stanowisko przez, dajmy na to, 6 kolejnych lat, to ze spokojem podwoi to osiągnięcie, dobijając niemal do obecnej średniej.

Zerknijmy jeszcze na pracowników związanych z wdrażaniem technologii, czyli na tych - jakby to ujęli niektórzy złośliwcy - którzy faktycznie coś tutaj robią. Ich osiągnięcia finansowe wyglądają następująco:

Programowanie: 80,320$
Grafika i animacja: 71,071$
Projektowanie gry: 69,266$ (61,859 $ bez dyrektorów i szefostwa tych działów)
Produkcja: 75,082$
Dźwięk: 82,085$

W oczkach zaświeciły się symbole dolarków? Nam też. Ale wiecie co? Zostaniemy przy tym, co umiemy robić najlepiej, czyli krytykowaniu pracy innych, którą sami spartolilibyśmy znacznie bardziej. To po prostu wygodniejsze.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgryzek15   @   13:46, 14.04.2010
Morał? Warto być programistą ;)
0 kudosPietek=)   @   13:50, 14.04.2010
Nie małe pieniądze zarabiają ludzie związani z branżą gier to fakt ale tak jak zostało napisane powyżej "Zostaniemy przy tym, co umiemy robić najlepiej, czyli krytykowaniu pracy innych(...)" Dumny .
0 kudosGiordano   @   21:25, 14.04.2010
Politechniko, przybywam! Uśmiech BTW, dźwiękowcy też zarabiają niemało, a ich praca jakby była niedoceniana... Zawsze słyszy się o wspaniałej grafice, postaciach poziomach, fabule (chciałem dodać sztucznej inteligencji, ale się ugryzłem Dumny ), a rzadziej ktoś docenia dźwięk łamanego drewna, upadającej cegły, czy rykoszetów Szczęśliwy
0 kudosGilberto   @   21:33, 14.04.2010
Dlatego ide na inżynierie akustyczną :keke:
0 kudosMasterTomster   @   21:55, 14.04.2010
... im chociaż nie pada deszcz na głowę ... Konsternacja
0 kudosszewczu   @   22:40, 14.04.2010
Dobrze że od dawna uczę się grafiki 3D, teraz animacji zaczynam, oraz dobrze obsługuję photoshopa, w końcu uczę się aktualnie w Informatycznym Technikum a następnie grafika of corzzz.. Grafika to moja pasja. Właśnie z tym wiążę swoją przyszłość Uśmiech
0 kudosMasterTomster   @   23:10, 14.04.2010
Muszę cię troszkę dobić. Majk modelowanie w Bryce robi od dwóch lat. Animacje i modelowanie w Bryce, 3dsMaxie i Endorphine od roku. Urodził się w 1998. Pół roku temu po szkole poszedł na kółko informatyczne (chciał more) gdzie próbowali go nauczyć zakładać foldery. Pokręcony Pani nie wierzyła mu co robi na komputerze, musiał przynieść kompa i pokazać. Ale Irlandczycy mają kłopoty z odebraniem maila. Uśmiech
0 kudosGiordano   @   23:55, 14.04.2010
Za 10 lat niech zgłosi się do szewcza, który będzie dowódcą oddziału grafików w Ubisofcie Północ, którego to mam zamiar do tego czasu przejąć Diabelski pomysł
0 kudosszewczu   @   00:24, 15.04.2010
Haha mocne xD Zakładanie folderów Tomala? Nieźle Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź