Microsoft po prostu kocha studio Bungie!

Historia współpracy firm Microsoft oraz Bungie jest długa i zagmatwana. Studio przygotowało dla Giganta z Redmond najsłynniejszą strzelankę dla konsoli Xbox (Halo 1 i 2), a później również bez wątpienia najlepiej sprzedający się tytuł dla Xboxa 360 (Halo 3).

@ 10.09.2009, 12:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox 360

Microsoft po prostu kocha studio Bungie!

Historia współpracy firm Microsoft oraz Bungie jest długa i zagmatwana. Studio przygotowało dla Giganta z Redmond najsłynniejszą strzelankę dla konsoli Xbox (Halo 1 i 2), a później również bez wątpienia najlepiej sprzedający się tytuł dla Xboxa 360 (Halo 3).

Kiedy ostatnia część trylogii Halo trafiła na półki sklepowe, Bungie zapowiedziało, że zamierza zająć się teraz czymś zupełnie innym i jednocześnie wyrwać się spod skrzydeł MS. Minęło kilka tygodni, a na jaw wyszło, że plan się nie powiódł. Wszak studio pracuje w chwili obecnej nad dwiema nowymi produkcjami ze świata Halo. Pierwszą z nich jest Halo 3: ODST, którego premiera nastąpi już 22 września bieżącego roku. Drugi projekt to Halo: Reach, o którym na chwilę obecną nie wiadomo praktycznie nic!

Microsoft jest tak wdzięczny za uniwersum Halo, że wręcz rozpływa się w zachwytach podczas komentowania umiejętności Bungie. Alex Cutting - producent z firmy Microsoft Game Studios tak oto wyjaśnia fenomen, jakim według niego jest amerykańska ekipa deweloperów:

"Bungie to niesamowity partner. Mówią o tym cały czas, a ja w to wierzę, oni robią gry, w które sami chcieli by grać. To, co jest wspaniałe w grach Halo, to fakt, że mogą być one jeszcze rok przed premierą, a już są grywalne. Ludzie w rzeczywistości w nie grają. My możemy obserwować jak to robią i otrzymać opinię 60 różnych osób na temat jednego aspektu rozgrywki. To natomiast pozwala nam go doszlifować i otrzymać wyjątkową jakość."

"Nie wiele ludzi może to zrobić. Mnóstwo studiów po prostu kupuje silnik graficzny i nie mają możliwości wpływania tak dogłębnie na doświadczenie płynące z rozgrywki. Bungie stawia na gameplay. Spędzają więcej na polerowaniu zabawy niż ktokolwiek inny."

"Mają także niewiarygodnych artystów. Nieba i lokacje w grze są w mojej opinii bezkonkurencyjne. Wszystko jest najwyższych lotów, począwszy od projektu, przez grafikę, na wykonaniu skończywszy, oni są genialni. Wszystko co robi Bungie jest genialne."

Jak widać, w tytule newsa wcale nie przesadziłem. Microsoft bardzo chętnie wynająłby pokój hotelowy i wspólnie baraszkowałby z Bungie do białego rana. Oczywiście nie przeszkadza mi odrobina wychwalania tu i tam, ale imć Alex Cutting robi to w bardzo "unikatowy" sposób. Do głowy przychodzi mi stwierdzenie "lizanie d[cenzura]y".

Sprawdź także:
Halo 3: ODST

Halo 3: ODST

Premiera: 22 września 2009
XBOX 360

Halo 3: ODST to samodzielne rozszerzenie gry Halo 3. Po raz pierwszy w historii marki gracze mają możliwość zanurzyć się w to uniwersum science fiction nie w skórze Maste...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?