Natal nie zastąpi obecnych kontrolerów do gier - twierdzi Codemasters.

To, czym jest Project Natal powinien wiedzieć każdy posiadacz konsoli Xbox 360. Osoby, które nie miały jeszcze okazji się zapoznać z nową technologią firmy Microsoft zapraszam natomiast tutaj i tutaj.

@ 12.08.2009, 22:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox 360

Natal nie zastąpi obecnych kontrolerów do gier - twierdzi Codemasters.

To, czym jest Project Natal powinien wiedzieć każdy posiadacz konsoli Xbox 360. Osoby, które nie miały jeszcze okazji się zapoznać z nową technologią firmy Microsoft zapraszam natomiast tutaj i tutaj.

Choć system wykrywania ruchów wygląda bajerancko mam obawy co do jego praktycznego zastosowania. Obawy te nie są bezpodstawne i wygląda na to, że wielu deweloperów myśli podobnie. Pracujący obecnie nad grą Colin McRae: DiRT 2 - Ralph Fulton uważa, że Project Natal nie ma szans wyprzeć z rynku obecnych kontrolerów. "Skomplikowanie sterowania w grze wyścigowej, a w szczególności dla gry takiej jak nasza, wymaga zwykłego kontrolera" - powiedział Fulton.

Ralph Fulton uważa, że sporym minusem jest brak precyzji oraz informacji zwrotnych w postaci drgania, czy też tzw. force feedbacku stosowanego w porządnych kierownicach. Project Natal się po prostu do tego nie nadaje. Jeśli miałby on znaleźć zastosowanie w grach wyścigowych to albo w produkcjach dla młodszych graczy, albo jako urządzenie dodatkowe, a nie główne narzędzie służące do sterowania.

Jak faktycznie będzie się sprawował Natal? No cóż, pozostaje czekać, nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że gadżet dla Xboxa pozostanie właśnie tylko gadżetem, którego zastosowanie ograniczone zostanie do produkcji dla najmłodszych graczy, ewentualnie obsługi podstawowych funkcji konsoli. Na dzień dzisiejszy nie mogę sobie wybrazić siebie, siedzącego przed telewizorem i trzymającego wyimaginowaną kierownicę w ręku. Nawet gdybym w dłoniach miał jakąś plastikową imitację, miałbym problemy z "wczuciem się w akcję".

Sprawdź także:
Colin McRae: DiRT 2

Colin McRae: DiRT 2

Premiera: 08 września 2009
PC, PS3, XBOX 360, WII, DS, PSP

Colin McRae: DiRT 2 to kolejna gra ze stajni Codemasters opatrzona nazwiskiem najsłynniejszego rajdowca na świecie, który uległ śmiertelnemu wypadkowi w 2007 roku. Dzi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPapisotoromek   @   10:34, 13.08.2009
No rozumiem, że można kręcić kółkiem, ale pozostaje jeszcze hamulec, ręczny, spoglądanie do tyłu itp. Jakoś mi się to nie widzi
0 kudosJarazzz   @   11:04, 13.08.2009
No dobra, ale na zwyklym padzie tez sie ludziom znudzilo granie w wyscgi, wiec zrobili kierownice-pada.. do wyscigow to tylko kierownica Dumny zreszta taki projekt to malutki krok, aby w koncu wymyslili sterowanie falami mozgowymi Dumny Szczęśliwy Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosbigboy177   @   11:58, 13.08.2009
To też by było nieco głupie... Dumny Zero interakcji z grą, przez co mniejsze emocje. Co w tym fajnego siedzieć i myśleć o grze zamiast grać. Masakra, cały ten Natal i EyeToy to jak dla mnie bajer technologiczny, choć w przypadku Sony mamy w rękach kontrolery, więc to może jeszcze jakoś działać.