Dragon Age wróci do korzeni RPG!

Wydawać by się mogło, iż w dobie ewolucji gatunku RPG w stronę nasilenia akcji i specyficznej filmowości fabuły, na dobre zatraciliśmy klasyczny sznyt tego typu produkcji, oparty na głębokiej, szeroko opisanej fabule i budowaniu klimatu nie setkami wrogów do wyrżnięcia, a subtelnymi dialogami i unikalnym podejściem do starć.

@ 08.06.2009, 17:30
"Redmeer"
pc, ps3, xbox 360

Dragon Age wróci do korzeni RPG!

Wydawać by się mogło, iż w dobie ewolucji gatunku RPG w stronę nasilenia akcji i specyficznej filmowości fabuły, na dobre zatraciliśmy klasyczny sznyt tego typu produkcji, oparty na głębokiej, szeroko opisanej fabule i budowaniu klimatu nie setkami wrogów do wyrżnięcia, a subtelnymi dialogami i unikalnym podejściem do starć.

Całe szczęście jedna z gier chlubnie się z tego stereotypu wyłamuje. Jest nią Dragon Age: Początek. BioWare zapewnia powrót do korzeni RPG, tradycjonalizm na miarę doskonałego wręcz, do dziś żywego w sercach graczy Baldur's Gate. Konkretnie czyni to David Gaider, scenarzysta projektu, mający swój wkład również przy wspomnianych Wrotach Baldura. Przytoczę tutaj kilka zdań, które ów jegomość wypowiedział w wywiadzie dla serwisu Gamasutra.

Mass Effect jest wspaniały, bardzo kinowy, jednakże w Dragon Age definitywnie zastosujemy bardziej tradycyjne dla gatunku rozwiązania. Nie jest to nic złego patrząc na to, iż korzeniami tego tytułu jest seria Baldur;s Gate.

Na koniec Gaider pochwalił silnik gry. Oświadczył, że praca nad projektem z takimi narzędziami oraz teamem to czysta przyjemność i zajęcie bardzo inspirujące do działania. Ot, takie małe wazeliniarstwo.

Przypomnijmy, Dragon Age: Początek wyjdzie na PC, PS3 i X360 pod koniec tego roku.

Sprawdź także:
Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Premiera: 03 listopada 2009
PC, PS3, XBOX 360

Dragon Age: Początek to nowa marka legendarnego studia BioWare, które ma wielki udział w produkcjach computer role-playing przeznaczonych głównie na komputery osobiste kl...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosqbeer   @   19:59, 08.06.2009
ciekawe czy długość rozgrywki i główny wątek fabularny również będą czerpać wzorce z Baldurka
0 kudosKolosalus   @   13:31, 09.06.2009
Wkoncu gra wracająca do korzeni Pokręcony