Dragon Age wróci do korzeni RPG!
Wydawać by się mogło, iż w dobie ewolucji gatunku RPG w stronę nasilenia akcji i specyficznej filmowości fabuły, na dobre zatraciliśmy klasyczny sznyt tego typu produkcji, oparty na głębokiej, szeroko opisanej fabule i budowaniu klimatu nie setkami wrogów do wyrżnięcia, a subtelnymi dialogami i unikalnym podejściem do starć.
Redmeer @ 08.06.2009, 17:30
"Redmeer"
pc, ps3, xbox 360
Wydawać by się mogło, iż w dobie ewolucji gatunku RPG w stronę nasilenia akcji i specyficznej filmowości fabuły, na dobre zatraciliśmy klasyczny sznyt tego typu produkcji, oparty na głębokiej, szeroko opisanej fabule i budowaniu klimatu nie setkami wrogów do wyrżnięcia, a subtelnymi dialogami i unikalnym podejściem do starć.
Całe szczęście jedna z gier chlubnie się z tego stereotypu wyłamuje. Jest nią Dragon Age: Początek. BioWare zapewnia powrót do korzeni RPG, tradycjonalizm na miarę doskonałego wręcz, do dziś żywego w sercach graczy Baldur's Gate. Konkretnie czyni to David Gaider, scenarzysta projektu, mający swój wkład również przy wspomnianych Wrotach Baldura. Przytoczę tutaj kilka zdań, które ów jegomość wypowiedział w wywiadzie dla serwisu Gamasutra.
Mass Effect jest wspaniały, bardzo kinowy, jednakże w Dragon Age definitywnie zastosujemy bardziej tradycyjne dla gatunku rozwiązania. Nie jest to nic złego patrząc na to, iż korzeniami tego tytułu jest seria Baldur;s Gate.
Na koniec Gaider pochwalił silnik gry. Oświadczył, że praca nad projektem z takimi narzędziami oraz teamem to czysta przyjemność i zajęcie bardzo inspirujące do działania. Ot, takie małe wazeliniarstwo.
Przypomnijmy, Dragon Age: Początek wyjdzie na PC, PS3 i X360 pod koniec tego roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler