Cyberpunk 2077 (XBOX One)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (3)Kupię (0)

Cyberpunk 2077 (XBOX One) - recenzja gry


@ 18.12.2020, 22:42
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Jednak pomimo tego sam świat, Night City i tzw. badlandy, pustkowia położone poza terenem metropolii, został wykonany fantastycznie, z dbałością o detale! Każda z sześciu dzielnic ma swój unikalny charakter, niepowtarzalne typy zamieszkujących ich cywili, nieco inaczej zbudowane ulice, itd. Wśród smaczków możemy dopatrzyć się takich szczegółów jak np. wyskakujących z okien biurowców pracowników korporacji w biznesowym dystrykcie miasta, którym najwyraźniej nie przysłużyło się tempo pracy.

Bez wątpienia na charakterystyczny klimat i „żywotność” miasta wpływają też aktywności samych mieszkańców. Co rusz możemy ich spotkać, rozmawiających ze sobą, poruszających ciekawe / niecodzienne wątki, co znamy już ze wspomnianego Wiedźmina 3. Kompilacje tego typu scenek święciły swego czasu tryumfy na YouTubie, zapewne nie inaczej będzie i tym razem. W trakcie nich możemy niejednokrotnie wtrącić swoje trzy grosze, a nawet tym samym aktywować jakąś misję poboczną.

To ta jasna - paradoksalnie - strona Night City. W tej beczce miodu znajdziemy także łyżkę (a może i nawet dwie) dziegciu. Jedną z nich są z całą pewnością pustki na ulicach. W konsolowym wydaniu Cyberpunka (nie wiem do końca jak jest na komputerach, być może podobnie) miejsce akcji sprawia wrażenie na wpół wyludnionej metropolii. Ale nie zawsze. Na niektórych ulicach owszem, spotykamy całkiem sporo NPC-ów, jednak momentami (i nie zależy to od pory dnia), nagle pustoszeją.

Podobnie jest z ruchem ulicznym - z daleka, w np. trybie fotograficznym, widzimy te mityczne korki, całe wstążki zapalonych na ulicach czerwonych i białych reflektorów samochodowych. A gdy już znajdziemy się na np. autostradzie lub silnie zabudowanym centrum, to nagle mijamy 2-3 auta na krzyż. Są to wprawdzie detale, ale tego typu szczegóły budują pewien wizerunek, poczucie funkcjonowania w dużo większej maszynie, w żyjącym świecie.

A jeśli chodzi o „wczuwkę”, przez wielu zwaną „immersją”, to nie mogę nie zganić sztucznej inteligencji. O ile jeszcze gramy jako umięśniony wojownik, to tej głupoty SI za bardzo nie widać - przynajmniej nie odstaje od pewnego możliwego do przełknięcia standardu (dość niskich lotów, dodajmy). Ale w momencie objęcia skradankowego wariantu skrypty kierujące logiką wrogów głupieją, a oponenci odgrywają prawdziwy cyrk. Nie zauważają swoich poległych kompanów, włażą na przeszkody, zwieszają się na nich - cuda na kiju. Osobiście byłem w szoku, że można było tak zostawić ten element i pozwolić wypuścić grę bez jego - bardzo solidnego - doszlifowania.


Screeny z Cyberpunk 2077 (XBOX One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   09:15, 23.05.2021
Kwestia gustu. Mnie się ścieżka z 2077 ogólnie podoba, choć też bardziej leży mi ta z Wiedźmina. Ale jednak Cyberpunk ma coś, czego nie ma Wiedźmin, zresztą w sumie żadna gra chyba nie ma. Black metalową radiostację Uśmiech
1 kudosMaterdea   @   11:13, 23.05.2021
Cytat: shuwar
Mi brakuje jednak lepszej ścieżki dźwiękowej. Muzę z Wiedźmina 3 odsłuchuję regularnie. Tu próbowałem przesłuchać dołączoną do gry muzę na 2 płytach CD, ale nie dałem rady. Nie wiem, może nie moje klimaty, ale mam wrażenie, że każdy utwór jest kopią poprzedniego.
O nie, no dajmy spokój już takim porównaniom. Szczęśliwy To jakby fan Mozarta mówił, że nie podoba mu się Metallica - to zupełnie inne rzeczy. Elektronika ma to do siebie, że sprawia wrażenie podobnej, ale nie wyszedłbym aż tak daleko z tą tezą.
0 kudosshuwar   @   18:18, 23.05.2021
Ale nie chodzi mi jedynie o stacje radiowe, ale o całe udźwiękowienie budujące napięcie. Mimo wszystko uważam, że w Wieśku wyszło im to lepiej. Co nie oznacza, że źle oceniam tą warstwę.
3 kudosego78th   @   00:32, 19.02.2022
Przegrałem w CP jakieś 30 godzin zaraz po premierze. Jednak odłożyłem ten tytuł, by zaczekać na wersję PS5. Nie żałuję tym bardziej, że moja kupka wstydu to kilkadziesiąt tytułów do ogrania. Wróciłem po aktualizacji 1.5 i jest tak jak powinno być 15 miesięcy temu. Gra ma swoje małe błędy i dziwne rozwiązania, których podejrzewam nie zmieni już żadna łata. Ale są to drobiazgi związane z taką a nie inną wizją twórców i implementacją takich a nie innych mechanik. Mimo wszystko chciałbym otrzymać opcję przełączania między widokiem z perspektywy pierwszej i trzeciej osoby. W trybie foto widać to doskonale. Myślę, że wiele osób bardzo przyciągnęłaby do tej gry taka decyzja. CDP bronił perspektywy pierwszej osoby od początku ale ja uważam, że możliwość spojrzenia na naszą postać jak zmienia swój wygląd czy zachowuje się w czasie walki wpłynęłaby lepiej na utożsamienie się z nią. Poza tym jak dla mnie gra znakomita i uważam, że osoby które narzekają to wieczni malkontenci, którzy szukają tylko ideałów. Grają dla odreagowania i nie doceniają pracy włożonej przez twórców albo czepiają się najmniejszych szczegółów. A w tej chwili naprawdę nie ma się jak do czegoś wielkiego przyczepić. Night City jest takie jak sobie wyobrażałem. Ulice wreszcie żyją. Historia jest bardzo dobra i wciągająca, przedstawiony świat robi spore wrażenie, jest przekonujący i łatwo się w nim zanurzyć. Mimo około premierowych perturbacji, fatalnej decyzji o wypuszczeniu na starszą generację i ogólnie presji ze strony zarządu, która nie przysłużyła się firmie, widać po Cyberpunku ogrom włożonej pracy i pasję twórców. Dla mnie większość tego co pojawia się od lat także od największych deweloperów, nie umywa się do Cyberpunka. Tu jest pasja i kreatywność a u innych nastawienie na zysk i schematy. Ciężko mi zresztą wskazać inną równie znakomitą produkcję z ostatnich 5 lat. Chyba tylko Red Dead Redemption 2 jeśli chodzi o otwarte światy. Tamta gra jest dopracowana w każdym calu. Tylko czy aż tak złożona i skomplikowana jak CP? No właśnie. Przychodzi mi też na myśl Death Stranding ale to bardzo specyficzna produkcja. Wybitna ale jednak innego typu. Myślę, że przemyślane ulepszanie Cyberpunka i dodanie kilku konkretnych DLC a z czasem wypuszczenie jakiejś jubileuszowej wersji gry za kilka lat umocni jej pozycję jako czegoś wyjątkowego, co trzeba przeżyć i ograć.

P.S. Ostatnie słowo i już nie zamulam. Im dłużej gram tym bardziej widzę dlaczego tyle lat zajęło tworzenie tej gry. To nie jest jakiś sandbox tylko kawał świata, ogromnej metropolii z tysiącami szczegółów, z wątkami i zadaniami które mają być wiarygodne. Zdumiewa różnorodnością na każdym kroku. Widząc ogrom tego projektu potrafię wybaczyć CDP złe decyzje i niedoróbki. Myślę, że łatką 1.5 udowadniają, że od początku im zależało. Pozdrawiam.
0 kudosBarbarella.   @   09:11, 19.02.2022
Cytat: shuwar
problemy techniczne nawet nie muszą być wliczone w ocenę końcową, bo te można z czasem naprawić

No w moją ocenę na pewno nie będą wliczone bo gdy zagram to będą tylko wspomnieniem . Szczęśliwy Zresztą już chyba są.
0 kudoslogan23   @   10:30, 19.02.2022
Mnie nie dziwi że do memów i kpin, Gram aktualnie na najnowszej łatce i jest coraz gorzej, każda kolejna łatka psuje grę.
0 kudosBarbarella.   @   11:09, 20.02.2022
A czy to ta aktualizacja 1.5 ?
0 kudosego78th   @   13:49, 20.02.2022
Cytat: logan23
Mnie nie dziwi że do memów i kpin, Gram aktualbie na najnowszej łatce i jest coraz gorzej, każda kolejna łatka psuje grę.


Na jakiej platformie grasz?
0 kudoslogan23   @   16:16, 20.02.2022
Cytat: ego78th
Na jakiej platformie grasz?

Na pc i szczerze, niech się w końcu wezmą za porządną pracę.
0 kudosBarbarella.   @   00:08, 21.02.2022
Cytat: logan23
Na pc i szczerze, niech się w końcu wezmą za porządną pracę.

No to nie kupię .Lepiej sobie jakąś amerykańską grę kupię. Poirytowany
0 kudoslogan23   @   17:09, 21.02.2022
Cytat: Barbarella.
No to nie kupię .Lepiej sobie jakąś amerykańską grę kupię. Poirytowany

Rób jak chcesz, ja po prostu opisuje swoje wrażenia.
0 kudosurban1212   @   21:17, 21.02.2022
A co Ci ta łatka niby zepsuła? bo ja mam za sobą 43h i poza dwoma, czy trzema lewitującymi autami żadnych błędów nie widziałem.
2 kudosego78th   @   05:30, 22.02.2022
Cytat: logan23
Cytat: ego78th
Na jakiej platformie grasz?

Na pc i szczerze, niech się w końcu wezmą za porządną pracę.

Nie wiem w czym problem. Ja na PS5 i w trybie wydajności wygląda i działa bardzo dobrze. Żadnych gliczy i błędów jak w roku premiery. Czasem na coś się natknę ale tak samo w wielu zacnych grach jak Red Dead Redemption 2 do dziś znajduję błędy. Oczywiście fabuła świetna. Wykreowany świat zachwycający. Złożoność tej gry na poziomie kreacji jak i rozgrywki cały czas mnie zaskakuje pozytywnie. Nie wiem do czego ludzie się czepiają. Chciałbym kiedyś ograć na PC to fakt, ale na obecnej generacji wreszcie działa to bardzo dobrze i zabawa jest kapitalna.
0 kudoslogan23   @   16:57, 22.02.2022
Cytat: urban1212
A co Ci ta łatka niby zepsuła? bo ja mam za sobą 43h i poza dwoma, czy trzema lewitującymi autami żadnych błędów nie widziałem.

Jedno zadanie jest zabugowane, nie zalicza pewnego etapu zadania, pamiętam że jak grałem pierwszy raz, z tym zadaniem było ok.
0 kudosBarbarella.   @   16:15, 21.04.2024
Może jakieś tam bugi zostały, nie spotkałam jak na razie. Wiem tylko że tutaj jakieś małe zadanie poboczne jest ciekawsze niż fabuła niejednej dużej gry. Będę grała bardzo długo i dokładnie żeby nic nie pominąć.
Dodaj Odpowiedź