Mafia II: Definitive Edition (XBOX One)

ObserwujMam (1)Gram (1)Ukończone (1)Kupię (0)

Recenzja gry Mafia II: Definitive Edition (XBOX One)


@ 28.05.2020, 22:47
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Mafia II: Definitive Edition to po prostu remaster. Można było go wykonać o wiele lepiej - patrz: Saints Row: The Third - Remastered - ale finalnie tytuł straszy kilkoma niedoróbkami oraz delikatnymi problemami technicznymi.

Mafia II nie zasługiwała na lepszy remaster. Zasługiwała na lepszy los. Niestety przez fakt, że tytuł przegrał już w 2010 roku przez agresywną politykę wydawcy w stosunku do założeń deweloperów i dziwne cięcia rozgrywki oraz fabuły, to niczego – oprócz odkręcenia tego galimatiasu – nie dało się zrobić. Zostawmy więc rozdział pt. Vito Scaletta z tym, co zostało nam dostarczone przez studio D3T Ltd. w Mafia II: Definitive Edition i niech życie toczy się dalej.

Żebym nie został opacznie zrozumiany, ponieważ wstęp nabrał pompatycznego charakteru. Remaster Mafii II to po prostu lepsze tekstury, wyraźniejsza rozdzielczość, poprawione światło i niektóre efekty cząsteczkowe. Not great, not terrible – cytując znaną już wypowiedź Anatolija Diatłowa z serialu Czarnobyl.

Zbędę milczeniem wysyp newsów oraz artykułów na temat licznym błędów, które ponoć w grze były – takich jak glitche graficzne, blokujące się auta, postacie wypadające poza mapę itd. – ponieważ żaden z nich nie zdążył mnie spotkać. To zaś, co faktycznie zastałem w przeciągu moich 12 i pół godziny potrzebnych na skończenie kampanii fabularnej (na najwyższym poziomie trudności!), to niekiedy zawieszająca się muzyka z przerywników filmowych (grała już po ich skończeniu), a także okazjonalne nagłe pojawianie się elementów otoczenia (zwłaszcza roślinności).

Pominę też kwestię nadmiernych oczekiwań. Co prawda i mnie przez chwilę uderzyło to, że skoro „jedynka” zostanie poddana liftingowi totalnemu, to dlaczego by nie przywrócić „dwójki” do stanu z pierwotnych koncepcji – zwłaszcza, że cięcia były dość szeroko komentowane. Że zostanie uzupełniona elementami, których pozbyto się przed premierą (m.in. kluczowe dla fabuły epilogi, aktywności poboczne w postaci fuch, pozwolenie na broń i związane z tym obostrzenia). Czar szybko prysł po ujrzeniu zwiastuna.


Screeny z Mafia II: Definitive Edition (XBOX One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   13:13, 29.05.2020
W ogóle dla mnie absurdem jest wydawanie trylogii remasterów w kawałach i to z podziałem dwa do jednego. Idzie odnieść wrażenie, że dwójka i trójka zostały dodane na siłę i nikt tak naprawdę nie chciał ich zbytnio poprawiać.

I też liczyłem i to bardzo, że dwójka zostanie poprawiona i wzbogacona o to co zostało kiedyś wycięte. W tym momencie lepiej zagrać w oryginał z 2010 przynajmniej jest mniej błędów.
1 kudosTheCerbis   @   14:23, 29.05.2020
Widziałem komentarze osobów, które na PC-tach nie miały żadnych błędów. A jednak oprawa graficzna została całkiem ładnie poprawiona, choć oczywiście nie w jakimś ogromnym stopniu.
1 kudosRonaldo_   @   15:55, 29.05.2020
Mam tylko nadzieję, że Remake będzie zrobiony dobrze.
0 kudosdabi132   @   20:13, 29.05.2020
Niestety tak czułem, że w przypadku drugiej Mafii to będzie tylko lifting w postaci wyższej rozdzielczości i drobnej modyfikacji jakości tekstur. Gdyby remaster robiła dawna ekipa 2K Czech z Danielem Vavrą na czele to być może dostalibyśmy wyciętą zawartość z pierwotnej wersji. Ale i to wcale nie jest dla mnie takie oczywiste.
0 kudosshuwar   @   20:44, 29.05.2020
Ja właśnie ogrywam M2 i bawię się świetnie, w sumie to nawet nie wiem, co jest poprawione, a co nie. Fabuła przykrywa wszystko. Dynamika potyczek, modele jazdy, drifty... lubię to.
0 kudosguy_fawkes   @   11:07, 30.05.2020
Brak płynności starej gry na najmocniejszej obecnie konsoli to dowód na kiepskie wykonanie - to przecież tylko podpicowana tu i ówdzie dwójka, a nie pełny remake. To jak w takim razie działa na podstawowym XO albo PS4, skoro na XOX nie potrafi zaoferować płynności bez zarzutu...? Swoją drogą, nawiazując do choćby fizyki - lata temu Mafia 2 reklamowała przecież technologię APEX, która mocno obniżała wydajność, dając w zamian wtedy realistyczne m.in. ruchy płaszczy bohaterów. Mam nadzieję, że patche naprawią błędy, bo mimo wszystko, mimo cięć i pozbycia się wielu elementów, które miały się w tej grze znaleźć, to nadal całkiem sprawnie poprowadzona gangsterska opowieść.
0 kudosdabi132   @   15:49, 30.05.2020
Szkoda, że twórcy pierwszych dwóch odsłon studio Illusion Softworks (2K Czech) zostało zlikwidowane, w zasadzie przez politykę wydawcy. Jak dla mnie w Mafii III powinni naprawić przede wszystkim błędy które są w niej obecne, a nie dawać nowe rozdzielczości. Mafia II momentami ma przyjemniejszą grafika niż trzecia odsłona. Że nie wspomnę już o samej fabułę i gameplayu.
Dodaj Odpowiedź