The Outer Worlds (XBOX One)

ObserwujMam (3)Gram (1)Ukończone (3)Kupię (0)

The Outer Worlds (XBOX One) - recenzja gry


@ 28.10.2019, 20:24
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Zatem punkt pierwszy – scenariusz i świat przedstawiony – twórcy The Outer Worlds zaliczyli z wyróżnieniem. Dalej znajduje się rozgrywka. Tutaj wyróżnienia nie przewiduję, niemniej jednak i tak jest najlepiej w historii tego studia.

Nie ulega wątpliwości, że bawiąc się w The Outer Worlds gramy w strzelankę. Tytuł tylko momentami daje możliwość prześlizgnięcia się po cichu i ominięcia wszystkich wrogów, choć częściej oferuje tylko alternatywne drogi dotarcia do danego celu. W 70-80% czasu jednak zmuszeni jesteśmy od prowadzenia ognia, nierzadko na nieco bardziej otwartych, od korytarzy, terenach. A mówię o tym nie bez przyczyny – sztuczna inteligencja tutaj ssie. Choć nie tak strasznie jak w niedawno wypuszczonym Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, to i tak jest dość przewidywalna i częściej po prostu głupia.

Drugą sprawą związaną z tą kwestią jest nieco kiepski balans między stylem strcite FPS-owym, a dozą taktyki oferowaną przez fakt, iż posiadamy (ale nie musimy pożytkować) na podorędziu maksymalnie dwóch kompanów. Na wyższych poziomach trudności (zwłaszcza na najwyższym) oponenci potrafią naprawdę solidnie nam nastukać, a dodatkowo śmierć towarzyszy jest permanentna. Mamy co prawda proste komendy takie jak „idź tam”, „zbiórka” itd., ale brak aktywnej pauzy powoduje, że w ferworze walki często coś nam umyka, chłop poleci gdzieś mimo wydanego polecenia, wpadnie pod ostrzał i koniec końców zginie. Jednak jest to niedogodność, która podczas najzwyklejszego przechodzenia The Outer Worlds w ogóle się nie pokaże – prawdopodobnie nigdy też z tych komend dedykowanym kompanom nie skorzystacie.

Samo strzelanie jako takie zrealizowano bardzo dobrze – jak na Obsidian. Mając w pamięci trójwymiarowe Fallouty można by mieć pewne obiekcje co do tego, że faktycznie fajnie można stworzyć FPS-owy moduł. Jednak przesiadka na Unreal Engine 4 pozwoliła wyraźnie poprawić ten element. Choć starcia są w dużej mierze naprawdę chaotyczne (przy większej ilości wrogów wszyscy, bez opamiętania, jak najszybciej starają się do Ciebie doskoczyć), to niekiedy próba zabawienia się w np. strzelca wyborowego nie jest takim najgorszym wyborem.


Screeny z The Outer Worlds (XBOX One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:56, 29.10.2019
Nie wiem dlaczego, ale czytając recenzje (nie tylko na MG) odnoszę wrażenie, że recenzenci skłonni są wybaczać więcej Obsidian'owi. Materdea podał jedynie jeden negatywny element gry (wątki poboczne). Pewnie się mylę, ale czuję, że tych negatywów jest nieco więcej. I żeby było jasne - rzeczywiście wolałbym nie mieć racji Puszcza oko
1 kudosMaterdea   @   08:14, 29.10.2019
Cytat: shuwar
Nie wiem dlaczego, ale czytając recenzje (nie tylko na MG) odnoszę wrażenie, że recenzenci skłonni są wybaczać więcej Obsidian'owi. Materdea podał jedynie jeden negatywny element gry (wątki poboczne). Pewnie się mylę, ale czuję, że tych negatywów jest nieco więcej. I żeby było jasne - rzeczywiście wolałbym nie mieć racji Puszcza oko
Jasne, tak na dobrą sprawę każdy znajdzie x elementów, które mu nie pasują i on przez nie nie zagra. Ot, historia nie taka, a to jednak walka bronią białą mogła by być zrealizowana jak w grze takiej czy takiej, albo nie siada mu klimat itd. Tylko, że musimy odróżnić rzeczy, które ewidentnie w grze nie pasują (jak pisałem odnośnie np. craftingu czy kilku nieprzemyślanych rozwiązań w Ghost Recon: Breakpoint) i psują klimat, oraz takie, które są dobrze zrealizowane, ale ktoś może zakręcić na ich widok głową.

Od tego też jest cały tekst - opisuję w nim również ogólne przemyślenia i charakterystyczne rzeczy poddaję pod wątpliwość. Mi bardzo spodobało się to, co zobaczyłem na ekranie. Ale wyraźnie kilkukrotnie wyjaśniłem, że jest to mocno kontrastujący świat i czytelnik sam zada sobie pytanie, czy mu się to podoba, czy wręcz przeciwnie. Uśmiech
1 kudosGuilder   @   21:30, 29.10.2019
Jak byłem ostrożny w swoich nadziejach i przewidywaniach dotyczących tej gry, tak teraz się nią na poważnie zainteresowałem. Dzięki za recenzję, zdecydowanie zachęciła.
0 kudosfrycek88   @   19:28, 01.11.2019
Fajna recka. Będę musiał kiedyś kupić jak wyjdzie pełna edycja ze wszystkimi dodatkami.

A kiedy będzie recka Greedfalla?
0 kudosDirian   @   19:47, 01.11.2019
Cytat: frycek88
A kiedy będzie recka Greedfalla?

W niedalekiej przyszłości - mieliśmy małe zamieszanie z kopią recenzencką, później wyszło kilka nowych gier, które trzeba było zrecenzować i Greedfall tak trochę wypadł z kolejki. Ale nadrobimy zaległości!
0 kudosshuwar   @   09:00, 02.11.2019
Ja napisałem mikroreckę Greedfalla przy okazji innego postu (ale nie pamiętam którego). To było jakieś 3-4 dni temu. Ja Greedfalla polecam z całym sercem.
0 kudosBubtownik   @   15:30, 02.11.2019
Outer Worlds sobie u mnie mocno poczeka. Po sparzeniu się na Greedfall mam lekki uraz do niepewnych produkcji zachwalanych przez prasę (więcej opisałem w swojej mini-recenzji o GreedFall) i wolałem sobie wydać kasę na RDR2 na PC'ta mimo iż ograłem go już na PS4. Przynajmniej wiem, że gra jest tego warta i będę się przy niej świetnie bawił, wszak dla mnie obok Wiedźmina 3, RDR2 jest grą generacji.
Posiedzę i popatrzę jakie odczucia będą mieli gracze po przejściu TOW po jakimś czasie.
0 kudosfrycek88   @   10:38, 03.11.2019
Cytat: shuwar
Ja napisałem mikroreckę Greedfalla przy okazji innego postu (ale nie pamiętam którego). To było jakieś 3-4 dni temu. Ja Greedfalla polecam z całym sercem.


Ok. zaraz poczytam.
0 kudosUxon   @   00:09, 22.04.2021
Rewelacyjna gra. Świetnie się bawiłem. Pokrętna rzeczywistość w krzywym zwierciadle. Wszechobecny, oryginalny, nie przebierający w środkach, absolutnie niepowtarzalny nigdzie indziej korpo-humor. Fantastyczny projekt świata, struktura uniwersum niczym z komiksów z lat 60-70. Jako miłośnik Fallout 1 i 2, gdzie humor był dość zbliżony, jestem ogromnie kontent. Gra ma swoje wady, jak choćby zbyt szybki awans na max poziom, niską różnorodność przeciwników i monotonię w walce, ale merytoryką nadrabia to wszystko wyśmienicie. Tylko czemu nie ma na MG recek obu ŚWIETNYCH dlc? Smutny Duża szkoda.
Dodaj Odpowiedź