Halo 3 (XBOX 360)

ObserwujMam (128)Gram (38)Ukończone (42)Kupię (8)

Halo 3 (XBOX 360) - recenzja gry


@ 20.05.2008, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



By uczynić zabawę edytorami bardziej satysfakcjonującą, studio Bungie dodało do Halo 3 system wymiany plikami. Wszystkie stworzone w Forge mapy możemy udostępniać innym graczom. Razem z nimi je modyfikować i udoskonalać. Wymiana plików nie ogranicza się na szczęście tylko do map z Forge. Istnieje także opcja zapisywania fotek z gry oraz krótkich filmików, prezentujących nasze wojaże. Filmy można również edytować, zmieniając ustawienia kamery, wycinając niepotrzebne sceny itd. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że Halo 3 to tytuł upakowany zawartością, zapewniający niezwykle dużo przyjemności!

Od strony technicznej oczywiście nie jest gorzej. Silnik graficzny przeszedł lifting i jest teraz w stanie generować wiele nowoczesnych efektów specjalnych takich jak: cząsteczkowy dym, falująca woda czy też oświetlenie HDR. Ogólnie cała prezencja programu jest godna pochwały i niejednokrotnie, po walce staniecie podziwiając kunszt artystów. Jeśli chodzi o stricte techniczną część silnika graficznego, Halo 3 nie jest najbardziej rozwiniętą produkcją na rynku, sytuacja wygląda znacznie lepiej gdy pod uwagę weźmiemy artyzm oraz walory wizualne. Otrzymujemy w ten sposób jedną z najlepiej wyglądających gier dla konsoli Xbox 360.

Halo 3 (XBOX 360)

Dźwięk to kolejny świetnie opracowany element. Wszystkie efekty specjalne, dialogi oraz muzyka stoją na bardzo wysokim poziomie. Kawałki ścieżki dźwiękowej, długo po ukończeniu fabuły brzmiały jeszcze w mojej głowie, nie mam więc wątpliwości co do realizacji tej właśnie części projektu. Udźwiękowienie nadaje tytułowi epickiego rozmachu. Niektóre utwory są tak porywające, że podnoszą poziom adrenaliny we krwi i wymuszają szybsze bicie serca. Szczególnie te podczas scenek przerywnikowych. Mnóstwo poświęconej uwagi i przywiązania do szczegółów widzimy także w kwestiach wypowiadanych przez wirtualne postaci. Każde słowo brzmi naturalnie i idealnie pasuje do całej rozgrywki. Jedyne zastrzeżenie mam do dźwięków dochodzących z broni – są one mało dynamiczne i nie czuć ich siły. Nie ma to jednak wpływu na końcową ocenę dźwięku w grze.

Podsumowując Halo 3, muszę przyznać że jest to najlepsza kontynuacja w jaką miałem okazję zagrać. W większości przypadków kolejne edycje serii są coraz słabsze i nie są w stanie dorównać pierwowzorowi, dzieło Bungie jest całkowitym przeciwieństwem tej reguły. Charakteryzuje się klimatem zapoczątkowanym w pierwszej części sagi, rozwija jednak koncept rozgrywki i wznosi zabawę na wyżyny. Rzadko mamy do czynienia z tak świetnie opracowanym i wykonanym projektem.


Długość gry wg redakcji:
9h
Długość gry wg czytelników:
10h 10min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Technicznie Halo 3 nie powala, jeśli jednak chodzi o walory stricte wizualne wszystko stoi na najwyższym poziomie!
Genialny Dźwięk:
Monumentalna muzyka, sugestywne efekty specjalne i naturalne dialogi sprawiają, że dźwięk dobiegający z głośników jest wręcz idealny. Nieco słabo przygotowano tylko odgłosy towarzyszące strzelaniu.
Genialna Grywalność:
Gra nie znudzi Wam się zbyt szybko. Ilość dostępnych form zabawy zadowoli każdego gracza, a dodatkowe opcje internetowe czynią rozgrywkę jeszcze przyjemniejszą.
Genialne Pomysł i założenia:
Genialna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Gra błyszczy, świeci i połyskuje pod każdym względem. Drobne niedociągnięcia są niezauważalne, bo całość zrealizowano bezbłędnie!
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Halo 3 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosderm   @   00:14, 20.04.2009
dobra gra jednak osobiście z gatunku FPS-ów wolę coś mniej kosmicznego np.
serię Call of Duty czy Medal of Honor
0 kudosmalinek78   @   19:51, 11.04.2010
Ja powiem czego mi tu brakowało.
Po pierwsze, nie czułem że gram w FPP. Bardziej to mi na platwormera zalatywało z takim widokiem.
grafika , chhmmm. Może na początku kariery 360 była na w miarę dobrym poziomie ale teraz trąci myszą i to zdrowo.

Na starego xklocka jakoś mnie to bardziej wciągało .