By uczynić zabawę edytorami bardziej satysfakcjonującą, studio Bungie dodało do Halo 3 system wymiany plikami. Wszystkie stworzone w Forge mapy możemy udostępniać innym graczom. Razem z nimi je modyfikować i udoskonalać. Wymiana plików nie ogranicza się na szczęście tylko do map z Forge. Istnieje także opcja zapisywania fotek z gry oraz krótkich filmików, prezentujących nasze wojaże. Filmy można również edytować, zmieniając ustawienia kamery, wycinając niepotrzebne sceny itd. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że Halo 3 to tytuł upakowany zawartością, zapewniający niezwykle dużo przyjemności!
Od strony technicznej oczywiście nie jest gorzej. Silnik graficzny przeszedł lifting i jest teraz w stanie generować wiele nowoczesnych efektów specjalnych takich jak: cząsteczkowy dym, falująca woda czy też oświetlenie HDR. Ogólnie cała prezencja programu jest godna pochwały i niejednokrotnie, po walce staniecie podziwiając kunszt artystów. Jeśli chodzi o stricte techniczną część silnika graficznego, Halo 3 nie jest najbardziej rozwiniętą produkcją na rynku, sytuacja wygląda znacznie lepiej gdy pod uwagę weźmiemy artyzm oraz walory wizualne. Otrzymujemy w ten sposób jedną z najlepiej wyglądających gier dla konsoli Xbox 360.
Dźwięk to kolejny świetnie opracowany element. Wszystkie efekty specjalne, dialogi oraz muzyka stoją na bardzo wysokim poziomie. Kawałki ścieżki dźwiękowej, długo po ukończeniu fabuły brzmiały jeszcze w mojej głowie, nie mam więc wątpliwości co do realizacji tej właśnie części projektu. Udźwiękowienie nadaje tytułowi epickiego rozmachu. Niektóre utwory są tak porywające, że podnoszą poziom adrenaliny we krwi i wymuszają szybsze bicie serca. Szczególnie te podczas scenek przerywnikowych. Mnóstwo poświęconej uwagi i przywiązania do szczegółów widzimy także w kwestiach wypowiadanych przez wirtualne postaci. Każde słowo brzmi naturalnie i idealnie pasuje do całej rozgrywki. Jedyne zastrzeżenie mam do dźwięków dochodzących z broni – są one mało dynamiczne i nie czuć ich siły. Nie ma to jednak wpływu na końcową ocenę dźwięku w grze.
Podsumowując Halo 3, muszę przyznać że jest to najlepsza kontynuacja w jaką miałem okazję zagrać. W większości przypadków kolejne edycje serii są coraz słabsze i nie są w stanie dorównać pierwowzorowi, dzieło Bungie jest całkowitym przeciwieństwem tej reguły. Charakteryzuje się klimatem zapoczątkowanym w pierwszej części sagi, rozwija jednak koncept rozgrywki i wznosi zabawę na wyżyny. Rzadko mamy do czynienia z tak świetnie opracowanym i wykonanym projektem.
Genialna |
Grafika: Technicznie Halo 3 nie powala, jeśli jednak chodzi o walory stricte wizualne wszystko stoi na najwyższym poziomie! |
Genialny |
Dźwięk: Monumentalna muzyka, sugestywne efekty specjalne i naturalne dialogi sprawiają, że dźwięk dobiegający z głośników jest wręcz idealny. Nieco słabo przygotowano tylko odgłosy towarzyszące strzelaniu. |
Genialna |
Grywalność: Gra nie znudzi Wam się zbyt szybko. Ilość dostępnych form zabawy zadowoli każdego gracza, a dodatkowe opcje internetowe czynią rozgrywkę jeszcze przyjemniejszą. |
Genialne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: Gra błyszczy, świeci i połyskuje pod każdym względem. Drobne niedociągnięcia są niezauważalne, bo całość zrealizowano bezbłędnie! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler