Halo 3 (XBOX 360)

ObserwujMam (127)Gram (38)Ukończone (42)Kupię (9)

Halo 3 (XBOX 360) - recenzja gry


@ 20.05.2008, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Podczas walki z pasożytami, ziemski bohater posiada pomocnika – w wielu misjach będzie nam towarzyszył bowiem Arbiter – wojownik należący do Covenant. Niestety autorzy zdecydowali się na totalne olanie historii Arbitera, zaprezentowanej w Halo 2. Tutaj jest on jedynie skromnym pomocnikiem, nie możemy się w niego wcielić i nie poznajemy także rozterek towarzyszących jego bytowaniu. Co prawda, dzięki tylko jednemu wątkowi fabularnemu Halo 3 jest spójniejsze i łatwiej opanować całą historię, myślę jednak że te dodatkowe kilka przerywników nie sprawiłoby deweloperom zbyt wielu problemów…

Więcej na temat fabuły nie mam zamiaru oczywiście zdradzać, ponieważ to ona właśnie napędza całą grę i sprawia, że pragniemy brnąć do przodu. Całość została zaprezentowana w tak niezwykły sposób, że Halo 3 to nie tylko kolejna strzelanka FPP, lecz interaktywny film science fiction. Bez problemu dorównujący takim hitom jak Star Wars czy Battlestar Gallactica. Uniwersum spłodzone przez ludzi ze studia Bungie jest jednym z najciekawszych i najbardziej rozbudowanych w historii gier komputerowych i zapewne dlatego saga ma tak ogromne poparcie wśród graczy. Jestem przekonany, że choć obecna trylogia dobiegła końca, za jakiś czas powrócimy znowu do mistycznych pierścieni i ich świata.

Halo 3 (XBOX 360)

Halo 3 pod względem mechaniki zabawy kontynuuje elementy sprawdzone w pierwowzorze i dorzuca kilka wcześniej niedostępnych bajerów. Podczas rozgrywki kontrolujemy tylko i wyłącznie Master Chiefa, nie mamy możliwości wcielenia się z żadną inną postać. Master Chief to super żołnierz należący do elitarnej jednostki. Niestety jego bracia zostali wytłuczeni i on sam musi teraz przywrócić pokój w galaktyce. Mierzący grubo ponad dwa metry wojak charakteryzuje się nadludzką zręcznością, ogromną siłą oraz niezrównanymi umiejętnościami walki. Wleczony na barkach pancerz pozwala mu na prowadzenie starć z przeważającymi siłami wroga, bez obawy o jakiekolwiek obrażenia. Specjalne pole siłowe jest w stanie powstrzymać sporo bezpośrednich trafień, a jego właściwości regeneracyjne sprawiają, że chwila odpoczynku całkowicie naprawia występujące w nim uszczerbki. Po liftingu znowu jesteśmy gotowi do walki.

W tym miejscu pragnę zaznaczyć, że jeśli jesteś fanem serii Halo i masz już pewną wprawę w masakrowaniu Covenant i Flood, zdecyduj się na zabawę o wyższym poziomie trudności. Jeśli skorzystasz z normalnego, rozgrywka skończy się jeszcze zanim się naprawdę zacznie. Dopiero po odpaleniu Halo 3 na poziomie Heroic lub Legendary, przeciwnicy stają się agresywni i wymagający. Normalna rozgrywka dedykowana jest dla początkujących wirtualnych strzelców lub osób, które wcześniej nie zatopiły się w uniwersum Halo.

Ci, którzy mieli okazję zagrać w Halo i Halo 2 bardzo szybko zauważą, że dużą uwagę autorzy przywiązali do projektowania lokacji. Wszystkie levele posiadają unikatowy wygląd, a więc nie mamy wrażenia ciągłego spacerowania w tych samych miejscach. Każdy rozdział to wspaniale przygotowana mapa, idealnie pasująca do ogólnego klimatu rozgrywki. Świetne lokacje to jednak nie wszystko, trzeba bowiem mieć co na nich robić.


Screeny z Halo 3 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosderm   @   00:14, 20.04.2009
dobra gra jednak osobiście z gatunku FPS-ów wolę coś mniej kosmicznego np.
serię Call of Duty czy Medal of Honor
0 kudosmalinek78   @   19:51, 11.04.2010
Ja powiem czego mi tu brakowało.
Po pierwsze, nie czułem że gram w FPP. Bardziej to mi na platwormera zalatywało z takim widokiem.
grafika , chhmmm. Może na początku kariery 360 była na w miarę dobrym poziomie ale teraz trąci myszą i to zdrowo.

Na starego xklocka jakoś mnie to bardziej wciągało .