Mass Effect (X360)

ObserwujMam (82)Gram (26)Ukończone (39)Kupię (7)

Recenzja gry Mass Effect (X360)


@ 24.02.2008, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Podobnie sytuacja wygląda w przypadku samych starć. BioWare nie zajmowało się do tej pory grami, w których walki toczą się w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie wymiana ognia nie jest w stu procentach bezbolesna. Początkowo trzeba się przyzwyczaić do nieco dziwnej precyzji strzelania oraz odmiennego sposobu celowania. W późniejszych fragmentach zabawy, bitwy stają się coraz przyjemniejsze za sprawą nabywanych umiejętności oraz dzięki poprawie już posiadanych. Rozpoczynając zabawę dosyć łatwo możemy odejść w zaświaty, natomiast mniej więcej w połowie zamieniamy się w prawdziwą maszynę do zabijania – posiadamy potężne spluwy, idealną celność oraz gruby pancerz; nie jest łatwo z nami wygrać. Drobne problemy ze sterowaniem odchodzą wówczas w niepamięć, a bitwy stają się czystą przyjemnością!

Stu procentową rozkoszą jest także oglądanie gry w akcji. Mass Effect działa na zaawansowanym silniku graficznym, stworzonym oczywiście przez firmę BioWare. Engine bez problemu generuje duże otwarte przestrzenie oraz wspaniale wyglądające wnętrza. Wszędzie dookoła widzimy świetne efekty specjalne, dynamiczne cienie, mnóstwo źródeł światła, bump mapping, normal mapping itd. Postaci animowane są bardzo naturalnie i płynnie, a podczas dialogów mamy wrażenie uczestniczenia w filmie fabularnym, a nie grze komputerowej. Naprawdę jest na czym zawiesić oko – deweloper po raz kolejny udowodnił, że da się zrobić bardzo dobrze wyglądającą grę, posiadającą równie wysoką grywalność. Jedynym mankamentem są okazyjne opóźnienia podczas wczytywania tekstur, nie są one jednak dokuczliwe i wcale nie umniejszają prezencji gry!



Dźwięk idzie w parze z oprawą wizualną, a więc z głośników wydobywa się wiele świetnie skomponowanych kawałków, wręcz idealnie nagrane dialogi oraz sugestywne efekty specjalne. Jakość aktorstwa w Mass Effect powinna być inspiracją dla innych deweloperów, bowiem tak właśnie powinny przebiegać dialogi pomiędzy bohaterami w grze! Tutaj podobnie jak w przypadku grafiki, mamy do czynienia z jednym, drobnym babolem – otóż od czasu, do czasu ciężko jest usłyszeć co mówią do siebie postaci. Tak, jakby gra źle definiowała ustawienie kamery i myślała, że obiektyw jest znacznie dalej niż jest to w rzeczywistości!

Podsumowując, Mass Effect to wspaniała, nowa marka w świecie gier RPG. Program jest w założeniu trylogią, a więc czekają nas jeszcze przynajmniej dwie części przygód komandora Sheparda. Na jego kolejne perypetie będę wyglądał z niecierpliwością!


Długość gry wg redakcji:
14h
Długość gry wg czytelników:
32h 13min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Okazyjne opóźnienia doczytywania tekstur nie wpływają negatywnie na grę. Prezentuje się ona bowiem nadzwyczajnie!
Genialny Dźwięk:
Muzyka, efekty specjalne i dialogi brzmią jak zrealizowane na potrzeby hollywoodzkiej superprodukcji!
Genialna Grywalność:
Od 20-40 godzin zabawy (zależnie od naszej dokładności) to czas bardzo satysfakcjonujący i odbiegający znacznie od dzisiejszych standardów!
Genialne Pomysł i założenia:
Genialna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Mass Effect spełnia wszelkie oczekiwania. Wszystko współgra ze sobą tak, jak powinno!
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Mass Effect (X360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosderm   @   00:16, 20.04.2009
znakomity RPG a do tego znakomicie przetłumaczony
0 kudosGarbii   @   12:36, 23.01.2010
zgadzam się z Tobą ale jest troszeczkę nie dopracowana Uśmiech
0 kudosmalinek78   @   19:52, 11.04.2010
Bałem się tego tytułu ale mając tą grę już dwa lata wracam do niej jak wspomnieniami do pierwszej laski. Cudo ;))