Assassin's Creed III (XBOX 360)

ObserwujMam (46)Gram (15)Ukończone (25)Kupię (20)

Assassin's Creed III (XBOX 360) - recenzja gry


@ 30.10.2012, 17:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Multiplayer w Assassin’s Creed 3 to rozwinięcie tego, z czym mieliśmy do czynienia w edycjach poprzednich. Modeli zabawy jest sporo, w tym także jeden przeznaczony do trybu współpracy. Polega on na tym, że gracze (maksymalnie czterech) zostają wrzuceni na mapę, a ich zadaniem jest eliminowanie kolejno pokazujących się fal wrogów (kontrolowanych przez konsolę). Fal nieprzyjaciół jest ponad 20, a każda kolejna trudniejsza do ogarnięcia. Jeśli chodzi o pozostałe sposoby spędzania wolnego czasu, to jest m.in. Manhunt, Wanted i Artifact Assault (z części poprzednich) oraz całkiem nowy – Dominacja. Jak sama nazwa podpowiada, walczymy o punkty na mapie, a podzieleni jesteśmy na dwie grupy po osiem osób. Nagrodą za osiągnięcia w Multi są nowe stroje, broń i inne bajery. Wszystko jest rozbudowane aż do bólu, tak więc każdy fan zabawy w większym gronie znajdzie coś dla siebie.

Technicznie nowy Assassin’s Creed to poziom, do którego zdążyliśmy już przywyknąć. Produkcja działa na wysokiej jakości silniku graficznym i oferuje naprawdę świetną oprawę wizualną. Tekstury są ostre, wyraźne i sprawnie ze sobą połączone. Często zmieniają się warunki pogodowe i klimatyczne, a animacja postaci to pierwsza klasa. Super wyglądają też różne drobnostki takie, jak ślady na śniegu, refleksy światła, dynamiczne cieniowanie, czy mimika postaci podczas rozmów. Mimo to występują pewne drobne, czasem też większe, niedociągnięcia. Do tych pierwszych zaliczyć można plakaty przenikające mury, do których zostały przymocowane, dziwnie powykręcane zwłoki nieżyjących przeciwników, głupiejąca kamera, która potrafi się na chwilę zablokować w jakimś położeniu, utrudniając ocenę sytuacji dookoła oraz problemy z wykrywaniem kolizji. Z baboli większego kalibru wymienię choćby wóz wbity pionowo w ziemię, ciągnięty do przodu niczym orkę przez konia oraz możliwość „przelecenia” przez podłoże do wirtualnej pustki. Na szczęście te większe błędy nie pojawiają się zbyt często, a przez to nie utrudniają zbytnio zabawy.

Assassin's Creed III (XBOX 360)

Dźwięk dopełnia całości, oferując najwyższą światową jakość. Co ciekawe, podrasowano w grze ścieżkę muzyczną, która teraz dynamicznie zmienia się w zależności od sytuacji. Potęguje to widowiskowość i nadaje zabawie bardziej filmowego charakteru. Jeśli miałbym do czegoś porównać efekt końcowy, do głowy przychodzi mi seria Uncharted.

Podsumowując, Assassin’s Creed 3 to godne zwieńczenie przygody Desmonda. Osobiście trochę mi szkoda, że już więcej go nie zobaczymy (prawdopodobnie, choć kto wie), ale nie ma tego złego… Kolejna generacja konsol przyniesie nowych bohaterów, jeszcze wyższą jakość i bardziej wciągające przygody. Póki co warto jednak zainteresować się perypetiami Connora. Są fascynujące, piekielnie wciągające i zapewnią dobrą zabawę na wiele godzin. Samo przejście kampanii pochłania mniej więcej 24 godziny, a po wliczeniu znajdziek i trybu multiplayer robi się liczba zbliżona setce! Czy można chcieć czegoś więcej?


Długość gry wg redakcji:
24h
Długość gry wg czytelników:
33h 13min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Wizualna prezencja nie pozostawia wiele do życzenia. No może tylko aby drobnych niedociągnięć było mniej.
Genialny Dźwięk:
Sugestywne efekty specjalne, profesjonalne dialogi i dynamicznie zmieniająca się muzyka - jest wszystko, co powinno.
Genialna Grywalność:
Nie ważne czy chcecie grać w singla, czy w multi - godziny lecą niczym minuty.
Genialne Pomysł i założenia:
Wiele nowych rozwiązań, drobne zmiany w starych - nie ma mowy o odcinaniu kuponów.
Świetna Interakcja i fizyka:
Gra pochłania bez reszty. Fizyka też jest niczego sobie, szczególnie w bójkach barowych.
Słowo na koniec:
Assassin’s Creed 3 nie zawiódł mnie ani odrobinę. Gdyby nie drobne błędy i niedociągnięcia, dałbym jeszcze wyższą notę. Mimo wszystko mamy do czynienia z jedną z najlepszych gier tego roku - to nie ulega wątpliwości.
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Assassin's Creed III (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   18:06, 30.10.2012
Według mnie gra zasługuję na mniej niż 9/10 8 max 8,5

Widział ktoś tekstury tej gry ?? są brzydkie w niektórych lokacjach , gra ma masę niedoróbek i niedociągnięć, krzaków jest co nie miara a oficjalnie pojawiły się już 2 patche na Xboxa 360. Osobiście jutro sprawdzę co i jak bo ide do sklepu po nią niestety pre ordera nie zamawiałem a tak może już dziś bym pograł ale cóż.

tu np: macie najbardziej brzydka teksturę rzucającą się w oczy


Obrazek



To niestety wygląda wręcz szpetnie, a takich lokacji jest więcej. Wygląda jakby robiona była na szybko do tego ta mgła, ograniczenie widoczności itp: jutro sam ocenie zresztą.
0 kudosGilberto   @   18:37, 30.10.2012
Fox, wypowiadaj się dopiero wtedy jak zagrasz w grę...
0 kudosDirian   @   18:47, 30.10.2012
Strasznie dużo widać Fox na tym olbrzymim obrazku ;>

Ja niecierpliwie czekam na wersję pecetową. Po lekturze recenzji jestem pewien, że AC III mnie nie zawiedzie, w przeciwieństwie do chociażby Brotherhooda czy Revelations, które były zbyt wtórne w stosunku do "dwójki".
0 kudosMicMus123456789   @   09:50, 31.10.2012
Nie wiem jak inni, ale ja po owej lekturze jeszcze bardziej nie mogę się doczekać premiery na PC Szczęśliwy
0 kudosKreTsky   @   10:07, 31.10.2012
Calosci nie chcialo mi sie czytac Szczęśliwy Ale i tak se pewnie kupie ;]
0 kudosAtukan   @   12:30, 31.10.2012
Zdecydowanie wolę poczekać na mitycznego X720 i grać na pececie. Przynajmniej mam o niebo lepszą grafikę Uśmiech Sama gra to klasyka;)
0 kudosKapollo528   @   14:32, 01.11.2012
Czy ta gra jest region free?
0 kudosBystrzaQ   @   19:06, 11.11.2012
Myślę, że nowy silnik nie został odpowiednio zoptymalizowany, zwłaszcza jeśli chodzi o wersje na PS3 (na X360 jest podobno niewiele lepiej), bo jeśli gra chrupie podczas cut-scenki, to podczas samej rozgrywki nie może być lepiej. Często zdarza się, że animacja spada do 20 FPS, co jest jawną kpiną z samych graczy, którzy musza wysupłać ponad 200 zł na grę niedopracowaną pod względem technicznym, brak słów. Jestem ciekaw opinii osób, którzy mieli styczność z wersją na PS3/X360, u Was również coś podobnego się zdarza?
Dodaj Odpowiedź