Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (XBOX 360)

ObserwujMam (105)Gram (38)Ukończone (65)Kupię (20)

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (XBOX 360) - recenzja gry


@ 14.04.2012, 17:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Wszystkie opisane powyżej zdolności – machanie mieczem, alchemia i znaki – są nieodzownym towarzyszem Geralta w trakcie toczenia pojedynków. System walki w Wiedźmin 2: Edycja Rozszerzona jest oczywiście kopią tego, który dostępny był w wydaniu normalnym – tutaj akurat nic się nie zmieniło. Jedyne modyfikacje dotyczą w sumie systemu sterowania, który teraz wymaga korzystania z pada. Dzięki rozsądnie rozłożonym poleceniom, wszystko funkcjonuje idealnie. Bardzo łatwo wyprowadza się poszczególne ciosy, jak również łączy je ze znakami, czy petardami. Wiedźmin szybko i płynnie realizuje nasze polecenia, a w rezultacie walka jest skuteczna i niebywale efektowna. Niestety z szybkością akcji związany jest pewien problem. Otóż kiedy na ekranie jest prawdziwy kocioł animacja potrafi lekko przyhaczyć. Nie ma co prawda jakiś istotnych problemów z płynnością, ale okazyjnie widać, że konsola nie wydala.


Więcej filmów z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów


Jest to też zauważalne w trakcie doczytywania bogatych w szczegóły lokacji. Xbox 360 nie nadąża z przetwarzaniem tekstur, a w wyniku tego najpierw widzimy puste powierzchnie, a dopiero po chwili są one oklejane. Niepożądany efekt nie jest na szczęście tak widoczny, jak to miało np. miejsce w GTA IV. W Wiedźminie 2 występuje on mniej więcej na taką skalę, jak to miało np. miejsce w Mass Effect 2.

Prócz głównego wątku fabularnego, konsolowy Wiedźmin 2 oferuje też tryb areny – taka jakby wariacja na temat hordy. Stajemy po prostu na ringu i walczymy z następującymi po sobie falami wrogów. Na początku tłuczemy pionków, z czasem jednak coraz konkretniejsi oponenci wychodzą nam naprzeciw i robi się zdecydowanie coraz trudniej. Wyniki są zapisywane w rankingu, jakbyśmy się chcieli czasem pochwalić jakiemuś kumplowi.

Dla prawdziwych hardkorowców przygotowano zaś Mroczny poziom trudności. Po jego włączeniu robi się piekielnie trudno. Przeciwnicy są szybsi, skuteczniejsi i zadają więcej obrażeń, a jakby tego było mało, naszemu protagoniście automatycznie ubywa podczas walki energia (nie od uderzeń wroga). Możemy zatem zginąć, nie dostając nawet jednego kopniaka w zadek.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (XBOX 360)

Konsolowy Wiedźmin 2: Rozszerzona Edycja to wciąż ten sam Wiedźmin 2, w którym zakochali się PeCetowcy. W ciągu roku czasu, który minął od debiutu gry na blaszakach nie postarzała się ona nawet o jotę, a w rezultacie oferuje unikatowe doznania dla wszystkich fanów RPG, którzy zamiast klawiatury i myszki preferują pad. Nie ulega wątpliwości, że to jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku. Produkcja ambitna, wciągająca i dojrzała. Aż żal, że nie trafi do posiadaczy PlayStation 3 – tracą oni bowiem prawdziwą perełkę. To nie jest uproszczony do granic możliwości Dragon Age 2, ani cierpiący na syndrom hamburgera Mass Effect 3. Takich gier na dzisiejszym rynku konsolowym ze świeczką szukać!


Długość gry wg redakcji:
32h
Długość gry wg czytelników:
40h 36min

oceny graczy
Genialna Grafika:
W kategoriach blaszaków, oprawa choć imponująca nie powala na kolana, ale patrząc tylko na tytuły konsolowe, mamy do czynienia z jednym z najładniejszych.
Genialny Dźwięk:
Świetna muzyka, sugestywne efekty specjalne i w pełni profesjonalna polska wersja językowa. Czy można chcieć czegoś więcej?
Genialna Grywalność:
Wysoka grywalność PeCetowego pierwowzoru została wzbogacona nowymi elementami. Otrzymujemy w ten sposób grę, od której ciężko się oderwać.
Genialne Pomysł i założenia:
Realny, brutalny świat pełen przekrętów i kombinacji. Masz dość kolorowych elfów i wróżek? Wiedźmin 2 jest dla Ciebie.
Świetna Interakcja i fizyka:
Fizyka jako taka nie istnieje. Gra absorbuje zaś do tego stopnia, że czujemy się jak uczestnik obserwowanych na ekranie wydarzeń.
Słowo na koniec:
Wiedźmina 2 trzeba mieć, czy to na PC, czy na konsoli. To nie jest jakiś tam patriotyczny obowiązek, to obowiązek każdego szanującego się gracza.
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:43, 15.04.2012
Ale premiera jest we wtorek.
0 kudosderm   @   19:38, 15.04.2012
Ups.Faktycznie.Czekam na tą pozycję bo od czasu Skyrim niestety w świecie RPG niewiele słychać a tu szykuje się porządny tytuł/
0 kudossilverkin   @   20:15, 15.04.2012
Cytat: Fox46
włączona ta opcja

Fajna nazwa.

Jeżeli rozchodzi się Tobie o Ubersampling, to nie ma mowy o płynnej rozgrywce na takiej karcie.

Wiedźmin 2 jest grą TYLKO dobrze zoptymalizowaną, peany na cześć tegoż aspektu są moim zdaniem nie na miejscu.
0 kudosPietek=)   @   18:05, 16.04.2012
Uff doczytałem i na szczęście Tomasz Gop nie wyklucza wersji na PS3 Uśmiech
I nawet dosyć stosowny argument podał. Ahh teraz pozostaje czekać Uśmiech
0 kudosDaerdin   @   18:59, 16.04.2012
Jakoś nie zostało to ujęte w recenzji, a wcześniej zapomniałem się dopytać. Jak big przedstawiają się te dodatkowe questy, dodane w edycji rozszerzonej? Są ciekawe i czy rzeczywiście wydłużają rozgrywkę o około 4 godziny?
0 kudosDirian   @   19:16, 16.04.2012
Cytat: Pietek=)
Uff doczytałem i na szczęście Tomasz Gop nie wyklucza wersji na PS3 Uśmiech
I nawet dosyć stosowny argument podał. Ahh teraz pozostaje czekać Uśmiech


Wypowiedź Gopa na temat wersji na PS3 pochodzi z zamierzchłych czasów, a facet nie pracuje już w CDP od dobrych kilku miesięcy. Wersja na PS3 to już raczej temat wymarły i nierealny.
0 kudosBlackAlbum   @   20:19, 16.04.2012
Dokładnie, Tomasz Gop pracuje teraz nad grą o tajemniczej nazwie "Projekt RPG" w City Interactive. Swoją drogą ciekaw jestem co z tego wyjdzie, ale to nie ten temat... Uśmiech

Edit: Literówka
0 kudosSzymono111   @   17:40, 17.04.2012
Dobrze że nie mam przymusu kupowania Wiedźmina na XBOXA360,gdyż wersja pecetowa już się zaktualizowała i wszystko jest identyczne. Gdy tylko zwolni mi się kilka godzin,to od razu odpalę nowego questa dodanego do wersji Xbox-owej na PC.
Gorąco polecam Wiedźmina 2,czy to na komputery czy też na konsolę od microsoftu.
0 kudosManiek3   @   00:29, 19.04.2012
W piatek wieczorem przy szabasowych swiecach odpale ta swietna gre i znikne na kilka wieczorow, az mnie wyniosa sztywnego z kurczowo trzymanym padaem w skostialych i sinych rekach z wyrazem nieopisanego szczescia na bladej i nieruchomej twarzy....
0 kudoskowalov205   @   15:04, 19.04.2012
Gratulacje dla całej ekipy z CD Projekt RED za otrzymanie nagrody im. Jana Wejcherta na wczorajszej gali za „wizję i innowacyjność”
0 kudosbigboy177   @   10:52, 20.04.2012
@Daerdin - tak, questy wydłużają o kilka godzin rozgrywkę (4-5h). Nie ująłem tego w recenzji, bo w sumie nie rozpisywałem się na temat fabuły aż tak dokładnie. Są one wrzucone do trzeciego aktu, z tego, co kojarzę i całkiem fajnie komponują się z resztą opowieści. Nie chciałbym więcej opisywać, bo wtedy musiałbym spoilerami rzucać.
0 kudosDaerdin   @   14:54, 20.04.2012
Czyli wywiązali się dobrze z obietnicy wydłużenia III aktu. Wkrótce sam obadam nowe zadania i napiszę, czy mi się spodobały Uśmiech
0 kudosFox46   @   15:22, 20.04.2012
Cytat: bigboy177
@Daerdin - tak, questy wydłużają o kilka godzin rozgrywkę (4-5h). Nie ująłem tego w recenzji, bo w sumie nie rozpisywałem się na temat fabuły aż tak dokładnie. Są one wrzucone do trzeciego aktu, z tego, co kojarzę i całkiem fajnie komponują się z resztą opowieści. Nie chciałbym więcej opisywać, bo wtedy musiałbym spoilerami rzucać.


I bardzo odorze zrobili bo ponoć Akt 3 to był najkrótszy akt z całej gry , ale jak dla mnie to ta gra powinna mieć co najmniej z 6 aktów Szczęśliwy i powinna być jeszcze dłuższa Dumny

Ja musiałem od nowa zacząć grę bo mi sejwy zeżarło Smutny
0 kudosderm   @   17:57, 30.07.2013
Co prawda napaliłem się na tą grę dużo wsześniej ale preszedłem ją dopiero teraz i mam bardzo mieszane uczucia.Z jednej strony ciekawa fabuła,dobry system walki i rozwoju głównego bohatera a z drugiej wykonanie techniczne.O ile do oprawy AV trudno się przyczepić,również dubbing jest w pełni profesjonalny to sama rozgrywka woła o pomstę do nieba.Praktycznie nie ma żadnej swobody eksploracji świata,poruszamy się tylko tam gdzie przewidział to producent a naszego Wiedźmina potrafi zatrzymać byle krzaczek czy kałuża,nigdzie nie da się wskoczyć czy zeskoczyć poza nielicznymi,ściśle określonymi miejscami a dzięki "znakomitej" mapie z której to odczytać cokolwiek w większości przypadków graniczy z cudem większość gry polega na bezsensownym łażeniu i szukaniu celu,przydałoby się też kilka miejsc do szybkiej podróży ale to akurat najmniejszy problem bo lokacje jak na grę RPG są wyjątkowo niewielkie.Zaskoczyła mnie również długość samej gry,gdyby nie wspomniane wcześniej bezcelowe łażenie i filmiki przerywnikowe to przygoda zakończyłaby się bardzo szybko.Co prawda grę można przejść dwukrotnie(ścieżka Iorwetha i Vernona Rosche) ale nie wiem czy mam na to ochotę.A naprawdę mogła to być gra wyjątkowa a tak jak już wspomniałem mam bardzo mieszane uczucia.Jedno jest pewne,do The Elder Scrolls to jeszcze przed Wiedźminem daleka droga i panowie z CDproject muszą się wiele nauczyć.
0 kudossebogothic   @   19:45, 30.07.2013
Nie jest powiedziane, że każdy erpeg musi się rozgrywać w otwartym świecie. Wiedźmin stawia na fabułę, TESy na swobodę, w każdym tym rozwiązaniu są jakieś plusy i minusy. Wiedźmin 3 ma mieć jednak otwarty świat, a przy okazji nie ucierpi na tym fabuła, więc Skyrim może zostać zdetronizowany Szczęśliwy Mi tam to jakoś zbytnio nie przeszkadzało. Lokacje były ciekawe, różnorodne i cieszyły oko. Wskakiwać nie bardzo było gdzie, a jak było to dało się to zrobić. No i szybka podróż nie jest raczej potrzebna, bo świat nie jest jakiś ogromny jak sam przyznałeś.
Ja przeszedłem W2 dwa razy, o dziwo tą samą ścieżką. Jakoś nie mogłem się przemóc by postąpić inaczej...
Dodaj Odpowiedź