Jeśli chodzi o grafikę i dźwięk, to jak wspomniałem wcześniej, najbardziej w oczy rzuca się nowa technologia skanowania twarzy, którą wykorzystano do przygotowania scenek przerywnikowych. Dzięki temu, że wszystkie postaci mają inne grymasy, inaczej akcentują i gestykulują, mamy wrażenie oglądania prawdziwych aktorów, a nie tylko wirtualnych kukiełek. Ciężko jest opisać słowami to, co udało się osiągnąć ekipie Team Bondi, to trzeba zobaczyć.
Pozostałe elementy graficzne i dźwiękowe to w sumie dzisiejszy standard. Nie ma niczego, co by się szczególnie wybijało ponad konkurencję. Powiedziałbym, że jest mniej więcej oczko niżej niż zeszłoroczna Mafia II. Tekstury są w większość ostre jak żyletka, modele samochodów zbudowane ze sporej ilości wielokątów, a lokacje ciekawe i dobrze odwzorowane na swoich realnych odpowiednikach. Jest natomiast mało efektów specjalnych, brakuje większego zróżnicowania ubiorów, a płynność generowania gry pozostawia sporo do życzenia. Dość często zdarzają się momenty, w których animacja spada do takiego poziomu, że widać klatkowanie. Całokształt psują też różne dziwne błędy takie jak przenikające się tekstury, ząbkowane cienie, przedmioty wiszące w powietrzu itd. Gdyby nie fakt, że bugi często nawiedzają ekran telewizora nie zwróciłbym na nie uwagi. Przez nie L.A. Noire traci pół punktu w ocenie grafiki, jeśli deweloper wyda jakiegoś patcha niwelującego niedociągnięcia, ocenę możecie sobie o tyle właśnie podnieść.
Podsumowując, L.A. Noire to bardzo dobra gra, przepełniona nowymi pomysłami i dobrze zrealizowana. Niestety cierpi też z powodu schematyczności poszczególnych śledztw, błędów graficznych i faktu, iż fabuły po prostu nie da się nie skończyć, a finał jest zawsze taki sam, niezależnie od tego, jakie decyzje podejmujemy w drodze do niego. Mimo drobnych baboli niewątpliwie warto zagrać. Takie gry to perełki w dzisiejszych czasach, trzeba docenić starania producenta, wszak nie łatwe mieli zadanie. Liczę też na to, że za niedługo dostaniemy kontynuację. Jeśli zachowa ona dobre elementy pierwowzoru i poprawi to, co nie zagrało jak należy, mega hit mamy zagwarantowany.
Dobra |
Grafika: Kurcze no... za mimikę twarzy dałbym 10, ale te babole graficzne i braki w lokacjach potrafią być irytujące. |
Świetny |
Dźwięk: Dialogi nagrano wybitnie. Muzyka też fajnie pasuje do klimatu. Świetnie sprawdzają się dźwiękowe podpowiedzi w trakcie przeszukiwania miejsc zbrodni. |
Świetna |
Grywalność: Z jednej strony jest genialnie, a z drugiej schematycznie. Misje mogłyby być ciekawsze. |
Genialne |
Pomysł i założenia: Team Bondi wiele zaryzykowało tworząc L.A. Noire. Ryzyko na szczęście się opłaciło, a ich szpila zawiera wiele fajnych, innowacyjnych rozwiązań, które chętnie zobaczyłbym w innych grach. |
Świetna |
Interakcja i fizyka: Sama fizyka jest znikoma, ale gra wciąga diabelsko. Głównie z tego powodu, że grając mamy wrażenie uczestnictwa w filmie. |
Słowo na koniec: L.A. Noire na pewno warte jest swojej ceny. Rozgrywka jest ciekawa, zabawy wystarcza na około 30 godzin, a producent zasługuje na pieniądze graczy. Głosujmy portfelami. Wtedy każda kolejna gra powinna być jeszcze lepsza! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler