Door Kickers: Action Squad (SWITCH)

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

Door Kickers: Action Squad (SWITCH) - recenzja gry


@ 12.11.2019, 22:13
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Łącznie przygotowano dla nas przeszło 80 misji podzielonych na tematyczne akty. Będziemy ratować zakładników m.in. z ambasady czy pędzącego pociągu, ale odwiedzimy też slumsy. Twórcy co jakiś czas dorzucają nowy rozdział przynoszący kolejnych 12 misji - ostatni dodano kilka dni temu, z okazji premiery gry na konsolach. Urozmaiceniem są też dodatkowe tryby rozgrywki - inwazja zombie, gra losowa czy możliwość przechodzenia Door Kickers: Action Squad w lokalnej lub sieciowej (wymagany abonament Nintendo Switch Online) kooperacji - do 2 graczy.

Plansze sklejono całkiem nieźle, ale są mocno nierówne. Niektóre misje ukończymy w kilka minut, inne będziemy wielokrotnie powtarzać z uwagi na nierówny poziom trudności. Gra momentami bywa niezbyt uczciwa, gdy przykładowo jedyne wejście do pomieszczenia prowadzi przez drabinę, pod którą stoi kilku nożowników. Tytuł nie jest na tyle rozbudowany by oferować możliwość zrzucenia granatu błyskowego z góry i ich ogłuszenia, więc pozostaje nam załadować się w paszczę lwa i liczyć, że jakoś uda nam się ich wystrzelać - zanim nas potną na kawałki.

Dość szybko dochodzimy też do wniosku, że najłatwiejszym sposobem na rozprawienie się z terrorystami jest dwukrotne kopnięcie drzwi (nazwa Door Kickers zobowiązuje), odczekanie kilku chwil aż wrogowie pod nie podejdą, a następnie wyważenie ich potężnym kopniakiem - który ogłuszy jednocześnie nawet kilku stojących pod nimi idiotów. Zyskujemy cenną sekundę, podczas której możemy zmasakrować towarzystwo z karabinu zanim zdąży ono zareagować.

Przewaga wersji PC: Niewątpliwą wadą Door Kickers: Action Squad w wersji konsolowej jest brak dostępu do Warsztatu Steam, gdzie gracze wyposażeni w edytor poziomów sami przygotowują nowe misje. Niektóre z nich są naprawdę pomysłowe - np. wzorowane na mapach z Rainbow Six: Siege!

Door Kickers: Action Squad brakuje więc bardziej rozbudowanej rozgrywki, która nie opierałaby się mocno na schematach i oferowała więcej systemów - z inteligentniejszymi przeciwnikami włącznie. Z drugiej strony, eliminowanie terrorystów od początku do końca przynosi frajdę i pojawia się syndrom kolejnej planszy, a to wystarczająca rekomendacja, by grę polecić. Szczególnie jeśli macie Switcha i szukacie gierki na krótkie, kilkuminutowe partyjki. Nie wiem czy byłbym w stanie ogrywać Action Squad na innej platformie, ale w koncepcję przenośnej konsolki Nintendo gra wpisuje się wybornie.

A więc - polecam!


Długość gry wg redakcji:
10h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Klasyczna pikseloza - pasuje tu jak ulał.
Dobry Dźwięk:
Szybka i budująca akcję, choć powtarzalna, muzyczka.
Świetna Grywalność:
Mimo mało rozbudowanych mechanizmów wciąga!
Dobre Pomysł i założenia:
Pomysł ciekawy, ale szkoda, że twórcy nie pokusili się o większe urozmaicenie zabawy.
Dobra Interakcja i fizyka:
Sterowanie na Switchu jest ok, fizyka nie płata figli.
Słowo na koniec:
Door Kickers: Action Squad to fajny indyk, którego największą zaletą jest angażujący gameplay i co za tym idzie - duża grywalność. Do ideału trochę brakuje, ale jeśli szukacie gry na krótkie partyjki, stawiającej przy tym jakieś wyzwanie - warto się zainteresować.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Door Kickers: Action Squad (SWITCH)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?