Mortal Kombat (PS Vita)

ObserwujMam (8)Gram (3)Ukończone (3)Kupię (1)

Mortal Kombat (PS Vita) - recenzja gry


@ 30.05.2012, 11:49
"BystrzaQ"


Do nowości zaliczyć można także dwie nowe mini gry – Test Your Balance i Test Your Slice. W pierwszej z nich musimy tak poruszać konsolą, aby nasz protagonista utrzymał równowagę i nie spadł z deski. Druga to praktycznie klon Fruit Ninja, a zamiast owoców szatkujemy pojawiające się części ciała, unikając przy tym bomb. Oczywiście wszystko to z wykorzystaniem panelu dotykowego Vity. Omawiane mini gierki są jednak tylko miłą odskocznią od tradycyjnego okładania przeciwników i służą jedynie do zarobienia sporej ilości złotych monet, które wymienimy później na różnorakie fanty w krypcie. W niej znajdują się groby, które – po uiszczeniu odpowiedniej opłaty – możemy eksplorować. A jest w czym przebierać – od nowych strojów, przez rysunki koncepcyjne, tapety i filmiki po wcześniej niedostępne Fatality. Warto jeszcze wspomnieć, że do wersji gry na PSV dodano nowe trumny. Gratów do odblokowania jest blisko 300!

Mortal Kombat (PS Vita)

Oprócz dodatkowej zawartości, w grze zobaczymy wszystkie warianty rozgrywki znane z wersji na duże konsole. Esencje zabawy stanowi kampania, w której musimy dotrzeć na sam szczyt i zdetronizować Shao Kahna. Najnowsze dzieło NetherRealm Studios zostało wyposażone także w całkiem nieźle działający moduł rozgrywek sieciowych. Działa on bez zarzutu, a zabawa jest płynna pomijając sporadyczne lagi, które miały bardzo mały wpływ na przyjemność płynącą z obcowania z tytułem. Co ciekawe, oprócz standardowej rozgrywki w sieci jest jeszcze tryb ad hoc, w którym zmierzymy się z innym posiadaczem PSV, lokalnie. Podziw budzi na pewno system walki, składa się on z czterech podstawowych ciosów – mocne lub szybkie uderzenie ręką albo nogą. Każdy z dostępnych w grze zawodników dysponuje oryginalnym stylem z unikalnym systemem combosów i ruchów specjalnych. Przebrnięcie przez produkcję to zadanie na kilkanaście godzin, a droga do perfekcyjnego opanowania poszczególnych zawodników jest jeszcze dłuższa. Nie mogło zabraknąć także efektownych wykończeń, w tej odsłonie serii Fatalities prezentują się wyjątkowo brutalnie i tak powinno być! Krew z ekranu leje się non stop, a granie na Vicie sprawiało mi nawet większą przyjemność, niż na padzie od X360, głównie za sprawą krzyżaka, który świetnie radzi sobie z walką.

Mortal Kombat (PS Vita)

Festiwal zachwytów jednak powoli dobiega końca, czas więc powiedzieć co nieco o wadach Mortal Kombat w wersji na PS Vita. W zasadzie to mała rysa na diamencie, bo mowa o oprawie graficznej, a jak wiadomo – jedni przywiązują większą do tego uwagę, inni mniejszą. Ale do rzeczy. Jak powszechnie wiadomo, nigdy nie otrzymamy na konsoli przenośnej tego, co oferuje nam platforma stacjonarna. Kosztem uzyskania płynności animacji i stałych sześćdziesięciu klatek na sekundę programiści z NetherRealm Studios zdecydowali się zaserwować nam uproszczone modele postaci, jak i same areny, na których toczone są pojedynki. Taki posiłek może skończyć się niestrawnością dla osób stawiających doznania wizualne ponad wszystko inne. Przenośny Mortal Kombat najsłabiej prezentuje się właśnie na zbliżeniach, rażą wtedy ewidentnie słabej jakość tekstury. Braki częściowo rekompensuje stałe sześćdziesiąt klatek na sekundę oraz szybkie wczytywanie się poziomów, ale mimo wszystko pewien niesmak jest.

Podsumowując, w przeciągu ostatnich kilku miesięcy na PSV wylądowało kilka konwersji gier, które na stacjonarnych konsolach zadomowiły się jeszcze przed premierą samego handhelda. Poziom ich wykonania z reguły budził zastrzeżenia, choć pojawiały się takie perełki jak chociażby recenzowany kilka tygodni temu Rayman Origins. Omawiany dzisiaj Mortal Kombat wraz z dziełem Ubisoftu to nie tylko najwyższa klasa jeśli chodzi o poziom wykonania portu, ale także jedne z najlepszych gier przeznaczonych na przenośną konsolę Sony w ogóle.


Długość gry wg redakcji:
18h
Długość gry wg czytelników:
32h 34min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Całość prezentuje się przeciętnie, płynność animacji uzyskano cięciami w oprawie wizualnej. Słabej jakości tekstury szczególnie dobrze widać na zbliżeniach.
Świetny Dźwięk:
Do audio nie mam większych zastrzeżeń, całość dobrze wpasowuje się w klimat gry, choć wprawne ucho wychwyci kompresję dźwięku w stosunku do pierwowzoru.
Genialna Grywalność:
Produkcja wciąga niczym ruchome piaski, aż trudno oderwać się od konsoli. Minie wiele tygodni, zanim poznacie wszystkie sekrety gry.
Genialne Pomysł i założenia:
Pomysł z przeniesieniem gry na PS Vita jest godny pochwały, a poziom wykonanej konwersji budzi podziw i uznanie.
Genialna Interakcja i fizyka:
Zawodnicy reagują prawidłowo na ciosy oponenta ponosząc rany proporcjonalne do siły oraz skomplikowania danego ciosu. W tle również nie ma stagnacji i dużo się dzieje.
Słowo na koniec:
Mortal Kombat został stworzony do rozgrywki w podróży, toteż grało mi się nawet lepiej niż na X360, a lepszej rekomendacji chyba już nie potrzeba.
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Mortal Kombat (PS Vita)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosroxa175   @   13:46, 30.05.2012
Czytając to przypomniały mi się stare dobre czasy Dumny Aż żal ściska, że nie mam PSV Smutny
0 kudosFox46   @   16:37, 30.05.2012
Wiadomo na PSv więcej i nieco lepiej
0 kudosdudek90r   @   18:50, 30.05.2012
Fajny jest ten efekt rozmazywania krwi na ekranie Uśmiech Musze się w końcu zebrać i kupić tą konsolkę ( zawsze tak mówię a później szkoda mi kasy Dumny )
0 kudosAnakin4379   @   09:57, 31.05.2012
Właśnie takie gry kocham Dumny . Nie ma to jak popykac na wykładzie czy cos Szczęśliwy
0 kudosjohnny11fingers   @   14:43, 04.06.2012
"Tytuł nie jest w żaden sposób okrojony względem wersji wydanej w październiku zeszłego roku na PS3 i X360."

WSTYD I HAŃBA!! MK na PS3 i X360 wyszedł pod koniec kwietnia 2011!! A dokładniej 19 kwietnia w USA i 21 kwietnia reszta świata.

Kolejny BABOL: "otrzymamy także Kratosa dostępnego wyłącznie w Mortal Kombat: Complete Edition na PS3" - po 1. nie "Complete" tylko "Komplete", a po 2. Kratos dostępny był od razu przy premierze gry w kwietniu jako eksluzywna postać na PS3.
0 kudosBystrzaQ   @   16:07, 04.06.2012
Nikt nie jest idealny i każdemu mogą zdarzyć się wpadki, zwłaszcza gdy terminy gonią Uśmiech Dzięki za wszystkie uwagi, tekst został już poprawiony Uśmiech
0 kudosjohnny11fingers   @   11:34, 11.06.2012
Nie ma problemu Uśmiech Pozdrawiam!
0 kudosSzymono111   @   22:58, 17.06.2012
Parę ciekawych rozwiązań dodanych dla PSV i...w sumie nic więcej. Gra jest na prawdę przeciętna,nie oddaje tych emocji z walk jak na konsolach stacjonarnych i jest bardziej ukierunkowana do graczy,którzy są każualami.
0 kudosMicMus123456789   @   09:16, 18.06.2012
Cytat: Szymono111
Gra jest na prawdę przeciętna,nie oddaje tych emocji z walk jak na konsolach stacjonarnych i jest bardziej ukierunkowana do graczy,którzy są każualami.


Teraz to żeś pojechał. Ta gra to prawie to samo co na PS3 czy X360 i wcale im nie ustępuje.
0 kudosmareczek_89   @   02:37, 14.09.2012
Bardzo fajna recenzja, dobrze napisana. Mam tę grę ale czeka grzecznie w folii aż nie przejdę innej gry. Z tego co czytam wnioskuję że pieniądze nie poszły na marne. Ktoś pisał o ścieraniu krwi z wyświetlacza. Wiecie może czy jest opcja wyłączenia tego? Bo mam obawy że może to przeszkadzać trochę w grze podczas szybkiej akcji. Gdzieś wyczytałem że na zdobycie platyny w tej grze potrzeba około 400-500 godzin co mnie w sumie cieszy Uśmiech będzie co robić. No i mają duży plus za Freddy Krugera mój ulubiony horror z dzieciństwa Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź