Little Nightmares II (PS4)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (2)

Little Nightmares II (PS4) - recenzja gry


@ 09.02.2021, 16:02
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Nie jest niestety tak, że wszystko idealnie ze sobą współgra. To, że Little Nightmares II nie serwuje nam żadnych podpowiedzi, można przeboleć. Wystarczy bowiem obserwować świat oraz zachowanie towarzyszki, aby dostrzec drobne sugestie na temat tego, co powinniśmy w danej sytuacji zrobić. Six ustawi się np. przy ścianie, sugerując, że podrzuci Mono do powyższego szybu wentylacyjnego. Ewentualnie chwyci jakąś zabawkę i podejdzie do przedmiotu, który pozwala na wykorzystanie jej. Tutaj wszystko śmiga, jak powinno. Nie do końca jestem natomiast zadowolony z fragmentów, w których musimy przed czymś uciekać. Sterowanie w grze może być mało precyzyjne, a przez to sceny wymagające szybkości i dokładności potrafią być lekko frustrujące. Nie dajcie się im jednak, warto dotrzeć do końca.

Recenzja Little Nightmares II - małe i wielkie koszmarkiRecenzja Little Nightmares II - małe i wielkie koszmarki

Mroczniejszy klimat Little Nightmares II osiągnięto nie tylko za sprawą licznie pojawiających się przeciwników, ale także ogólnej stylistyki świata. Chodzi tu przede wszystkim o to, jak przygotowano oprawę audio-wizualną. Mimo że dzieło Tarsier pod względem technicznym nie jest w żadnym razie wyznacznikiem kierunku dla całej branży, trzeba jednoznacznie podkreślić, że mało jest tak ciekawie zrealizowanych platformówek. Każda miejscówka to klasa sama w sobie. Animacje są płynne i naturalne - przynajmniej jeśli chodzi o bohaterów. Efekty specjalne, oświetlenie i cieniowanie podkreślają natomiast wyśmienicie złowrogość świata oraz wszystkiego, co nas otacza. Nie każdemu ta stylistyka przypadnie do gustu, ale osoby, które grały w część pierwszą powinny być zachwycone.

Zbliżając się powoli ku końcowi niniejszej recenzji, chciałbym podsumować całą grę. Little Nightmares II to naprawdę świetna platformówka. Dotarcie do napisów końcowych zabiera mniej więcej 5-6 godzin, ale jeśli zdecydujecie się szukać porozrzucanych tu i tam znajdziek, przygotujcie się na kilka kolejnych godzin zabawy. Tarsier spisało się na medal i z niecierpliwością czekam na kolejny rozdział przygód naszych małych, bezbronnych (przeważnie) bohaterów. Mam nadzieję, że zostanie on przygotowany.


Długość gry wg redakcji:
6h
Długość gry wg czytelników:
5h 30min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Technicznie szaleństwa nie ma, ale stylistycznie najwyższa półka.
Świetny Dźwięk:
Twórcy wiedzą, że klimat horroru buduje się przede wszystkim za sprawą udźwiękowienia.
Świetna Grywalność:
Każda miejscówka, jaką odwiedzamy jest unikatowa. Często zmieniają się też zasady rozgrywki, dzięki czemu gra jest wciągająca do końca.
Świetne Pomysł i założenia:
Ogromna pochwała za solidnie przygotowane łamigłówki.
Świetna Interakcja i fizyka:
Dość często trzeba coś pokombinować, by iść dalej.
Słowo na koniec:
Little Nightmares II to świetna platformówka, a także wyśmienita przygodówka. Cieszy, że twórcy stawiają na inteligencję gracza, nie podając mu wszystkiego na tacy.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Little Nightmares II (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   10:50, 10.02.2021
Króciutka gra, ale dłuższa niż jedynka co jest na plus.