Rozpoczynasz jako Kamala, starająca się zostać Ms. Marvel. Jednocześnie pracuje ona nad odnalezieniem i ponownym zjednoczeniem Avengersów. Bohaterowie są potrzebni, aby stawić czoła zagrożeniu ze strony AIM - firmy technologicznej, która produkuje zabójcze roboty i stara się uwięzić oraz „wyleczyć” każdego, kto przejawia nadludzkie zdolności. Wkrótce wcielasz się w każdą z postaci po kolei, a historia bada emocjonalne zawirowania Avengersów spowodowane ich porażką w "dniu A" oraz pięcioma latami, które minęły od tej tragicznej daty.
Siłą gry Marvel's Avengers jest to, że chociaż każda postać jest zbudowana w zasadzie na podobnych podstawach: ataki w zwarciu, opcja dystansowa, zdolności specjalne i wewnętrzna energia - wszystkimi gra się zupełnie inaczej. Iron Man jest na przykład bardziej snajperem, niż wojownikiem walczącym w zwarciu, średnio gra się nim naprzeciw większej ilości przeciwników. Hulk zyskuje swoją wewnętrzną energię dzięki zadawaniu i otrzymywaniu obrażeń, więc masz motywację do wchodzenia z buta w duże skupiska przeciwników. Kamala otrzymuje premię do obrażeń dzięki wykorzystaniu swojej wewnętrznej energii i odblokowuje dodatkowe ruchy, które doskonale sprawdzają się w odrzucaniu i kontrolowaniu grup wrogów. Czarna Wdowa jest szybka, zgrabna, niebezpieczna i w zasadzie wszechstronna - moja ulubiona. Na końcu jest jeszcze Thor, który prawdopodobnie jest najbardziej uniwersalną postacią, zarówno silną, jak i wytrzymałą, podobnie jak Kapitan Ameryka.
Wszyscy Avengersi różnią się od siebie na tyle, że granie nimi wygląda zupełnie inaczej, zwłaszcza gdy dostaniemy się do trybu dla wielu graczy. W kampanii twórcy pozwalają nam eksplorować różne poziomy tematyczne, pasujące do każdej z mocnych stron Avengersów. Każda z postaci jest świetnie nakreślona, a poszczególne etapy uwypuklają ich największe zalety. Wystarczająca różnica sprawia, że przeskakiwanie z Kamali przez Hulka do Iron Mana na kilku poziomach jest świetnym rozwiązaniem, które urozmaica rozgrywkę. Nie nudzimy się, kampania nie jest powtarzalna i zabiera nas w regiony z całego świata.
Na temat każdej postaci trzeba wiele wiedzieć, a skuteczne radzenie sobie z nimi wymaga praktyki i wysiłku. Chociaż gra zawiera samouczki , pojawiają się one późno i są opcjonalne. Nie wszystkim w tej historii poświęcono też tyle samo uwagi. Konflikt Iron Mana z Banerem i jego wpływ na Kamalę to kluczowe elementy, ale już Black Widow, Thor i Captain America (zginął podczas wydarzeń z A-Day) są w dużej mierze ignorowani. W praktyce kampania trwająca 10 do 14 godzin niektórych bohaterów traktuje mocno po macoszemu, aby zrobić miejsce i wcisnąć więcej z innych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler