DOOM Eternal (PS4)

ObserwujMam (3)Gram (2)Ukończone (1)Kupię (2)

DOOM Eternal (PS4) - recenzja gry


@ 17.03.2020, 15:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Wszystkie sposoby eliminacji demonów są oczywiście dozwolone, ale zdecydowanie najwięcej satysfakcji przynosi umiejętne wykorzystywanie słabych punktów każdej z pokrak. Chodzi na przykład o to, że Cacodemon – taka wielka latająca kula z zębiskami – nie przepada za ładunkami wybuchowymi w swoim pysku. Nie ma sensu więc ostrzeliwanie jego łba i tracenie naboi. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest wystrzelenie lepkiego granatu (ewentualnie klasycznego granatu) wtedy, gdy pokraka ma otwarte pyszczysko. Granat wpadnie do środka, a wybuch oszołomi demona, co pozwoli nam sprawnie wyprowadzić finiszer.

Warto pamiętać, że każdy demon ma słabe punkty, choć nie zawsze ich eksploatacja oznacza natychmiastowe oszołomienie, jak w przypadku Cacodemona. Często chodzi po prostu o to, by przeciwnik stracił przewagę. Dlatego widząc jakieś przerośnięte bydle z wielkimi karabinami, tudzież miotaczami ognia, koniecznie trzeba się zająć najpierw jego arsenałem. Odstrzelone dziełko sprawi, że stanie się łatwiejszym przeciwnikiem, co natomiast przełoży się na możliwość szybszego odesłania go w zaświaty. Koniecznie trzeba też zdawać sobie sprawę z tego, iż broń skuteczna na wszystkie pokraki nie istnieje. Czasem lepiej sprawdzać się będzie wyrzutnia rakiet, a czasem dwururka. Pamiętać powinno się również o pile łańcuchowej oraz dodatkowych elementach wyposażenia Doom Slayera. Raz, że dają kupę radochy. Dwa, że dzięki nim faktycznie można sprawniej ubijać szatańskie pomioty.

Skuteczność walki podnosimy też za sprawą kilku dodatkowych mechanik rozgrywki. id Software nie żartowało twierdząc, że DOOM Eternal to ich największe przedsięwzięcie. Faktycznie tak jest, albowiem różnych składników gameplayu tu nie brakuje. Weźmy na przykład broń. Prócz tego, że arsenał jest bogaty, każdą giwerę możemy dodatkowo wyposażyć w specjalne przystawki, dodające alternatywny strzał. Dzięki takiej przystawce strzelba może miotać lepkimi bombami albo seriami pocisków, a karabin szturmowy zamienia się w snajperkę. Jakby tego było mało, za sprawą specjalnych punktów broni możemy jeszcze bardziej wpływać na ich funkcjonowanie.

Zachowanie głównego bohatera modyfikujemy też poniekąd dwoma innymi elementami. Pierwszy z nich to runy, a drugim są specjalne krążki umieszczane w pancerzu. Runy zmieniają dość istotnie zachowanie bohatera. Dzięki nim jesteśmy w stanie skrócić np. czas jaki potrzebny jest na wykonanie finiszera, albo zwiększyć odległość, z której owego finiszera możemy wykonać. Runy w wyśmienity sposób wpływają na przebieg zabawy, co oznacza, że dzięki nim do pewnego stopnia możemy dopasować pod siebie protagonistę.

Jeśli chodzi o pancerz, jak wspomniałem, modernizujemy go za pomocą specjalnych medalionów (żetonów, czy jak się tam nazywają). Mając odpowiednią ich ilość, wkraczamy do menu inwentarza. Wybieramy tam jedną z kategorii, a następnie konkretny element, który chcemy podrasować. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprawić tu np. funkcje związane z eksploracją albo działaniem granatów. Także i w tym przypadku gama możliwości jest szeroka i śmiem twierdzić, że jednokrotne przejście nie pozwoli Wam odblokować wszystkich rozwiązań.


Screeny z DOOM Eternal (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   16:27, 17.03.2020
No czekam i odliczam niecierpliwie dni.
0 kudosgajda1000   @   14:59, 20.03.2020
Gram.
Myślałem, że grafikę będzie trochę bardziej odświeżona. Gierka spoko, ale ma typowe głędy, jak to gry.. ;) rewolucji nie ma jak za czasów pierwszego Dooma, ale i tak jest dobrze. Trochę za duże oczekiwania miałem względem tej produkcji. Trzeba będzie odpalić w VR, jak kasy przybędzie w przyszłości.
0 kudosshuwar   @   17:15, 20.03.2020
Klimat jest, jest też sporo nowości, więcej dynamiki. Gra jest bardziej wymagająca, szybsza, trudniejsza.

Ogarnęliście już się z ustawieniami graficznymi? Mnie one przytłaczają Uśmiech Bo jest w czym wybierać. Jak już pisałem w innym wątku, amunicja, apteczki itp. wyglądają nieostro. Podobnie jak i ten mój awatar na ekranie startowym z menu. Nie wiem, czy da się jakoś poprawić tą jakość.

EDIT: Ja już wiem: należy wyłączyć Tryb skalowania rozdzielczości.
0 kudosgajda1000   @   10:16, 21.03.2020
Cytat: shuwar
Klimat jest, jest też sporo nowości, więcej dynamiki. Gra jest bardziej wymagająca, szybsza, trudniejsza.

Ogarnęliście już się z ustawieniami graficznymi? Mnie one przytłaczają Uśmiech Bo jest w czym wybierać. Jak już pisałem w innym wątku, amunicja, apteczki itp. wyglądają nieostro. Podobnie jak i ten mój awatar na ekranie startowym z menu. Nie wiem, czy da się jakoś poprawić tą jakość.

EDIT: Ja już wiem: należy wyłączyć Tryb skalowania rozdzielczości.


Wyłącz Dynamic Resolution Scale
3 kudosshuwar   @   15:30, 21.03.2020
Cytat: gajda1000
EDIT: Ja już wiem: należy wyłączyć Tryb skalowania rozdzielczości.

Cytat: gajda1000
Wyłącz Dynamic Resolution Scale

Czytamy posty do końca Uśmiech Puszcza oko

BTW: Gra jak na razie jest genialna. To idealny kompromis dla mnie między grą łatwą i przyjemną, a grą stawiającą wyzwania, bo takowe się pokazują i niektóre miejsca muszę męczyć po kilka razy. Jest jazda.
1 kudosKerberos   @   14:32, 22.03.2020
Prawie 20h gry za mną i mimo delikatnych problemów z płynnością oraz stabilnością (mam nieco leciwy sprzęt) rozgrywka sprawia mi niesamowitą radochę a jestem już w Taras Nabad. Arenowa walka i eksploracja są perfekcyjne, gram na koszmarze, więc każda potyczka stanowi nie lada wyzwanie, które mało kiedy wybacza błędy. W dodatku misje są naprawdę długie jeśli chce się skończyć każdą mapę na 100%. Duży plus także za pozostawienie muzyki z Dooma 2016.
0 kudosgajda1000   @   02:48, 23.03.2020
Ja miałem problemy z minimalizowaniem gry. W tle np FB, alt + escape i wywalało mi grę po powrocie z przeglądarki. Poza tym stabilnie. Gra sama ustawiła polski język i dubbing. W poprzedniej wersji musiałem grzebać. Ogólnie spoko, gra się przednio. Mogli dać trochę dłuższy wstęp.. bo dopiero po pewnym czasie dowiaduję się, że wydarzenia to parę lat po Doom 2016.

Gram z siostrzeńcem i na starszych sprzętach typu FX8350 gra też działa i wygląda ładnie w 60 FPS o dziwo. Ogólnie procek raczej się na niej nie męczy, co innego GPU.
Dodaj Odpowiedź