LEGO Worlds (PS4)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

LEGO Worlds (PS4) - recenzja gry


@ 25.03.2017, 12:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Problemy występują natomiast w innych obszarach gry, przede wszystkim, jeśli chodzi o sterowanie. Namierzanie klocków i manipulowanie nimi jest na padzie mocno utrudnione. Jako że nie ma tu też żadnego celownika o jakiejkolwiek precyzji zapomnijcie. Nie mam tu na myśli jedynie dokładności koniecznej do tego, aby coś budować lub niszczyć, ale również wtedy, gdy np. staje nam na drodze zombie. Nie możemy w niego po prostu wycelować. Musimy ustawić się w jego kierunku i mieć nadzieję, że nam się udało.

Kolejny problem to niedopracowana kamera. W większych obszarach działa ona całkiem sprawnie, ale kiedy wkraczamy do ciaśniejszego miejsca, soczewka obserwująca nasze działania totalnie durnieje. Gubi się, wyświetla nie to, co powinna – jest w zasadzie bezużyteczna. W takim momencie przydałby się widok z perspektywy pierwszoosobowej, ale deweloperzy nie pomyśleli o zaaplikowaniu takowej. Pozostaje więc czekać z nadzieją na to, że w przyszłości to zrobią.

Dwa wymienione niedociągnięcia mocno wpływają na przyjemność z zabawy. Trzecie także niestety sprawy nie poprawia. Chodzi o to, że autorzy nie poświęcili odpowiednio dużo czasu na optymalizację. Czasem LEGO Worlds potrafi mocno „klatkować”, a na ekranie wcale nie widać przyczyny takiego stanu rzeczy. Nie jest to oczywiście problem, którego nie da się usunąć, ale mimo że za nami pierwsze łatki, żadna nie była w stanie sytuacji poprawić. Pozostaje zatem czekać na kolejne patche i mieć nadzieję, że wreszcie wszystko będzie działać, jak powinno.

Jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną przedsięwzięcia, jest w porządku, ale nie sposób znaleźć tu coś, co wypadałoby wychwalać. Jest po prostu w porządku. Zwykłe tekstury, zwykłe modele postaci, przeciętne pole widzenia i pojawiające się znikąd obiekty zaledwie kilka metrów przed głównym bohaterem. Pewien plusik przyznałbym za niektóre projekty lokacji. Gdy trafiłem do niewielkiego miasta z przeróżnymi budynkami, umeblowanymi domami i mnóstwem drobnych detali, aż na moment się zatrzymałem by podziwiać to, co udało się przygotować. Czar prysnął niestety, kiedy obszar zaczął się dorysowywać na moich oczach.

Dźwiękowo jest również w porządku, ale bez szaleństw. Coś tam leci z głośników, ale nie jest to nic, co wypadałoby chwalić lub karcić. Jest, bo jest i tyle. Szkoda, bo jednak dało się zrobić znacznie więcej. Mamy przecież do czynienia z grą przeznaczoną dla blaszaków oraz konsol obecnej generacji. Twórcy odpuścili całkowicie starsze platformy, nie byli ograniczeni ich ułomnością.

Ogólnie rzecz biorąc, LEGO Worlds to tytuł, który wygląda jakby zadebiutował we wczesnym dostępie. Światów, stylistycznie, jest zaledwie garstka, sterowanie jest mocno nieprecyzyjne, optymalizacja kuleje, a założenia są lekko sprzeczne. Nie jest oczywiście tak, że nie da się grać. Nie mogę jednak z czystym sumieniem napisać, że dzieło Warner Bros. to alternatywa dla Minecrafta, tudzież jego uzupełnienie. Jest tu bez problemu wyczuwalny potencjał, ale nie został on jeszcze wydobyty na wierzch i póki tak się nie stanie, kupujcie tylko jako najwięksi fani wirtualnych klocków od Telltale Games. Jeśli się do nich nie zaliczacie, warto po prostu poczekać… miesiąc, dwa, pół roku… ile potrzeba, aby grę dopieszczono.


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Czasem ładnie, czasem przeciętnie. Największy problem to kulejąca optymalizacja oraz skromna odległość ładowania świata.
Dobry Dźwięk:
Coś tam z głośników dobiega, ale nie jest to nic, co mogłoby porwać grającego.
Przeciętna Grywalność:
Możliwości budowania są ogromne. W kość daje jednak sterowanie, kamera oraz optymalizacja.
Przeciętne Pomysł i założenia:
Z jednej strony budujemy i niszczymy, z drugiej mamy ograniczenia fabularne? Niezbyt to ze sobą działa.
Świetna Interakcja i fizyka:
To, że zbudować da się prawie wszystko, nikogo nie powinno dziwić.
Słowo na koniec:
LEGO Worlds to ciekawe przedsięwzięcie. Nie jest jednak ani tak porywające, jak inne gry z cyklu LEGO, ani tak rozbudowane, jak Minecraft. Przyszłość projektu leży w łatkach.
Werdykt - Przeciętna gra!
Screeny z LEGO Worlds (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLucas-AT   @   05:33, 26.03.2017
Taka gra mogłaby być Minecraftem. Lego dają ogromne, nieskończone możliwości. Kiedyś pewnie zagrywałbym się bez końca.