Hitman (PS4)

ObserwujMam (11)Gram (1)Ukończone (2)Kupię (5)

Hitman (PS4) - recenzja gry


@ 11.03.2016, 22:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Jeśli chodzi o zawartość typowo fabularną, jest tylko to, co napisałem powyżej: dwa zadania treningowe oraz jedna rozbudowana misja w mieście miłości. Na szczęście nie oznacza to, że deweloperzy nie przygotowali żadnej dodatkowej zawartości, tzw. fabularyzowanej. Pomijając to, że każde zadanie da się wykonać na kilka różnych sposobów, a na mapie jest mnóstwo wyzwań, zapewniających dodatkową zabawę, są też m.in. kontrakty.

Te pochodzić mogą zarówno od innych graczy, jak i deweloperów. Co istotne, sami także możemy przygotować jakiś kontrakt. Wystarczy wybrać miejsce, a następnie wkroczyć do wirtualnego świata i ubić jakieś postaci. Zostaną one wówczas oznaczone, jako cele kontraktu. Na koniec wybieramy wyposażenie, położenie początkowe oraz przemycony przedmiot (odblokowywany za sprawą dostępnych w grze wyzwań) i ruszamy do akcji. Kontrakty podzielone zostały na kilka różnych kategorii, a do każdego został przypisany ranking, pokazujący jak dobrze radzą sobie z nim gracze.

Prócz standardowych kontraktów, mamy też zadania typu eskalacja, nieuchwytne cele oraz zestaw sześciu zadań dodatkowych, zatytułowanych Szóstka z Sarajewa. Jeśli chodzi o eskalacje, to przypominają one standardowe kontrakty, z tą różnicą, że mamy do czynienia z serią zabójstw, następujących jedno po drugim, a każde kolejne jest trudniejsze od poprzedniego. Nieuchwytne cele, to misje wystawione przez deweloperów. Pojawiają się one tylko raz i wyłącznie jedną okazję mamy do tego, aby je wyeliminować. Jeśli zadanie się nie powiedzie, nie będzie powtórek. Szóstka z Sarajewa to dodatkowe sześć kontraktów, w ramach swego rodzaju DLC.

To specjalne kontrakty, w ramach których główny bohater gry Hitman musi zlikwidować sześć niezwykle cennych celów. Zaczniemy od Francji, następnie przeniesiemy się do Włoch, potem do Maroka, Tajlandii, Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kontrakty Szóstka z Sarajewa dostępne są ekskluzywnie dla posiadaczy gry dla PlayStation 4. Pozostali, być może, będą mogli je kupić w późniejszym czasie, ale w momencie gdy powstaje niniejszy tekst, szczegółów na ten temat brak.

Oprawa audio-wizualna nowego Hitmana, jak wspomniałem jest bardzo dobrze zrealizowana, ale nie sposób mówić o rewolucji. Silnik napędzający produkcję radzi sobie dobrze, generując płynne animacje oraz wysokiej jakości tekstury. Okazyjnie jednak widzimy jakiś brzydszy element wystroju, czy słabiej zrealizowaną animację. Żadnych zastrzeżeń nie mam natomiast do udźwiękowienia, czyli muzyki, efektów i dialogów. Gra brzmi profesjonalnie i sugestywnie.

Podsumowując, pakiet startowy Hitmana może być początkiem czegoś wspaniałego. Liczę na wyśmienite misje w kolejnych epizodach i przynajmniej po 3-4 sztuki w każdym z nich. Chciałbym też, aby zadania były równie zróżnicowane i wciągające, co w Krwawej Forsie oraz kultowej „dwójce”. Wówczas będę ukontentowany . Zawartość dostępna już teraz sprawia, że pełen jestem optymizmu na przyszłość. Nie jest idealnie, ale może być naprawdę wyjątkowo. Dajcie nowemu Hitmanowi nieco czasu na to, by się rozpędził. Póki co i tak znajdziecie tu zawartości na przynajmniej kilka wieczorów wypełnionych morderstwami.

Uwaga: Poniższy czas przejścia, to w zasadzie jednorazowe ukończenie epizodu, bez kombinowania z różnymi metodami zabójstw oraz kontraktami.


Długość gry wg redakcji:
5h
Długość gry wg czytelników:
26h 32min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Czasem potrafi zachwycić, a czasem zdaje się być archaiczna. Mimo to jest dobrze, nawet bardzo dobrze.
Świetny Dźwięk:
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
Świetna Grywalność:
To, co udostępniono jest zaskakująco grywalne. Głównie ze względu na ogromną swobodę działania.
Dobre Pomysł i założenia:
Epizody mogą pozwolić deweloperom dokładniej dopracować grę. Będą oni też obserwować społeczność, co powinno pozytywnie odbić się na kolejnych kontraktach.
Świetna Interakcja i fizyka:
Swoboda to drugie imię Hitmana.
Słowo na koniec:
Daję Hitmanowi kredyt zaufania. Mam nadzieję, że się nie zawiodę w miarę udostępniania kolejnych epizodów.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Hitman (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLoczek3545   @   23:21, 11.03.2016
Ja jeszcze roczek poczekam i kupię gdy będzie wydana w całości ;).
0 kudosIgI123   @   14:27, 12.03.2016
Sziet, aż boli że muszę do 2017 czekać...
I pytanie, bo nie ma tego napisane w recenzji - nie ma w Hitmanie może poziomu trudności w stylu purysty z Absolution? Znaczy brak interfesju i innych przeszkadzajek?
0 kudosKrru   @   07:48, 16.03.2016
IgI123 - Interfejs można wyłączyć.