Far Cry 4 (PS4)

ObserwujMam (34)Gram (10)Ukończone (20)Kupię (6)

Far Cry 4 (PS4) - recenzja gry


@ 27.11.2014, 16:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Broń to nie jedyny element Far Cry 4, który podlega rozwojowi. W miarę postępów zbieramy doświadczenie, które następnie możemy wymieniać na punkty umiejętności. Nimi zaś kupujemy zdolności na drzewku, składającym się z dwóch kategorii. Możemy wybierać czy chcemy być w stanie likwidować bandziorów, spadając im na głowę; czy może wolimy umieć przeładować broń, bez konieczności odciągania wzroku od optyki. Co ważne, punktów zdolności nie ma na tyle, aby wyuczyć się wszystkiego, trzeba więc uważnie decydować w co inwestować. Tym bardziej, że z jednej strony drzewka mamy cechy bardziej ofensywne, a z drugiej defensywne, np. większą skuteczność strzykawek, przywracających siły witalne.

Jak widać, Far Cry 4 to bardzo rozbudowana gra, zapewniająca mnóstwo godzin dobrej zabawy. Chociaż większych zarzutów bym nie miał (prócz powtarzalności misji, o czym pisałem wcześniej) jest pewna dość istotna kwestia, która sprawia, że projekt Ubisoftu traci w moich oczach. Wszystko to już widzieliśmy. Francuska korporacja w ostatnim czasie bezustannie wykorzystuje ten sam schemat rozgrywki. Dla przykładu, mamy dużą mapę, którą odblokowujemy realizując jedną z misji: w Assassin’s Creed jest to synchronizacja, w Watch_Dogs włamywanie się do serwerowni, a w Far Cry wyłączanie stacji nadawczych. W każdej z wymienionych gier bawimy się w kuriera, musimy ratować z opresji niewinnych ludzi itd. Pomijając już podobieństwa do innych serii, Far Cry 4 jest w zasadzie kopią swojego poprzednika. Nie ma żądnych nowych rozwiązań, czy niedostępnych wcześniej opcji. Z tego powodu miałem wrażenie deja vu. Tyle dobrze, że mocno zmieniła się lokalizacja, która, w mojej opinii, jest ciekawsza od tej z poprzednika. Inaczej najnowsza strzelanka Ubisoftu mogłaby być traktowana jako DLC do „trójki”.

Far Cry 4 (PS4)

Zbliżając się powoli ku końcowi, słów kilka na temat oprawy audio-wizualnej. Gra śmiga na silniku graficznym Dunia Engine, którego cechą charakterystyczną jest ciągle rozwijające się środowisko, żyjący ogień, który pochłania coraz większe tereny, zmienne warunki pogodowe oraz roślinność na nie reagująca. Całkiem nieźle prezentują się również tekstury, modele postaci oraz wszelakie efekty specjalne. Nie mam w tej kwestii żadnych zarzutów, ale jednocześnie nie ma się nad czym rozpływać w zachwytach. Jest bardzo dobrze, aczkolwiek bez fajerwerków. Nie sposób tutaj dostrzec oprawy wizualnej następnej generacji. Podobnie jest w przypadku dźwięku, efektów oraz muzyki. Wszystko to fachowa, rzemieślnicza robota, ale także nie zaważyłem niczego, co wywarłoby na mnie jakieś ogromne wrażenie.

Podsumowując, Far Cry 4 to strasznie odtwórcza, choć nadal bardzo grywalna gra. Jeśli podobała Wam się „trójka” i chcecie więcej dokładnie tego samego, to kupujcie w ciemno. Jeżeli jednak poprzednik nie przypadł Wam do gustu, to najpewniej podobnie będzie i tym razem. Ja bawiłem się dobrze i nie ziewałem też zbyt często. Osobiście życzyłbym sobie jednak, aby w kolejnej odsłonie serii poczyniono jakieś postępy. Nie przepadam za odcinaniem kuponów.


Długość gry wg redakcji:
28h
Długość gry wg czytelników:
42h 58min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Jest bardzo dobrze, ale nie ma się w sumie nad czym zachwycać.
Świetny Dźwięk:
Solidna oprawa dźwiękowa, począwszy od dialogów, przez muzykę, na efektach skończywszy.
Świetna Grywalność:
Więcej tego samego, ale i tak sprawia frajdę, pod warunkiem, że lubicie sandboxy.
Dobre Pomysł i założenia:
Tutaj niestety Ubisoft dał ciała. Fabuła i nowe miejsce zasługują na szacunek. Reszta to w sumie kopiuj wklej.
Dobra Interakcja i fizyka:
Czasem o czymś zdecydujemy, jest też duża swoboda w sposobie prowadzenia rozgrywki. Czuć, że uczestniczymy w wydarzeniach, a nie tylko je obserwujemy.
Słowo na koniec:
Far Cry 4 jest bardzo dobrą grą, ale mogło być jeszcze lepszą, gdy twórcy pokusili się o odrobinę innowacji.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Far Cry 4 (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoshunter   @   10:41, 28.11.2014
No na PCta kolo 140 to tez duzo za duzo jak dla mnie Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   11:49, 28.11.2014
Cytat: hunter
No na PCta kolo 140 to tez duzo za duzo jak dla mnie Szczęśliwy


Zawsze możesz sprzedać swoją kartę grafiki kupić Inna z serii GTX9XX i dostać Far Cry 4 za frajer. Albo wykupić Sezon PAsa do Unity i tam dostaniesz też Far Cry 4 za darmo do pobrania Szczęśliwy.
A season pasa sprzedaż komuś innemu swojego heheheh Dumny .
0 kudoshunter   @   12:07, 28.11.2014
Zadna z tych opcji mnie nie interesuje Uśmiech
0 kudosPietek=)   @   16:40, 28.11.2014
Cytat: hunter
No na PCta kolo 140 to tez duzo za duzo jak dla mnie Szczęśliwy


140 ?? Chyba się na PC'eta przesiądę.
0 kudosGhost327   @   10:05, 30.11.2014
Wolę takiego odgrzewanego kotleta niż jakąkolwiek świeżutką polędwice. Prawda jest też taka że nie ma co już dodać, wymyślić, wprowadzić bo wszystko teoretycznie już było Według mnie Ubisoft Montreal odwaliło kawał dobrej roboty. Dopracowanie tego co nam podobało się w Far Cry 3 to dobry ruch.
0 kudosFox46   @   14:24, 30.11.2014
Cytat: Ghost327
Wolę takiego odgrzewanego kotleta niż jakąkolwiek świeżutką polędwice.


I właśnie przez takich graczy jak ty, rynek growy się nie zmienia na lepsze, rozumiem że gdyby FarCry 5 było to samo tylko zmiana otoczenia te same rozwiązania + więcej pierdół na mapie to też byś kupił ?? Poirytowany

Ja np: Bym już nie kupił, wnieść by można było sporo nowego, bo uzasadnienie "Nie ma co już dodać" jest co najwyżej głupie. Dodać zawsze jest co a może nie tyle co dodać tylko zmienić na lepsze. Tylko właśnie im więcej ludzi kupować będzie tego kotleta to owych zmian się nie doczekasz, bo developerzy są zdania "Co się sprzedaję to się nie ostaje" Poirytowany
I zamiast wprowadzać zmiany mają to głęboko w dupie bo po co skoro taki Ghost327 kupi gierkę nawet jakby miało to być to samo w innej otoczce dziesiąty raz. Wtedy developerzy się nie wysilają bo przecież po co, jak gra i tak się sprzeda.....

Tak chociaż jest z serią Call of Duty czy Assassin's Creed z tym że ten drugi jeszcze do niedawna miał fajny wątek fabularny, a po Assassin's Creed 3 ten wątek stracił na czym straciła cała seria, co widać po Black Flag czy Rogue i UNITY. Trzy bezpłciowe odsłony AC z czego jedna udaję wielkiego Next-Gena.
Jeżeli FarCry ma iść tą samą drogą to ja dziękuję postoję, trzeci raz nie dam zarobić Ubisoftowi przy FarCry 5 jeżeli nie będzie poważnych zmian w rozgrywce.
0 kudosAtukan   @   20:51, 30.11.2014
Źle nie jest. Gra się, zabawa też jest... Co prawda gdzieś tam czuć deja vu, ale jeszcze nie jest to mocne;) Więc jak dla mnie gierka całkiem ok Uśmiech
0 kudosfrycek88   @   18:06, 29.04.2019
Ja bym tu dorzucił jedną wadę. Natrętność niektórych zadań pobocznych. Np. obrona zdobytych posterunków.
0 kudosTheCerbis   @   00:40, 30.04.2019
Czyli z posterunkami regres do czasów FC2, gdzie notorycznie, po kilku minutach, się odradzały?
1 kudosMicMus123456789   @   18:41, 30.04.2019
Frycek pisał o obronie odbitych posterunków, a nie o odbijaniu ich w nieskończoność tak jak było w FC2.

A FC4 po wyzwoleniu posterunku od czasu do czasu wskakuje zadanie z obroną danej placówki. Zadanie to znika gdy wyzwolimy dany region.
0 kudosTheCerbis   @   19:18, 30.04.2019
I pisał o natrętności, przez co nawiązałem do pierwszej wykonanej przez Ubisoft gry z serii.
1 kudosMicMus123456789   @   21:25, 30.04.2019
Te konkretnie zadanie jak dla mnie było natrętne tylko pod tym względem, że w każdym regionie każda baza dostawa prędzej czy później takie zadanie. Nie przypominam sobie jednak bym bronił dwa razy ten sam posterunek. Mimo wszystko taka obrona jest lepsza niż wieczny respawn jak w dwójce.
0 kudosTheCerbis   @   21:29, 30.04.2019
Prawda, przynajmniej nie ma respawnów po obronie. Pamiętam, że w trójce można było jednak resetować posterunki na własne życzenie, nie wiem jak jest tutaj, bo dopiero na mnie czeka ta odsłona.
0 kudosMicMus123456789   @   21:40, 30.04.2019
Tutaj jest reset posterunku w postaci wyzwań za które dostajemy ocenę jak nam poszło i chyba pieniądze.
0 kudosfrycek88   @   20:21, 04.05.2019
Cytat: TheCerbis
Prawda, przynajmniej nie ma respawnów po obronie. Pamiętam, że w trójce można było jednak resetować posterunki na własne życzenie, nie wiem jak jest tutaj, bo dopiero na mnie czeka ta odsłona.


Tu się zgodzę.

To zadanie o którym piszesz jest i tu.
Dodaj Odpowiedź