Watch_Dogs (PS4)

ObserwujMam (23)Gram (7)Ukończone (13)Kupię (7)

Watch_Dogs (PS4) - recenzja gry


@ 27.05.2014, 14:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Kolejny element, który stara się nam uatrakcyjnić pobyt w wirtualnym Chicago to przeróżne mini-gierki. Może to być gra w kubki czy poker, ale również dziwaczna wariacja na temat serii Carmageddon, kiedy wsiadamy do samochodu i rozjeżdżamy demony z płonącymi głowami. Innym dziwadłem jest np. strzelanie do obcych, wylatujących z jakiś dziur w czasoprzestrzeni. W sumie gierek tego typu jest dość sporo, ale każda, przynajmniej dla mnie, to zapychacz. Można odpalić raz, poszarpać przez chwilę i zapomnieć.

Trochę więcej czasu spędziłem przy znajdźkach (np. nagraniach głosowych różnych ludzi) oraz śledztwach, przypominających jedną z misji w Assassin’s Creed IV. Polega ona na tym, aby odnaleźć kamerę, pozwalającą ustawić podzielony na fragmenty kod QR (w ACIV były to zagadki Majów, o ile dobrze pamiętam – trzeba było w nich wyrównywać specjalny wskaźnik z symbolami na ziemi). Niestety także i w tym przypadku nie ma mowy o cudach. Wszystkie te zapychacze to sposób na wydłużenie gry, ale zakładam, że na 100% tytuł przejdą jedynie najwięksi maniacy. Na dłuższą metę każda czynność jest bowiem nużąca.

Jeśli chodzi o podobieństwa do Assassin’s Creed, których się szczerze obawiałem, na szczęście nie ma ich zbyt dużo. Założenia gry, czyli walka pomiędzy hakerami oraz władzą, są zbliżone, to nie ulega wątpliwości. Są też misje, w których mamy oswobadzać ludzi, ratować ich przed przestępcami. Jest również drobny, bardzo drobny parkur. Ale, ogólnie rzecz biorąc, nie powiedziałbym, aby Watch_Dogs było mieszanką Drivera z Assassin’s Creed, jak twierdzą niektórzy. Tytuł ma swoją tożsamość i choć nie wszystko poszło tak, jak powinno, na pewno nie mamy do czynienia ze skokiem na kasę.

Watch_Dogs (PS4)

Silnik graficzny:Watch_Dogs działa na silniku Disrupt, stanowiącym rozwinięcie Anvil, znanego m.in. z Assassin's Creed IV. Gra wygląda niestety tylko dobrze.
Niestety prawdą jest, że produkcja nie wygląda zbyt okazale. Ja ogrywałem edycję przeznaczoną dla PlayStation 4 i mimo że gry nie sposób nazwać brzydką, to wiele elementów jest kiepskiej jakości. Na pochwałę zasługują zrealizowane na silniku filmiki przerywnikowe, muzyka, efekty dźwiękowe, solidny dubbing oraz dynamiczne oświetlenie. Niestety wszędzie widać rzeczy, które mogłyby wyglądać lepiej. Gdy jedziemy szybko tekstury brzydko się rozmywają, światła reflektorów samochodowych nie rzucają cieni ludzi, którzy przed nimi spacerują, widać łączenia tekstur, jest też jakoś pusto na ulicach. Tzn. przechodniów jest sporo, natomiast dodatkowych elementów wystroju jest mało. Nie sposób nazwać WD grą next-genową. Tytuł prezentuje się na pewno słabiej niż inFamous: Second Son. Z czego to wynika? Nie mam pojęcia, ale nie ma czego tutaj podziwiać. Czasem fajnie przenika światło między drzewami, samochody mrugają gdy jedziemy po złym pasie, w kabinie zaświeca się lampka kiedy wsiadamy do auta, albo jakiś widok na moment przyciągnie wzrok, ale nie na to liczyłem. W końcu zwiastun z E3 2012 pokazywał coś znacznie bardziej imponującego.

Na koniec słów kilka o trybie rozgrywek wieloosobowych. Ma on jakiś potencjał, ale nie widzę aby za kilka miesięcy ludzie nadal przy nim przesiadywali. Model online działa niepostrzeżenie, będąc wtopionym w singla. Jedziemy więc ulicą, a na ekranie pojawia się informacja, że w pobliżu jest jakiś wyścig. Możemy wówczas zdecydować się by do niego dołączyć, albo nie. Jeśli to zrobimy, rywalizujemy z innymi kierowcami. Ciekawsze są natomiast inwazje. Czyli np. w naszym świecie pojawia się wrogi haker i próbuje nam wykraść dane. Zakłada więc pluskwę, a my staramy się go namierzyć, zanim ściągnie dane. On oczywiście próbuje się ukrywać. Role mogą też być odwrócone, wówczas to my hakujemy. Na kilka potyczek jest w porządku, ale zabawa w kotka i myszkę najczęściej przebiega w ten sam sposób, więc szybko robi się schematycznie.

Podsumowując, Watch_Dogs to gra dobra, podchodzi nawet pod bardzo dobrą, ale wiele jej aspektów to jedynie fundament pod coś większego. Widać, że twórcy mieli ciekawe pomysłów, aczkolwiek równie dużo rozwiązań jest niedopracowanych oraz nadużywanych. Misje często przebiegają tak samo i gdyby nie ciekawa fabuła, to nie wiem czy dotrwałbym do napisów końcowych. Słabo czuć system moralności głównego bohatera (ludzie reagują na niego ospale), jego rozwój jest znikomy, a postaci, z którymi spotykamy się podczas zabawy, zdecydowanie zbyt rzadko biorą udział w rozgrywce (pojawiają się na moment i znikają). Nie powiem żebym się zawiódł, ale naprawdę liczyłem na hit, na kandydata do tytułu gry roku. Takowego nie dostałem. Jeśli WD ma jakimś sposobem zwycięży, to reszta A.D. 2014 musi obfitować w same crapy. Projekt jest gdzieś w środku stawki, niczym się nie wybijając i niczym nie hańbiąc. Czy mimo to kupić? Myślę, że warto, po pierwsze dlatego, że w ogólnym rozrachunku bawiłem się dobrze, a po drugie, żeby pokazać deweloperom i wydawcom, że nie muszą obawiać się nowych marek. Nie chcemy chyba przecież za kilka lat grać tylko w Call of Duty, Assassin’s Creed i Battlefield, prawda?!


Długość gry wg redakcji:
28h
Długość gry wg czytelników:
30h 27min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Jest poprawnie, ale jak na możliwości PS4, słabo.
Genialny Dźwięk:
Bez zastrzeżeń. Zarówno muzyka, jak i efekty specjalne oraz dubbing to pełen profesjonalizm.
Dobra Grywalność:
Ciągłe powtarzanie kilku schematów potrafi się znudzić. Dobrze, że fabuła popycha grę do przodu.
Dobre Pomysł i założenia:
Same założenia są bardzo ciekawe. Czuć też hakerski klimat, ale prócz zabawy telefonem nie ma tu niczego unikatowego.
Świetna Interakcja i fizyka:
Interakcja jest znaczna, bo wpłynąć można na wiele elementów miasta.
Słowo na koniec:
Gdyby nie nużące zlecenia, upchana na siłę zadaniami pobocznymi mapa, tylko dobra grafika oraz skromne role postaci niezależnych; ocena byłaby wyższa przynajmniej o oczko.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Watch_Dogs (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosnovy13   @   18:58, 28.05.2014
No a apropos Wiedźmina 3 to jedna z niewielu gier na którą czekam od roku z niecierliwością. Po ukończeniu drugiej części (dopiero) wziąłem się za czytanie książek Wiedźmin i stwierdziłem że są bardzo fajne i oprócz tego że fabuła gry będzie na pewno fajna to produkcja naszych ziomali będzie zawierała coś innego, tak podejrzewam. Może będzie coś innowacyjnego lub rzadko spotykanego w innych grach.
0 kudosgorshot   @   18:59, 28.05.2014
Ja dużo już pograłem w WD i jestem z niego zadowolony . Fabuła bardzo dobra , ogólnie polecam . Daje 9/10 .
0 kudosFox46   @   21:50, 28.05.2014
Cytat: Uxon
Kurczę, Ty naprawdę masz kompleksy na punkcie tej grySzczęśliwy Bez obrazy Uśmiech


Raczej nie to są czyste fakty, miała wyjść nowa porywająca marka wyszła jedna wielka przereklamowana niedoróbka. Bo jakby nie patrzeć teraz co druga gra jest taka.

0 kudosnovy13   @   22:44, 28.05.2014
Dokładnie odczuwam ostatnio psucie marek gier, ostatnie 2 lata dużo sprawdzam gier bo jestem po wypadku i dochodzę do siebie głównie przed kompem i spodobały mi się gry głównie mniej znanych producentów bardziej niszowych lub z innych krajów
0 kudosFox46   @   23:46, 28.05.2014
Cytat: novy13
Dokładnie odczuwam ostatnio psucie marek gier, ostatnie 2 lata dużo sprawdzam gier bo jestem po wypadku i dochodzę do siebie głównie przed kompem i spodobały mi się gry głównie mniej znanych producentów bardziej niszowych lub z innych krajów


A co za tym idzie, niezależne produkcje w które pokłada się więcej nakładu pracy i czasu. Wypadają o niebo lepiej niż hucznie zapowiedziane produkcje, które są od największych gigantów jak Ubisoft,Electronic Arts, Activision itp:.
Finalnie takie gierki stają się wysoko budżetówkami czyli grami AAA które wypadają o niebo lepiej, wiesz co kupujesz, oraz co robi Developer, na co wydasz swoje pieniądze. A przykłady są bardzo proste np: Kingdom Come, Project Cars.....

Wyjątkami są jeszcze np: Rockstar Games, CDP, 2K Games,4A Games. Ale niestety takich firm jest coraz to mniej.
Na przestrzeni lat zepsuto wiele marek np: Dead Space, Assassin's Creed, Battlefield i kilka innych.
Takie są dzisiejsze realia. To jest niestety smutne bo marki które robiły kiedyś furorę i coś sobą reprezentowały teraz są po prostu papką reklamową zapewniającą nas że dostajemy super produkt, pełen nowości i innowacyjności . Finalnie jest zupełnie inaczej.....
0 kudosMroczny991   @   17:29, 29.05.2014
Gra jest całkiem fajna. Mogłaby być lepsza. Ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że była tworzona specjalnie na next geny. Tyle razy było już podkreślane, że było tworzone na poprzednią generację, a next geny trochę poprawione.
0 kudosPietek=)   @   22:07, 30.05.2014
Dzięki recenzji big'a wróciła mi ochota na Watch_Dogs. Nie obawiam się schematyczności gdy będę miał do czynienia z czymś nowym bo tak można nazwać rozgrywkę opisaną w recenzji.
Głośnie zapowiadany ale ostatecznie nie słaby tytuł więc nie ma co rozpaczać. Obyśmy ujrzeli prawdziwego next-geno'wego WD w przyszłości.
0 kudosPlayStation_PLaYeR   @   20:12, 02.06.2014
Watch_Dogs nie jest złą grą. Uśmiech Lecz dobrą, a nawet bardzo, która niekoniecznie musi już teraz znaleźć w domu na półce z grami, jednak warto dopisać tą grę do listy zakupów na przyszłość.
0 kudosJacen22   @   16:52, 03.06.2014
Ale miała być genialna. Według zapowiedzi. Na gram.pl 8/10. Sam myślałem że to będzie supermega gra, a wyszła średnio. :/
0 kudosUxon   @   20:58, 03.06.2014
8/10 to średnio? Raczej bardzo dobrze. Ubisoft jednak popełnił kilka błędów podczas promocji tej gry i przez to sami sobie zaszkodzili. Gdyby tak nie krzyczeli przed premierą, że to najlepsza gra świata itd, to co niektórzy krytykanci by z pewnością patrzyli na nią dziś inaczej, dużo bardziej przychylnie. I jeszcze ta wtopa z babolami mimo, że premiera była przesunięta o ponad rok. Dlatego teraz wielu narzeka i poniekąd to rozumiem, jednak ja po paru opiniach i recenzjach w miarę obiektywnych jestem przekonany, że będę się nią cieszył. I mam nadzieję, że i inni, mimo wszystko, się przekonają. Ale jak ktoś jest zaciekłym wrogiem i prowadzi odwieczną krucjatę przeciwko Ubisoft, jak Fox Puszcza oko , to żeby dostał arcydzieło arcydzieł i do tego helikopter w bonusie (prawdziwy), to nie będzie przekonany Uśmiech
0 kudosFox46   @   01:10, 04.06.2014
Cytat: Uxon
jak Fox Puszcza oko , to żeby dostał arcydzieło arcydzieł i do tego helikopter w bonusie (prawdziwy), to nie będzie przekonany Uśmiech


Z Arcydziełem można było się już pożegnać podczas targów E3 w 2012 roku. Pamiętam jak Revnar się wykłócał bo na nim to wrażenie zrobiło, a na mnie nie. Było widać skrypty przebieg misji liniowy itp: żadna rewelacja prócz grafiki, niestety biedny Revnar myślał że będziemy mieli możliwość wyboru rodem z Deus Exa: HR i wiele wiele innych rzeczy.
Dziś już nie można liczyć na dobre gry, ani już tym bardziej kierować się oceną recenzenta typowo zagranicznego. Bo swój zawsze będzie chwalił, my całe szczęście nie podchodzimy do recenzji "Oohhh i Aaahh".

Zwłaszcza że u nich to działa całkiem inaczej niż u nas, dlaczego większość tych serwisów które piszą bardziej surowe recki, nie dostają np: zaproszeń na zamknięte prezentację na których się dostaję...... Darmowe TABLETY(Nexus 7). Potem mamy oceny 9/10 9,5/10. Śmiało można było to potraktować jako czystą łapówkę, o czym pisano na nie jednym serwisie że Ubisoft przekroczył granicę dobrego smaku w Paryżu na pokazie WD, zresztą sam pokaz zszedł na o wiele dalszy plan.
A co ciekawe niektórzy z tych serwisów którym wręczano te tablety, po prostu odmawiała (bo uznała to za łapówkę, w zamian za przychylną recenzję )

A wiele było takich ocen 7/10 i 7,5/10, Ubisoft kiedyś był bardzo dobrą firmą gdy nie zaczynał hurtowo wydawać Assassins Creeda i teraz zacznie robić to samo z Watch Dogsem, jak w 2015 roku dostaniemy WD2 to nie ma co liczyć ze będzie to bardzo dobra gra. Wolę gry w które pokłada się więcej pasji i patrzy się w stronę graczy niż w stronę $$$$. Bo niestety Ubisoft taki się właśnie stał, woli wydać kilka średniaków które zrobią wrażenie na młodszym graczu, a które oleje starszy gracz (Za wyjątkiem UXOna Szczęśliwy "żart") i coś tam zarobi co da w sumie jakaś tam sumkę kasy.
Niż zrobić jeden bardzo dopracowany produkt który sprzeda się lepiej niż 4 inne gry razem wzięte + jeszcze je przebiję dwukrotnie. Taki przykład daję np: Rockstar

Jeżeli komuś to odpowiada, to tylko krzyżyk na drogę i nie zazdroszczę. Nie moja kasa, ale takie osobniki przyczyniają się właśnie do wydawania coraz to większych Bubli a nie gier.

A jeszcze żeby było śmieszniej Ubisoft śmieje się za plecami takich ludzi i mówi "Oni myślą że wydaliśmy Next-gena" a potem by się jeszcze bardziej ośmieszyć wygadują idiotyzmy publicznie o ich nowym "Next-genowym Doświadczeniu ".
Ale jak to się mówi (nie obrażając tu nikogo) "Jeden debil, nie zrozumie drugiego debila"
0 kudosJacen22   @   07:10, 04.06.2014
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.
0 kudosUxon   @   10:07, 04.06.2014
@Fox No tak, tylko nie wiedzieć czemu czepiasz się najbardziej akurat Ubisoft, jakbyś miał do nich jakiś uraz osobisty Puszcza oko Poza tym nazywać Assassin's Creed i W_D bublami, to jednak nadużycie. To może nie epokowe arcydzieła, ale jednak dość solidne gry. A po drugie, nie powiedziałbym, że starsi gracze olewają Ubi, skąd Ty w ogóle wziąłeś taką teorię Uśmiech
0 kudosFox46   @   12:52, 04.06.2014
Ano kiedyś ich broniłem z Assassynem i nawet kupowałem każdego jednego, gdy kiedyś inni pisali że wychodzi jak COD to po prostu się śmiałem. Dopiero po Assassyns Creed 3 przejrzało się pewne fakty i mity na temat tej odsłony, doszło się do wniosku że Ubisoft stał się kolejną firmą która zaczęła odcinać kupony.

I z każdym kolejnym AC, jak i samymi jakże mądrymi wypowiedziami twórców faktycznie stali się bardzo podobni do Activision którego zresztą tez nie lubię, podobnie jak Electronic Arts.

Te firmy mają po prostu graczy za ..... IDIOTÓW. A ja jednym z nich nie chce być.

Wolę wesprzeć o wiele ambitniejszych developerów niż kogoś kto kieruje się "Odcinaniem kuponów" + kieruje się "Trzeba kuć żelazo póki gorące" i właśnie z fazy tworzenia gier tym samym przeszli w fazę produkcji. Tytuły które nic nowego i sensownego nie wnoszą, fabuła jest nijaka a sama marka żeruję na sukcesie poprzedniej odsłony.

A co za tym idzie olali dosłownie inne marki, chociażby Prince of Persia.

Cytat: Jacen22
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.

Też tak samo uważam, gra po prostu nie zasługuję na 8/10 czy nawet na 9/10.A recka na MG jak zawsze z sensem i bardziej surowsza od innych. Tutaj widać że "grafika" nie przyćmiła jak innych recenzentów, może to dla tego że BigBoy nie dostał Nexusa 7 Szczęśliwy nie no żartuję hahahah Szczęśliwy
0 kudosJacen22   @   13:11, 04.06.2014
Cytat: Fox46


Cytat: Jacen22
Uxon nie mówię że średnia jest ocena ale niewłaściwa. Recenzja na MiastoGier jest jak najbardziej w porządku i to z nią się zgadzam.

Też tak samo uważam, gra po prostu nie zasługuję na 8/10 czy nawet na 9/10.A recka na MG jak zawsze z sensem i bardziej surowsza od innych. Tutaj widać że "grafika" nie przyćmiła jak innych recenzentów, może to dla tego że BigBoy nie dostał Nexusa 7 Szczęśliwy nie no żartuję hahahah Szczęśliwy


Tak myślą, że grafika jest dobra to gracze nie zauważą schematycznych zadań. O ile więcej kitu dodadzą w dwójce, to mnie ciekawi. Bo zapowiadali to, zapowiadali i wyszła klapa.

Dodaj Odpowiedź