Thief (PS4)

ObserwujMam (8)Gram (4)Ukończone (5)Kupię (3)

Thief (PS4) - recenzja gry


@ 01.03.2014, 18:57
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Fundusze służą do kupowania ekwipunku, ale w żaden sposób nie przydają się do kształtowania umiejętności protagonisty. Tutaj niezbędne są punkty skupienia, które znajdujemy w świecie gry. Po zdobyciu takiego punktu, wskakujemy do odpowiedniego menu i wybieramy czy chcemy się np. ciszej poruszać, czy może szybciej okradać strażników, ewentualnie być nieco odporniejszym na zadawane przez nich obrażenia. W stylu, w jakim gram, akurat umiejętności manualne nie były szczególnie przydatne, ale już okradanie i skradanie się, zdecydowanie tak. Lubię bowiem spacerować po cichu, korzystać z zasłon, tworzyć dywersje itd. Gra umożliwia wiele sposobów rozwiązania niektórych problemów, wystarczy się po prostu wykazać odrobiną wyobraźni.

Przykładem niechaj będzie misja, w której miałem się włamać do domu pewnego architekta. Sposobów na to było kilka. Jeden wymagał posiadania strzały, z dowiązaną do niej liną. Trzeba było skierować swoje kroki za szklarnię i tam wystrzelić w umieszczony wysoko ponad ziemią słup. Następnie pozostawała wspinaczka do góry i skradanie się do okolicznego balkonu, aby z jego pomocą wejść do środka. Inna metoda, to rzucenie butelką w taki sposób, aby okoliczni strażnicy pobiegli sprawdzić skąd dobiega hałas. Wówczas dało się na spokojnie podbić do drzwi frontowych i wejść do wnętrza domostwa. Trzecia metoda, to odciąganie strażników i eliminowanie każdego z osobna. Myślę, że jakbym jeszcze pomyszkował po okolicy, to znalazłbym jakiś dodatkowy sposób, ale już nie sprawdzałem czy nie ma jakiejś kratki wentylacyjnej albo innego, ukrytego przejścia.

Thief (PS4)

Niestety opisany tu schemat działania nie zawsze jest dostępny. Sporo lokacji jest wąskich, rzekłbym korytarzowych, a do celu prowadzi tylko jedna właściwa droga. Jest to o tyle zaskakujące, że deweloper stworzył sporych rozmiarów miasto, a nie dał nam z niego w pełni korzystać. Są fragmenty, kiedy jesteśmy na szczycie jakiegoś dachu, dookoła widzimy piękną panoramę, a nie możemy nigdzie iść, prócz do przodu. Poczucie swobody jest bardzo iluzoryczne. Nadzieja w tym, że jeśli dostaniemy kiedyś dwójkę (liczę na to), twórcy będą mieli już schemat rozgrywki, a skupią się na jej rozwijaniu. Wtedy dostalibyśmy naprawdę fantastycznego sandboxa, który kusiłby wielkim otwartym światem, a nie tylko jego namiastką.

Mimo to, nawet z korytarzowymi lokacjami, gra się bardzo dobrze. Klimat udało się twórcom zachować w 100%. Jest zatem mroczno, wszędzie spacerują strażnicy, lokacje są pomysłowo opracowane i widać, że inspiracją do stworzenia gry były trzy pierwsze części sprzed lat. Deweloper nie kombinował zanadto, nie ma wielu unowocześnień, ani cudów pokroju „blinka” z Dishonored. Mi się taka konwencja jak najbardziej podoba. Jestem rad z tego, że Garrett jest ułomny, jeśli chodzi o walkę. Nie potrafi zatłuc grupy przeciwników jednym machnięciem i raczej stara się unikać starć, aniżeli czynnie w nich uczestniczyć. Na poziomie trudności „master” wykrycie naszej obecności jest prawie równoznaczne z porażką, a zatem w takiej sytuacji nawet nie próbowałem uciekać, tylko wczytywałem ostatni zapis i próbowałem jeszcze raz. Wszystkim polecam zatem podniesienie poziomu trudności. Jeśliby włączyć normal, albo coś niższego, przyjemność z zabawy byłaby znikoma. Toż to nie Thief of Duty, ani inne Battlethiefy. Jesteś złodziejem, graj więc jak złodziej!


Screeny z Thief (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   22:02, 01.03.2014
Jak na razie najbardziej adekwatna recenzja do tego, co sam o grze myślę Puszcza oko Nie żadne arcydzieło, ale też nie gniot. Jeżeli ewentualna kontynuacja powstanie i będzie bardziej dopracowana, to pozamiata na rynku skradanek. Tylko odnośnie AI - nie róbmy z przeciwników na "normalu" debili Dumny Sam gram na tym poziomie bo z reguły właśnie od normalnego zaczynam i poziom przeciwników jest faktycznie średni. Tzn nie przyuważą Garreta z drugiego końca mapy, ale już otwarte drzwi są dla nich sygnałem, że coś nie gra.
0 kudosFox46   @   22:19, 01.03.2014
W tej grze niestety wiele elementów po prostu nie gra tak jak powinno. Może to jest spowodowane niezdecydowaniem, przecież Thief miał mieć punkty XP!!, ale ostatecznie z tego zrezygnowano.
Jasię bardzo zawiodłem na sztucznej inteligencji bo to ona zawsze sprawiała że gra była ciekawa i posiadała tą adrenalinę podczas misji.
Łuk jest chyba tam tylko od parady, ja osobiście mam za sobą 2 misje główne i 6 misje poboczną i 8H przegranych. Jeżeli chcemy wszystko wymasterować na dzień dobry to z 12H z pewnością zrobi się 24H. Szczególnie gdy gramy na Mistrzu, bo gdy wrogowie nas zauważą i zostaniemy wykryci to już nie możemy wykonywać szybkiego zapisu gry(trzeba odsejwować i robić tak by nas nie wykryli)

Luty 2014 to ogólnie miesiąc rozczarowań, pierw Lord of Shadow 2 teraz Thief , no i jeszcze Fable remake który też najlepszy nie jest.
0 kudosKrru   @   12:23, 02.03.2014
bigboy177 - W BioShock Infinite jest podobnie. Ludzie narzekają, że nie mają co jeść, a w beczkach można znaleźć żarcie. Często zepsute, ale Bookerowi to nie przeszkadzało. LOL.
0 kudospawelecki96   @   15:31, 02.03.2014
Bardziej denerwującym mnie logicznym babolem (pomijając świecidełka walające się tu i ówdzie jak wszędzie panuje bieda) było to, że jak machnę się przy otwieraniu zamka to słyszy połowa pobliskich wrogów, ale jak przesuwam diablo ciężki regał to nikt nie reaguje Rozbawiony
0 kudosqwerty6   @   16:19, 02.03.2014
Gra godna uwagi, ale perełka nie jest.
0 kudosFox46   @   11:56, 03.03.2014
Do perełki niestety jej bardzo daleko, zbyt wiele jest przeciw by otrzymywała oceny powyżej przeciętnej.
0 kudoswisniaboss   @   14:17, 03.03.2014
Ja się trochę zawiodłem ;/ Myślałem, że się bardziej postarają, a tu takie coś... Gra nie jest zła, ale no brakuje tego czegoś, tego składnika X. No nie wiem, dla mnie 7,5/10 - z sentymentu Uśmiech
0 kudosFox46   @   19:54, 03.03.2014
Dla mnie 7/10 z sentymentu choć gdyby nie był to Thief to dostała by max 6/10 nie więcej.

No i szkoda że ta misje poboczne są co niektóre takie krótkie.
0 kudosmichu03   @   10:42, 05.03.2014
Ogólnie gra mi się podoba, ale mogłoby być trochę więcej zleceń od klientów.
Dodaj Odpowiedź