Assassin's Creed Liberation HD (PS3)

ObserwujMam (6)Gram (2)Ukończone (5)Kupię (1)

Assassin's Creed Liberation HD (PS3) - recenzja gry


@ 28.01.2014, 11:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Z tego samego powodu uproszczono też system walki, choć może się to wydawać nierealne. Strażnicy grzecznie czekają na swoją kolej, a my mamy jeszcze więcej czasu na to, aby po bloku wyprowadzić kontrę. Jedyny plus w nudnym obijaniu pysków to zabójstwo sekwencyjne (chain kill). Wygląda to tak, że po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, na chwilę zatrzymujemy czas i możemy oznaczyć oponentów. Gdy to zrobimy, wydajemy Aveline polecenie ataku, a dziewczyna pozbawia życia wszystkich otagowanych bandziorów jednym szybkim i płynnym atakiem. Wygląda to efektownie, a więc nie ma powodów do narzekania. Szkoda natomiast, że reszta mechaniki starć wymaga gruntownych zmian żeby oferowała wyzwanie i jakąś przyjemność.

Ostatnim środkiem na bezsenność jest nudna zabawa w detektywa, która powraca z Assassin’s Creed III. Biegamy zatem po lasach i bagnach, szukając „wskazówek”, które finalnie prowadzą nas do jakiegoś istotnego miejsca albo osoby. Tutaj chwila rozmowy i możemy biegnąć kilometr lub dwa, aby coś komuś dostarczyć. Czasem też zasiądziemy w kanoe i płyniemy do miejsca docelowego, jeśli przez przypadek nie osiądziemy na mieliźnie, co tutaj trafia się dość często. Najbardziej irytujące jest kiedy utkniemy podczas jakiejś sekwencji skryptowanej. Wówczas pozostaje włączyć ostatni punkt kontrolny, a ze względu na to, że są one od siebie dość oddalone, powoduje to tylko irytację.

Assassin's Creed Liberation HD (PS3)

Przed tym, jak skrobnę podsumowanie, którego treść pewnie większość z Was jest już w stanie sobie wyobrazić, słów kilka na temat aspektów technicznych. Ubisoft rzeczywiście dopracował Assassin’s Creed Liberation HD pod względem wizualnym. Silnik został zmodyfikowany i generuje w sumie przyjemne lokacje oraz animacje. Nie jest to oczywiście poziom z dwóch ostatnich odsłon sagi, a bliżej mu - mniej więcej - do dwójki, mimo to nie jest źle. Zanotowałem też jedynie drobne spadki płynności animacji oraz jakieś dziwne artefakty na składaniu tekstur, nic jednak bardzo dokuczliwego. Doskwierają natomiast pustki na niektórych mapach. Nikogo nie ma na ulicach, a jak już są to w bardzo małych ilościach. Zakładam, że winny jest tutaj silnik zoptymalizowany po prostu pod inną platformę. Dzięki i muzyka, są na dobrym poziomie, ale też daleko do tego, do czego przyzwyczaiła nas seria. Środek stawki i tyle.

Sumując, kupić można, ale tylko po sporej przecenie. Wersji premierowej nie polecam nawet fanom serii, bo gra sama w sobie niewiele wnosi do uniwersum Assassin’s Creed. Ja się wynudziłem i gdyby nie obowiązek, to nie dotrwałbym na pewno do końca. Idealny przykład gry, która sprawdziła się znośnie na platformie mobilnej, gdzie gramy z doskoku, a totalnie nie pasuje do stacjonarnej. Paskudny skok na kasę, nie dajcie się zrobić w balona!


Długość gry wg redakcji:
11h
Długość gry wg czytelników:
9h 1min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Nie jest źle. Poziom odrobinę niższy od Assassin's Creed II.
Przeciętny Dźwięk:
Muzyki jest w sumie mało. Dialogi i efekty specjalne są ok, ale bez szaleństw.
Przeciętna Grywalność:
Nuuuda straszna. Za dużo biegania i robienia w kółko tego samego. Nie pomaga też banalna walka.
Przeciętne Pomysł i założenia:
Aveline jest świetną bohaterką. Dziewczyna ma charyzmę, a pomysł z trzema jej "wersjami" jest ciekawy.
Przeciętna Interakcja i fizyka:
Przez kiepską fabułę ciężko się zżyć z protagonistką. Fizyka natomiast jest prawie zerowa.
Słowo na koniec:
Słabizna. Nie polecam, chyba że na przecenie za około 40 zł. Wtedy w ostateczności na Assassin’s Creed Liberation HD można się skusić.
Werdykt - Przeciętna gra!
Screeny z Assassin's Creed Liberation HD (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   16:12, 28.01.2014
Tylko 5/10 Szczęśliwy ostro

Ale co jak co w tej odsłonie o wiele lepiej mi się grało jak i wspinało aniżeli w AC 1,2,3,4,, tu się wydaje ten system wspinaczki taki jakby bardziej płynniejszy bez krzaków i gliczy . Nasza postać się nie ścina o byle co i w ogóle. A w AC 2,3,4 zawsze jakieś głupie paradoksy były czy to niewidzialne ściany czy nieudolne wspinanie się. W poprzednich osłonach system wspinaczki nic a nic nie był poprawiany.
0 kudosbigboy177   @   17:01, 28.01.2014
Cytat: Fox46
Ale co jak co w tej odsłonie o wiele lepiej mi się grało jak i wspinało aniżeli w AC 1,2,3,4,, tu się wydaje ten system wspinaczki taki jakby bardziej płynniejszy bez krzaków i gliczy . Nasza postać się nie ścina o byle co i w ogóle. A w AC 2,3,4 zawsze jakieś głupie paradoksy były czy to niewidzialne ściany czy nieudolne wspinanie się. W poprzednich osłonach system wspinaczki nic a nic nie był poprawiany.


A mi wręcz przeciwnie, tutaj nawet do kanoe nie da się wejść normalnie, bo Aveline jakieś cuda odstawia, zamiast po prostu krok do przodu zrobić i stanąć w kanoe. Nie mówię, że w częściach poprzednich podobnych cudów nie było, bo były, ale ja na nie rzadziej trafiałem.
0 kudosFox46   @   19:35, 28.01.2014
No tak ale ja widzę gównie poprawę w systemie wspinaczki np: po domach o wiele lepiej się moim zdaniem wspina po budynkach niż w AC 2,3,4. No szkoda ogólnie że w tej serii tak mało jest poprawiane na lepsze.
Po drzewach rzeczywiście do bani się łazi no i wskoczyć tam gdzie się chce (a da się) też jest frustrujące.

A co mnie najbardziej wkurza w każdym ac jak biegnę sprintem i czasem zapychacze o budynek a ta oferma mi się wspinać zaczyna. Albo biegnie się sprintem przeskakujemy przez płot a nieopodal jest np: HAK do szybkiego przemieszczania się albo jakaś latarnia to zamiast biegnąc na wyprost to ten/ta wspinają się po tym.
To się tyczy każdego AC. teraz ogólnie AC jest tak robione na odwal się wszystko zostaje po staremu jedyne dodadzą do systemu walki kilka animacji zmienią teren powiększą obszar napchają dupereli i tyle.
Taki odgrzewanych kotlet z dobrą przykrywką wychodzi. Seria Assassin's Creed powinna sobie odpocząć na dobre 3 latka.
0 kudosKreTsky   @   14:21, 29.01.2014
Ile mozna meczyc tego AC ;] Ja zostane przy glownych odslonach ;]
0 kudosderm   @   09:24, 07.02.2014
Cytat: KreTsky
Ile mozna meczyc tego AC ;] Ja zostane przy glownych odslonach ;]


Pewnie do czasu aż przestanie się to sprzedawać Uśmiech ,czyli jeszcze bardzo długo.Miałem nadzieję,że Ubisoft nie pójdzie ścieżką wyznaczoną przez EA czy Activision.
Dodaj Odpowiedź