Seria Time Crisis jest jedną z najpopularniejszych gier z tzw. gatunku "shooterów". Rozgrywka polega wyłącznie na strzelaniu do pojawiających się na ekranie przeciwników. Nie masz wpływu na przemieszczanie się swego bohatera, o tym gdzie się uda w następnej kolejności decyduje sama gra.
Kontroler PlayStation Move otworzył furtkę dla fanów i twórców gier na pistolet. Jeżeli nie jesteś wielbicielem "klasycznych strzelanek na szynach" i Twój "gnat" zbiera kurz od czasów Time Crisis 4, to nie ma co tym tytułem zawracać sobie głowy.
Time Crisis: Razing Storm opracowana przez japońską firmę Namco Bandai, to rozgrywka z perspektywy pierwszej osoby i typowo zręcznościowa strzelanina. Powstała z myślą o konsoli PlayStation 3, wykorzystująca kontrolery Move i Guncon 3. Oferuje trzy gry w jednej - Rizing Storm, Deadstorm Pirates i automatową wersję Time Crisis 4. Wszystkie opierają się na tej samej mechanice - Twoim zadaniem jest celowanie i strzelanie do przeciwników na ekranie. Zaliczenie misji jest stosunkowo krótkie, ponad pół godziny i po sprawie. Dobrze, że nie są to pozycje na jeden strzał, zawsze można poprawić swoje wyniki i przez to przejść grę wielokrotnie.
JESTEŚ GOTÓW? - AKCJA!
W głównym menu masz do wyboru opcję Story, Arcade, Sentry oraz Multiplayer, co łącznie daje cztery różne tryby zabawy. I to jakie... Jest to najczystsza forma rozrywki z automatów i jedynie w towarzystwie da się wyciągnąć do kilkunastu godzin świetnej zabawy. Na głęboki scenariusz nie ma co liczyć, każda z trzech pozycji ma swoją fabułę. Czy to w stylu Comando - klimaty z filmów lat 90, czy mocno inspirowane przygodą a'la "Piraci z Karaibów", to zasada jest prosta i ta sama - strzelać do wszystkiego co się rusza.
Razing Storm - zostajesz wysłany na misję do Ameryki Południowej i przejmujesz kontrolę nad członkiem elitarnego oddziału specjalnego. Twoje główne zadanie polega na likwidacji szefów grupy terrorystycznej, odpowiedzialnej za przygotowywany atak na USA. Najnowsza odsłona serwuje kilka świeżych patentów. Otoczenie podatne jest na zniszczenie, często nawet zalecane by ułatwić sobie zadanie. Ściany, filary, beczki, rusztowania, a nawet budynki można zrównać z ziemią. Koncepcja gry nastawiona jest na użycie najbardziej destrukcyjnej broni. Podstawowym wyposażeniem jest karabin maszynowy. Nie pogardzisz też strzelbą, harpunem, snajperką, wyrzutnią rakiet i innym ciężkim kalibrem. Tym bardziej jeśli częstujesz przeciwników serią ołowiu z helikoptera. Każda gra zawiera 4 etapy, które są naszpikowane akcją do granic możliwości. Nie ma czasu na nudę. Masz tu dwa tryby - Arcade Mode ("celownik" - likwidacja kolejnych fali przeciwników bez niemal żadnej kontroli nad bohaterem) oraz Story Mode (pierwszoosobowa strzelanina z rozbudowanym systemem osłon). W obydwu przypadkach historia jest ta sama, jednak jej koniec poznajesz z perspektywy dwóch różnych postaci. Znajdziesz tu również dodatkowe sposoby - specyficzną wariację tego co oferuje podstawowy Arcade.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler