Need for Speed: The Run (PS3)

ObserwujMam (24)Gram (12)Ukończone (19)Kupię (8)

Need for Speed: The Run (PS3) - recenzja gry


@ 18.11.2011, 12:38
Kamil "zvarownik" Zwijacz


Muszę także wspomnieć o loadingach, które są pierońsko długie, a po ich zakończeniu tytuł nie pyta się czy startujemy, tylko od razu odpala wyścig. Kilka razy się naciąłem, że poszedłem sobie zrobić kanapkę, bo zanim się to wczyta to usnę, a gdy wracałem okazywało się, że już się przejazd zaczął i znowu czekało mnie ładowanie. Dodatkowo The Run ma małe problemy w grze przez sieć. Raz zawiesiło mi konsolę, drugi raz czekałem dobre dwie minuty zanim mecz się rozpoczął (i nie chodzi tu o posiadówy w lobby), a gdy już to się stało, to ktoś przerwał sesję.

Oprawa graficzna jest gorsza, niż w zeszłorocznym Hot Pursuit, co nie znaczy, że wygląda słabo. Nie ma aż tak pięknych krajobrazów i świetnie wymodelowanych pojazdów, zdarza się ząbkowanie na karoserii i strasznie słabe tekstury, ale już np. gra świateł wygląda bardzo ładnie i ogólnie rzecz biorąc, jest to przyjazna dla oczu produkcja. To samo z dźwiękiem, z jednej strony, przygrywa nam niezła muzyka, z drugiej, w furach nie czuć tego "powera". Całość audio-wideo jest jednak bardzo dobra, ale do czołówki jej daleko.

Need for Speed: The Run (PS3)

Kontrowersyjne dwie godziny potrzebne na przejście singla to całkowita bzdura niektórych recenzentów. Owszem EA popełniło błąd, bo dali na środek ekranu ładowania (przed każdym eventem) czas przejazdu, który faktycznie na normalnym poziomie trudności zamyka się w około dwóch godzinach, jednak nie jest to prawda ostateczna. Gra zlicza tylko minuty w czasie których dobrze przejechaliśmy kolejne odcinki. Nie dodaje do tego ani scenek przerywnikowych, ani QTE, ani nieudanych przejazdów, ani cofania momentów w których mieliśmy wypadek czy wyjechaliśmy poza trasę. Tak naprawdę zabawa dla samotników trwa około 5, 6 godzin, na wyższych poziomach pewnie jeszcze dłużej. Powiecie teraz, że źle mówię, nie, dobrze mówię. Jeżeli w ten sposób liczylibyśmy czas przejścia, to odejmujemy fragmenty w strzelankach, w których ginęliśmy i zaczynaliśmy zabawę od ostatniego checkpointu. Jeżeli tak liczymy faktyczny gameplay, to w grach RPG pomijamy piękne filmiki i dialogi. W FIFIE nie liczy się w takim razie ustawianie taktyki i formacji, olewamy także gwizdki sędziego i zabawę w managera, itd.. Wiem, że mimo wszystko i tak wynik nie jest powalający, ale ta światowa zmowa dziennikarzy to kpina. Warto mieć także na uwadze, że tytuł oferuje wyzwania, w których zaliczamy poszczególne przejazdy na czas i dostajemy za to medale. Niektóre są osiągalne dopiero po dobiciu do odpowiedniego levelu, a poza tym wszystkim jest Autolog, która dalej podsuwa nam propozycje pobicia wyniku kolegi z listy, który zaliczył daną trasę lepiej od nas. Jest także multiplayer, który ma małe problemy techniczne, ale i tak sprawdza się elegancko. Jeździmy w różnych zawodach, bawimy się w zdobywanie losowych nagród, możemy tez wykonywać zadania wspólnie ze znajomymi i nie wszystko jest dostępne od początku. Na starcie mamy tylko 3 zawody, resztę należy odblokować, jest więc co robić przez kilka kolejnych godzin.

Need for Speed: The Run (PS3)

Need for Speed: The Run nie jest grą idealną. Po przeczytaniu pierwszych opinii myślałem o sporym zawodzie, jednak rzeczywistość okazała się zgoła inna. Produkcja studia Black Box mimo wielu wad, daje po prostu sporo radości i starcza na dużo dłużej, niż sugerują to zagraniczne media. W tej chwili nie kupiłbym jej w pełnej cenie, lepiej poczekać te dwa miesiące i wtedy zainwestować w nową odsłonę legendarnej serii. Jednak jeżeli jesteście fanami zręcznościowych wyścigówek, to w najbliższym czasie nie znajdziecie chyba lepszej propozycji, więc można już teraz pobiec do sklepu, o ile nie interesują Was Batmany, COD’y, Battlefieldy czy Uncharted. Dobra gra im wyszła, ot co.


Długość gry wg redakcji:
6h
Długość gry wg czytelników:
13h 34min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Ładna, lecz nie rzucająca na kolana.
Dobry Dźwięk:
Jak wyżej. Momentami mocny, innym razem przynudzający.
Dobra Grywalność:
Zręcznościowa jazda na pełnych obrotach. Wszystkie tryby zabawy dają drobny skok adrenalinki.
Dobre Pomysł i założenia:
Fabularny racer z QTE - czy to innowacja? Ciężko powiedzieć, ale koncepcja całkiem w porządku.
Dobra Interakcja i fizyka:
Zabawa przez sieć, Autolog, bicie wyników znajomych, nie ma lipy!
Słowo na koniec:
Need for Speed: The Run to dobry produkt, który niekoniecznie musi już teraz znaleźć się w domu na półce z grami. Jednak warto dopisać go do listy zakupów na przyszłość.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Need for Speed: The Run (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   13:21, 18.11.2011
Ha, pisałej już wcześniej, że te dwie godziny to może być jakaś ściema Szczęśliwy

Jest nadzieja, że wersja na PC nie będzie miała niektórych błędów, albo w miarę szybko wyjdzie jakiś patch. No i na PC będzie też o wiele ładniejsza grafika.
0 kudosFox46   @   17:05, 18.11.2011
Cytat: Ravnarr
Ha, pisałej już wcześniej, że te dwie godziny to może być jakaś ściema Szczęśliwy

Jest nadzieja, że wersja na PC nie będzie miała niektórych błędów, albo w miarę szybko wyjdzie jakiś patch. No i na PC będzie też o wiele ładniejsza grafika.


Dodaj do tego wyzwania itp: to masz więcej niż 2H czyli koło 5-7H co nie zmienia fakty ze The Run przechodzi się w 2-3 H

Gra to taka rzadka kupka nie warta kupna i tyle. Ocena jak najbardziej na miejscu choć gdyby nie Frosbite i ładne widoczki to pewnie dostała by 6 !!
0 kudosRavnarr   @   17:14, 18.11.2011
Biorąc pod uwagę, że w recenzji zaakcentowane jest, że grafika mogła by być lepsza, to ten argument raczej odpada...
0 kudoszvarownik   @   17:20, 18.11.2011
Dokładnie. To ładna gra, ale są dużo ładniejsze. Nie wiem jak na PC, tam pewnie jest dużo lepiej, ale akurat grafa nie jest tak strasznie ważna w tej grze.

@Fox, to nie jest "rzadka kupa", tylko dobra produkcja, oczywiście moim zdaniem Dumny
0 kudosRavnarr   @   17:21, 18.11.2011
Ale to nie Battlefield, dlatego na pewno jakiś szajs Dumny
0 kudosPietek=)   @   18:20, 18.11.2011
Hmm z roku na rok co raz to gorsze NFS wychodzą :/ to bardzo martwi.

Oj wiele bym dał za Most Wanted 2...
0 kudosLucas-AT   @   18:25, 18.11.2011
Cytat: Pietek=)
Hmm z roku na rok co raz to gorsze NFS wychodzą :/ to bardzo martwi.

Oj wiele bym dał za Most Wanted 2...

No jak to? ;) Hot Pursuit powali Undercover na obie łopatki. ;) Shifta tu nie liczę,. bo to już inna seria. ;) Jedynie w Criterion nadzieja. Black Box nie umie robić dobrych gier, co już nie raz udowodniło przy Carbonie, Pro Streeet i Undercover. Teraz dołącza tu the Run, które nie jest niczym rewelacyjnym, jak widać.
0 kudosDirian   @   20:50, 18.11.2011
Cytat: Lucas-AT
Black Box nie umie robić dobrych gier, co już nie raz udowodniło przy Carbonie, Pro Streeet i Undercover. Teraz dołącza tu the Run, które nie jest niczym rewelacyjnym, jak widać.


Pro Street jako ścigałka był sam w sobie przynajmniej dobry, ale nie pasował do tej serii, dlatego został tak słabo przyjęty przez graczy. A Carbon... Po prostu był nieco gorszy od wydanego wcześniej Most Wanted, dlatego otrzymał nieco niższe noty. Undercover to fakt, chyba największa wpadka serii, choć nie grałem we wszystkie części, więc nie mnie to oceniać. Nie zgodzę się za to, że Black Box nie umie robić dobrych gier. Potrafią robić dobre tytuły, ale nie bardzo dobre i to różni ich chociażby od Criterion. Z drugiej strony, Hot Pursuit mnie zawiódł. Był bardzo dobry, ale zbyt podobny do Burnouta, w którego graliśmy przecież dużo wcześniej...

Co do The Run - jak już kiedyś wspomniałem. Zagram jak trafi do EA Classic i wyrwę w jakieś promocji za 30 zł.
0 kudosdudek90r   @   23:52, 18.11.2011
Ja również kupie The Run ale po promocji Uśmiech
0 kudosgracz12543   @   21:29, 19.11.2011
a ja nie kupuje raczej nawet te 5-6 godzin to kpina jakaś.
0 kudosRavnarr   @   23:12, 19.11.2011
A ja bym się zaczął powoli przyzwyczajać, że te kilka godzin będzie standardem we wszystkich grach poza RPG. W końcu głównie stawia się tu na multiplayer.
0 kudosgracz12543   @   15:05, 20.11.2011
to po co taki szum robią wokół fabuły_ nawet te 15 godzin to byłoby dobrze. a tu 6 godzin niemożliwe 140 zł za 6 godzin gry? czyli teraz będą robić byle jakie gry z długością 6 godzin i multi. jakoś assassin nie jest rpg a zajmuje jakieś 20-30 godzin ukończenie wszystkiego
0 kudosjohnny11fingers   @   14:49, 21.11.2011
Czytając recenzję, to spodziewałbym się maks. 6, a tu proszę Uśmiech Co nie zmienia faktu, że tego NfSa chyba sobie odpuszczę.
0 kudosRJ_romario   @   20:13, 22.11.2011
Powiem krótko, zagrałem w demo na PS 3 i mi się podobało a fabuła w wyścigach jest mi potrzebna jak kij w d....
0 kudosJackyX   @   10:13, 19.04.2012
Co do The Run - jak już kiedyś wspomniałem. Zagram jak trafi do EA Classic i wyrwę w jakieś promocji za 30 zł.Cytuj Post
Też tak zrobię, bo choć mam ochotę na fajną ścigałkę to zaczekam, bo pewnie chwilowo i tak nie miałbym czasu pograć. Obejrzałem kilka gameplayów i myślę, że gra jest w porządku. Trochę martwi fakt, że nie dopracowano lepiej zachowania się na drodze poszczególnych aut - wszak różnica między autami od Pagani a Volkswagena powinna być wyraźnie wyczuwalna. No nic, pojeżdżę to wyrobie sobie zdanie. Ale mój typ na przyszłościowy zakup ścigałki to właśnie The Run.
Dodaj Odpowiedź