Fallout 3 (PC)

ObserwujMam (592)Gram (213)Ukończone (243)Kupię (79)

Fallout 3 (PC) - recenzja gry


@ 31.10.2008, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Fallout 3 to bez wątpienia gra pełna zawartości, która dodatkowo dysponuje niezwykle dopracowaną oprawą audio-wizualną. Silnik graficzny napędzający produkcję, zastosowany został wcześniej w czwartej edycji Elder Scrolls, aczkolwiek aby go dopasować do dzisiejszych standardów, deweloper wprowadził do niego dużo zmian i modyfikacji. Jest on znacznie lepiej zoptymalizowany, przez co działa płynnie na słabszych komputerach. Pole widzenia wzrosło, a duża ilość wielokątów, z których składa się otoczenie odpowiada za naturalną prezencję krajobrazu. Niestety jedna rzecz nie uległa zmianie i wciąż straszy na każdym kroku – modele postaci. Są one mało szczegółowe, wyglądają niejednokrotnie jak roboty, a ich animacja to całkowita porażka. Na szczęście nie jesteśmy zmuszeni do zbyt częstego przyglądania się spacerującym ludziom, a co ważniejsze bardzo rzadko zwracamy na to uwagę. Przez większą część zabawy pochłonięci jesteśmy wątkiem fabularnym, progresją głównego bohatera oraz pozostałymi elementami graficznymi. Pomijając kulejące animacje, wszystko inne prezentuje się nadzwyczajnie!

Fallout 3 (PC)

Muzyka oraz efekty specjalne również nadają produkcji klimatu. Wędrując zniszczonymi pustkowiami, z rzadka słyszymy co prawda pogrywającą w tle muzykę, gdy jednak do tego dochodzi, nasze uszy drażnione są kawałkami przywodzącymi na myśl czasy gangsterów i prohibicji. Dzięki temu jeszcze lepiej wczuwamy się w panujący dookoła nastrój. Oczywiście, podobnie jak w Oblivion, tak i tym razem mamy do czynienia ze wspaniale nagranymi dialogami oraz bardzo dobrze wykonanymi, pełnymi głębi, sugestywnymi efektami specjalnymi.

Podsumowując, Fallout 3 to tytuł na który warto było czekać długie lata. Choć producent nie ustrzegł się kilku drobnych niedociągnięć i nie poprawił kulejącej od czasów Elder Scrolls IV animacji, mamy do czynienia z jedną z najbardziej wciągających i unikatowych przygód w historii wirtualnej rozrywki. Jestem przekonany, że wszyscy zatwardziali fani poprzednich edycji serii, twierdzący, że Fallout 3 nie dorówna swoim poprzednikom, po spędzeniu w świecie gry choćby kilku godzin natychmiast zmienią swoje zdanie. Jeśli szukasz rozrywki na poziomie, najnowsze dzieło studia Bethesda Softworks jest właśnie dla Ciebie!


Długość gry wg redakcji:
43h
Długość gry wg czytelników:
56h 22min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Silnik graficzny generuje wspaniale wyglądające otoczenie. Atmosfera jest nie do pobicia, a różnorodność lokacji nie pozwala się nudzić nawet przez chwilę. Na minus można niestety zaliczyć słabą animację postaci!
Genialny Dźwięk:
Choć muzyki nie ma zbyt wiele pojawia się ona w odpowiednich momentach i bardzo dobrze podkreśla charakter zabawy. Efekty specjalne i dialogi to klasa sama w sobie!
Genialna Grywalność:
Bogactwo zadań głównych i pobocznych jest bezgraniczne. Gracze lubiący wykonywać wszystkie ukryte misje spędzą w świecie Fallout 3 nawet ponad 100 godzin!
Genialne Pomysł i założenia:
Genialna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
No cóż… czekamy na Fallout 4, bo takowy bez wątpienia powstanie!
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Fallout 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   16:03, 29.09.2010
Właśnie dzisiaj kupiłem, ze wszystkimi dodatkami i czekam, aż skończy się wyjątkowo długa instalacja...


Noż w mordę... Nie działa. P wybraniu nowej gry program przestaje działać. Ktoś wie, o co chodzi i co pomaga?
0 kudoskamos17   @   19:11, 16.11.2010
Ja miałem inny problem z ta grą i niestety nie wiem, ale napisz do pomocy technicznej.
0 kudosRavnarr   @   19:13, 16.11.2010
A jaki to problem? Pomoc techniczna odpisze Ci za kilka miesięcy Dumny Jeśli masz Win7, to się nie łudź, że zadziała.
0 kudosFox46   @   03:19, 20.02.2012
Recka chyba aż na wyrost. Świat wcale nie taki duży , fabuła stoi słabiutko , klimat wręcz stracił chyba że dogramy sobie mody.
0 kudosUxon   @   23:43, 22.04.2013
Nie chyba tylko na pewno na wyrost. I to grubo. Ta gra to nie jest Fallout, ba to nawet nie jest RPG. To jest symulator turysty tak, jak 95% gier Bethesdy. Na szczęście Obsidian ocalił tę markę robiąc New Vegas. Ale już podobno doszło do nieporozumień między studiem a wydawcą i przypuszczalnie następna część będzie znowu robiona przez Beth. RIP Fallout.
0 kudosshuwar   @   07:25, 23.04.2013
Ja ustrzeliłem Fallout'a 3 w promocji. Oglądając trailery podjarałem się ciekawym pomysłem na fabułę. Pograłem chwilę wychodząc z krypty... i odłożyłem na półkę - jakoś mi nie podeszła ta gra. Może kiedyś do niej wrócę, choć nie sądzę. Prędzej ponownie Dragon Age'a przejdę Puszcza oko
0 kudosdenilson   @   08:52, 23.04.2013
Mnie nie przeszkadza taka forma gry. Lubię sandboxy i jak na razie nie znudził mi się Fallout 3. Pewnie jest spowodowane tym, że nie grałem w dwie pierwsze części.
0 kudosUxon   @   12:14, 23.04.2013
Pewnie tak, Fallout 1 i 2 to wzorowe przykłady tego jakie powinno być rasowe cRPG. Po prostu kanon. Zresztą Black Isle zanim upadli, byli w trakcie prac nad trzecią częścią. Projekt nosił tytuł Van Buren i tech-demo można pobrać dziś za darmo z internetu. Przeszedłem je już jakiś czas temu i całość zapowiadała się wybornie. No ale jak się sprawy potoczyły to wszyscy wiemy. Później na gruzach tego zacnego studia powstała Troika i wydała genialne Arcanum i Bloodlines. F3 też miałby taki poziom gdyby pozwolono im go skończyć. Smutne to, że mimo rewelacyjnej jakości wydawanych gier nie dali sobie rady.
0 kudossebogothic   @   16:23, 19.03.2014
No, no, jedna z niewielu "dych" na MG dostała się trzeciemu Falloutowi. Recka fajna, choć uważam, że ocena jest nieco na wyrost. Sporo jest tutaj rzeczy, które można było wykonać lepiej.
Mi jakoś przy pierwszym podejściu gra nie podeszła i po kilku godzinach odstawiłem ją na półkę. Dobrze się stało, bo dzięki temu mam okazję poznać grę bez żadnych uprzedzeń, którą poddałem bardzo wielu zabiegom modyfikującym. Nie chodzi tylko o mody graficzne, choć i takie wgrałem, ale przede wszystkim zdjęcie limitu poziomu oraz spowolnienie jego zdobywania. Dzięki temu powinno grać się znacznie przyjemniej, bo co jak co, ale 20 poziomów na grę z dość dużym światem to chyba za mało.
Dodaj Odpowiedź