Gothic II: Noc Kruka (PC)

ObserwujMam (1255)Gram (401)Ukończone (528)Kupię (43)

Gothic II: Noc Kruka (PC) - recenzja gry


@ 20.10.2008, 00:00
"Hawk"



To tyle, jeżeli chodzi o samą historię. Nie chcę zdradzać zbyt wiele, bowiem odkrywanie jej samodzielnie jest największą przyjemnością, jaką można by fanowi serii odebrać. Skupmy się teraz na „mniej ważnych” sprawach, dotyczących mechaniki rozgrywki. Trzeba mieć na uwadze fakt, że developer rzeczywiście dotrzymał słowa i podwyższył poziom trudności. Jak zwykło się grać w gry z elementami role-playing, tak zawsze po jakimś czasie nasz protegowany był wystarczająco przypakowany, aby jednym machnięciem miecza rozłupywać największe maszkary. Nie powiem nieprawdy stwierdzając, że takie sytuacje miały miejsce także w wersji podstawowej. Na szczęście (?!) ta sytuacja nie ma miejsca w omawianym tytule. Po pierwsze, w początkowej fazie przygody zwykłe starcie z polną bestią urasta do rangi przeszkody, a o potyczkach z orkami możemy tylko pomarzyć aż do powrotu z Jarkendaru! Co prawda jest to całkiem dobre wyjście ze strony twórców, choć silne bestie przy jakże wspaniałym gothicowym sterowaniu czasem mogą doprowadzać do szewskiej pasji. Druga sprawa, jaka wpływa na ogólne podniesienie poprzeczki, sprawiająca, że Khorinis to niezwykle brutalny świat, to modyfikacja statystyk broni. Oczywiście, sytuacja, kiedy nie ma czym walczyć nie występuje, lecz te najlepsze koziki wymagają teraz np. po 100 punktów siły! Może nie widzicie w tym nic dziwnego, ale poczekajcie na najlepsze: zmieniony został system zdobywania kolejnych punktów do współczynników. Do 30 punktów (siły, zręczności, many), bądź 30% we władaniu którymś rodzajem oręża, rozwijamy się normalnie. Schody zaczynają się później, kiedy za kolejne punkciki należy płacić większą sumą Punktów Nauki! I tak inwestycja do 'Siła +1' będzie nas kosztować 2 PN, z czasem 3 PN, a nawet i 4... Teraz wystarczy skojarzyć to z wyżej wspomnianym orężem o wysokich wymaganiach i tak oto w dochodzimy do faktycznego wniosku, iż w Nocy Kruka Bezimienny będzie mógł specjalizować się w jednym, góra dwóch, typach uzbrojenia albo zawładnie samą tylko magią. Koniec z wszechstronnością.

Gothic II: Noc Kruka (PC)

Wszyscy dobrze wiemy, że Gothic II wcale nie jest zwykłym action RPG z nabijaniem doświadczenia i bieganiem do nauczycieli. Istotną rolę odgrywają przedmioty, których wciąż jest całe zatrzęsienie. Omawiany dodatek wprowadza także świeże graty, idealnie wplecione w nowy świat. Najciekawszymi z nich są kamienne tabliczki zapisane w prastarym języku (o tym już za chwilkę!), które pozwolą nam trwale podnieść wybrane współczynniki. Takie rozwiązanie sprawia, że możliwym staje się odpowiednie rozplanowanie rozwoju Bezimiennego bez żałowania niezwykle cennych PN. Te ostatnie właśnie spożytkować można również na nowe skille, którymi są: powracająca z Górniczej Doliny akrobatyka, nauka języka mieszkańców Jarkendaru oraz trenowanie własnego Ognika. Mityczna mowa – jak słusznie się domyślacie – jest konieczna do odszyfrowania wyżej omówionych tablic i tym samym przyswojenia sobie pradawnej wiedzy. Ognik zaś jest magicznym stworzeniem zamkniętym w amulecie. Może się okazać pomocny, bowiem odpowiednio wytresowany potrafi szukać przedmiotów (broń, klucze), choć osobiście dla mnie był zbędną zabawką.

Gothic II: Noc Kruka (PC)


Screeny z Gothic II: Noc Kruka (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosadrian199797   @   17:01, 01.09.2009
Dodatek daje bardzo dużo i SUPER!
0 kudosadzik221993   @   23:38, 10.12.2009
nie lubię gotika ale widziałem u kolegi i on stwierdził że jest super
0 kudoskapka96   @   19:25, 03.04.2010
Jestem fanem serii Gothic i stwierdzam, że Gothic II + noc kruka jest świetny 9/10 ; )
0 kudosSzYmOnNh   @   13:39, 30.07.2010
To jest cudowny eRPeG z bardzo wciągającą fabułą. Grając w Gothica 2 Noc Kruka nie mogłem się od komputera oderwać otwarty świat, duża rozmaitość wyboru broni. Bardzo bardzo polecam ! Uśmiech
0 kudosBubtownik   @   12:48, 01.12.2010
Jak ktoś nie lubi serii Gothic to po jaką cholera włazi na te strony,tylko zaśmieca całą stronę o tym cyt.,,że nie lubi serii Gothic''jak nie lubi to nie ale niech nie wchodzi na strony Gothic'a!
0 kudossebogothic   @   15:14, 18.02.2011
Jeśli ktoś ma Gothica II i Noc Kruka to w samą podstawkę nie opłaca się grać. Dodatek Noc Kruka dodaje mnóstwo rzeczy, nie tylko nowe postacie i lokacje, ale też inne rozwiązania questów z podstawki. Ogólnie dodatek bardzo dobry. Dodaje różnorodne, egzotyczne lokacje. Dla tych, którym brakuje Obozu Bractwa jest Obóz Bandytów, położony także na bagnach. Zostają dodane nowe utwory, wyposażenie i potwory. Dodatek starcza na jakieś 30 godzin rozgrywki, czyli dość sporo. Obecnie sam wątek główny w niektórych grach trwa przeciętnie 10 godz.
0 kudosLehita   @   15:35, 18.02.2011
Nie wiedziałem że można grać w ten dodatek bez podstawki . Ja mam na jednej płytce i gra przechodzi płynnie w dalsze przygody "Beziego" Uśmiech
0 kudosluk1995   @   16:06, 19.08.2011
Jedynkę przeszedłem biorę się za Dwójkę i NK Szczęśliwy
0 kudosLehita   @   16:09, 19.08.2011
Ja przez wakacje przeszedłem wszystkie gry tej serii . Takie letnie wietrzenie półki Puszcza oko Uśmiech
0 kudossebogothic   @   23:56, 08.07.2012
Pod recenzją się podpisuję, z tym, że nie irytuje mnie bezdenny plecak i to, że nowe kwestie dialogowe odstają od tych z podstawki, stąd moja ocena jest o 0.5 pkt wyższa Uśmiech
0 kudosJamal404   @   18:57, 09.07.2012
Bardzo dużo wnosi do gry polecam Uśmiech
Sorki za błędy jbc
Dodaj Odpowiedź