"Już niedługo klasyczny gatunek Hack'n'Slash ponownie zawita na PC! Gracze będą musieli stawić czoła Złu, przebudzonemu egipskiemu bogowi Setowi, w grze LOKI - jednemu z najbardziej klimatycznych H'n'S ostatnich lat"
Tak brzmi główne hasło firmy Techland - dystrybutora LOKI na Polskę, czy się z nim zgadzam? Z pierwszą częścią tego hasła tak, a co do drugiej już mam wątpliwości, czemu? Opisze poniżej.
Fabuła LOKI opowiada o zemście egipskiego boga Seta. Władca zła i chaosu, który dzięki pomocy fanatycznego wyznawcy ucieka z własnego grobowca, stworzonego dla niego specjalnie przez samego Ozyrysa. Set jakimś cudem odkrywa sposób na przemieszczanie się miedzy czterema mitologiami: Egipską, Nordycką, Grecką oraz Aztecką. W każdej z nich pozyskuje on sojuszników i następnie z ich pomocą zaczyna siać zadymę na świecie. Aby nieco ukrócić jego swawolę gracz będzie musiał przenosić się do kolejnych mitologicznych światów i eliminować tamtejszych super oszołomów. Oczywiście każdy z nich należał będzie do reprezentowanego uniwersum, a jedynym sposobem na ukończenie rozgrywki będzie totalna anihilacja wszystkiego po kolei!
Przed rozpoczęciem zabawy, decydujemy się na jedną z czterech dostępnych klas postaci. Do wyboru mamy Nordyckiego barbarzyńcę- walczącego w okresie Ragnaroku, Aztecką szamankę- ratującą swój kraj przed konkwistadorami, Grecką wojowniczkę – uczennicę Achillesa oraz Egipskiego czarownika- człowieka szukającego własnego przeznaczenia. Na pierwszy rzut oka widać, że producent gry, firma Cyanide dała nam do wyboru tylko dwa rodzaje postaci – wojownika i maga… nic bardziej mylnego – rozwój każdego herosa, jego umiejętności oraz oczywiście metoda walki jest bardzo zróżnicowana! Po wybraniu właściwej dla nas postaci decydujemy się także na poziom trudności, który w przypadku LOKI nie jest jedynie wyznacznikiem ilości zadawanych przez przeciwników obrażeń oraz posiadanej przez nich energii. W grze są trzy poziomy: Śmiertelnik, Bohater oraz Bóg. Każdy z nich pozwala na przeżycie ścieżki fabularnej w nieco inny sposób. Część misji powtarza się co prawda niezależnie od wybranego poziomu, są jednak zadania unikatowe, których nie doświadczymy przechodząc grę na tylko jednym z nich. W sumie autorzy obiecują około 240 godzin zabawy, aczkolwiek nie mogę tej wiadomości potwierdzić w chwili obecnej, nie grałem bowiem aż tak długo!
Każda z postaci zaczyna zabawę w rodzinnym mieście, gdzie dostaje swoje pierwsze zadania. Misje w grze są powiązane z mitologicznymi/historycznymi wydarzeniami danej krainy. Na swojej drodze bohater spotyka wiele postaci i potworów znanych nam z mitologii czy też historii. Siejąc zniszczenie będziemy mogli natrafić na takich herosów jak Achilles, Odyn, Izyda, Atena czy np. dowódcę Walkirii -Brunhildę. Zadania realizujemy ku chwale jednego z trzech bogów danej mitologii. Za wykonane misje dostajemy punkty doświadczenia, punkty wiary oraz złoto. Gdy zdobędziemy ich odpowiednio dużo, nasz bohater awansuje na kolejny poziom, otrzymując przy okazji 5 punktów do atrybutów naszego protegowanego, takich jak siła, zręczność, inteligencja, witalność i energia. Dzięki odpowiedniemu ich wykorzystaniu, zwiększamy statystyki naszej postaci, dzięki czemu staje się ona coraz potężniejsza i trudniejsza do pokonania. Doświadczenie nie jest jednak jedynym sposobem awansowania, bowiem po zdobyciu określonej ilości punktów wiary, nasz bohater dostaje jeden punkt umiejętności, który pozwala na zdobywanie nowych cech i poprawianie już posiadanych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler