LOKI (PC)

ObserwujMam (482)Grasz (252)Ukończone (54)Kupię (44)

LOKI (PC) - recenzja gry


@ 27.08.2007, 00:00
"Sloiiik"



Punkty umiejętności możemy wykorzystać w jednej z trzech zakładek, odpowiadających imionom bogów danej mitologii. Według twórców to bóstwa dają swym wyznawcom, (czyli nam) "niestandardowe" umiejętności. Ważne jest również to, że gracz wybiera bóstwo, jakiemu chce aktualnie służyć, może też wypełniać misje samolubnie, czyli tylko ku własnej chwale. Wystarczy tylko stanąć przy ołtarzu bogów (znajduje się w pierwszym mieście po rozpoczęciu gry) i wybrać interesujące nas bóstwo, bądź zdecydować się na jego brak. Ołtarz daje nam jeszcze jedną możliwość, a jest nią ofiara. Ofiarować bogu możemy wszelkie magiczne przedmioty, zdobywając tym samym ich przychylność.



Boskie Umiejętności

Mitologia Egipska

Ra - bóg słońce, oferuje graczowi szeroki wachlarz czarów ofensywnych opartych na ogniu takich jak standardowy fireball, ściana ognia, ogniowy podmuch czy stare dobre interno;
Horus - bóg nieba, w zamian za służbę temu bogu gracz będzie miął dostęp do szerokiego asortymentu czarów ofensywnych oraz defensywnych związanych z błyskawicami, może też przywoływać mumie, która ma własny pasek zdrowia i many;
Seth - bóg chaosu, gracz całkowicie oddany temu mrocznemu bogu posiądzie wiedzę na temat zabójczej magii ciemności oraz sposobu rzucania wyjątkowo niebezpiecznych klątw;

Mitologia Aztecka

Quetzalcoalt - "pierzasty wąż", wiara w to bóstwo pozwala nam na przyzywanie i rozwijanie umiejętności takich sojuszników jak krwiożercza modliszka, lubiący ogień szaman czy pająk-truciciel;
Tezcatlipoca - bóg nocy – daje nam moc zmiany w zabójczego jaguara lub mrocznego i równie niebezpiecznego ducha oraz rozwijanie umiejętności obu postaci;
Miclantecuhtli - bóg umarłych – aztecki odpowiednik greckiego Hadesa, umożliwia nam wejście do świata duchów i kontrole nad nimi, która bardzo efektownie pozwala na eksterminację nawet najniebezpieczniejszych potworów;

Mitologia Grecka

Ares - bóg wojny – wiara w niego umożliwia nam zastawianie pułapek, które tylko czekają aż jakiś niczego nie spodziewający się przeciwnik je uaktywni, pułapki różnią się pod względem rodzaju zadawanych obrażeń;
Artemida - bogini łowów – dzięki niej nasza grecka wojowniczka może niezwykle zabójczo korzystać z łuków, przez co nic nie przejdzie nietrafione strzałą;
Atena -bogini mądrości – tworzy z naszej bohaterki jednoosobową maszynę do zabijania. Dzięki łasce bogini wojowniczka może się wyszkolić w unicestwianiu oponentów wszelkiego rodzaju bronią jednoręczną, nauczy się także doskonałej obrony tarczą oraz efektywnej walki dyskiem. Dodatkowo może zawsze liczyć na pomoc błyskawic;

Mitologia Nordycka

Thor - bóg piorunów – jego wsparcie nawet z bojaźliwego gracza zrobi rasowego zabijakę, który niczego się nie lęka, tylko idzie do przodu zostawiając za sobą krew i pożogę naznaczoną dwuręcznym toporem, oraz magią piorunów;
Tyr - bóg wojny – dzięki niemu nasz barbarzyńca staje się wielkim i potężnym wodzem, umiejętnie walczącym każdą bronią jednoręczną. Zna on tez wiele okrzyków wojennych, które potrafią wspomóc nas oraz naszych sojuszników oraz zmusić do ucieczki całe hordy popleczników zła. Dzięki temu bogu, nordycki wojownik potrafi nauczyć się walki dwiema broniami naraz;
Odyn - bóg mądrości – wyszkoli on naszego bohatera we władaniu włócznią, kijem oraz magią lodu. Dzięki naszemu oddaniu Odyn pozwoli nam na przyzwanie swoich wilków, Walkirii Hilegardy wspaniale walczącej włócznią czy nawet przywódczyni oddziałów Walkirii – bardzo niebezpiecznej Brunhildy, która umie robić spustoszenie w oddziałach wrogów dzięki celnemu łukowi.



Wszystkie znalezione w LOKI graty oraz zdobyte umiejętności nie są tylko i wyłącznie na pokaz. Za ich pomocą masakrujemy bowiem setki, a nawet tysiące żądnych krwi bestii, by ostatecznie stanąć do walki z największym bossem – Setem! Jak wcześniej wspomniałem grę zaczynamy w rodzinnej wiosce, w której jednak długo miejsca nie grzejemy i wyruszamy do akcji. Sama walka przedstawia się całkiem dobrze, efektowne ciosy czy też magiczne zaklęcia mają charakterystyczny wygląd i nie ma problemu z ich rozróżnieniem, nawet siedząc trzy metry od komputera. Ciągła likwidacja wroga jest nawet przyjemna, szczególnie, że rodzajów ciosów oraz zaklęć jest naprawdę bardzo dużo. Wszystkie one sprawiają, że zabawa jest atrakcyjna i przez cały czas się zmienia. LOKI potrafi uzależniać podobnie jak niegdyś robiło to Diablo! Niestety arsenał dostępnych w grze broni nie powala swoim rozbudowaniem, producenci chwalą się co prawda ogromnymi sumami, nie jest jednak tak kolorowo jak może się wydawać.

LOKI (PC)
Oręża w LOKI jest według deweloperów około 100 000, część z nich można znaleźć na polach bitew, pozostałe natomiast kujemy u kowala. Grając przykładowo nordyckim barbarzyńcą, dzierżącym dwuręczny topór mogę śmiało napisać, że przez sporą część pierwszej mitologii nie zdecydujemy się na inny rodzaj oręża. Pomyślicie sobie dlaczego…? Przecież w grze jest mnóstwo różnych innych narzędzi zagłady, wystarczy nieco poszperać! Już tłumacze, otóż bierzemy do ręki kalkulator i zaczynamy dzielić. 100 000 / 4 postacie (większość postaci ma do siebie przypisaną broń np.: rękawic bojowych może używać tylko Nord, a diadem może nosić tylko "miss" greckich wojowniczek) – dostajemy wynik 25 000. Sporo powiecie, ale czy ja już przestałem dzielić? Podzielmy więc 25 000 przez 3 poziomy trudności. W każdym z nich będziemy dostawać w większości inne przedmioty, co daje nam już wynik około 8500. Myślicie no całkiem sporo, ale trzeba przyznać, że nie powala. Otrzymaną ilość ponownie dzielimy na odmienne rodzaje gratów, takie jak broń, zbroje, runy czy też pierścienie; otrzymując tym samym liczbę znacznie mniejszą od pierwotnej. Wychodzi, że na każdego wojownika mamy w przybliżeniu 1000 odmiennych przedmiotów. Nie jest to co prawda mało i gra się bardzo dobrze, szkoda jednak, że te 100 tyś to jedynie chwyt reklamowy.


Screeny z LOKI (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   21:24, 02.02.2010
gra nie jest słaba ale też nie jest najlepsza mogła być lepsza
0 kudoskapka96   @   22:01, 03.04.2010
Tak zgadzam się gra mogła by być lepsza ale rozbudowane możliwości jak dla mnie wystarczą 7.5/10
0 kudosGRACZ1996   @   10:04, 27.04.2010
Rzeczywiście I kto ma dzisiaj może grać 200 godzin, trochę za długo, a gra nie jest aż tak wciągająca
0 kudosazelor   @   10:25, 08.03.2011
Mi się gra bardzo podoba, gdyby nie to, że ma błędy, co na dłuższą metę jest wkurzające. Na dzień dzisiejszy mam najnowszego patcha a i tak nie da się grać na wyższym poziomie trudności. Moja postać podczas większych potyczek zaczyna świrować tzn. biega, atakuje na oślep albo nic nie robi bez mojej ingerencji. Kończy się na tym, że muszę od nowa wczytywać poziom. Przestałem grać. Jak wyjdzie nowy patch to może spróbuję ponownie...
0 kudosTheWitcherGamerr   @   12:14, 11.06.2011
Przeszedłem 3 mitologie i mi sie znudziła.Ale ogólnie gierka jest warta zagrania
0 kudosnovy13   @   15:52, 17.05.2014
Ja gre kiedyś sobie zaczełem grać i się fajnie grało ale coś mnie znudziła w sumie i zakończyłem grę na dość wczesnym etapie
Dodaj Odpowiedź