Tryb rozgrywki jednoosobowej w Dark Messiah of Might & Magic jest bardzo ważnym elementem zabawy, gra oferuje jednak również tryb multiplayer, który opracowany został przez studio Kuju (dla przypomnienia dodam, że tryb pojedynczego gracza przygotowała firma Arkane Studios). W porównaniu do zabawy w pojedynkę, gra w sieci oferuje więcej, bo aż pięć klas postaci. Znajdziecie więc łucznika, maga, kapłankę, wojownika oraz zabójcę. Każda z nich posiada odmienne umiejętności, które wzajemnie się wypełniają i sprawiają, że jedynie działanie w grupie przynosi pożądane rezultaty. Zabawa w trybie multiplayer jest bardzo dynamiczna i satysfakcjonująca. Myślę, że po ukończeniu części fabularnej zajmującej około 10-15 godzin wolnego czasu, wszyscy gracze powinni zaglądnąć do rozgrywki sieciowej, która pochłonie dodatkowe kilkadziesiąt dni z Waszego życia.
Od strony technicznej Dark Messiah of Might & Magic prezentuje się nadzwyczaj dobrze. Arkane Studios wykorzystało do gry silnik graficzny Source, który mieliśmy okazję zobaczyć po raz pierwszy w Half-Life 2. Domeną enginu jest bardzo płynna animacja, wysokiej jakości tekstury, wiele nowoczesnych efektów specjalnych oraz możliwość generowania ogromnych otwartych przestrzeni. Wszystkie elementy w Dark Messiah of Might & Magic zaprojektowano bardzo szczegółowo, i następnie narzucono na nie ostre, wysokiej rozdzielczości tekstury. Deweloper zdecydował się także wprowadzić do programu oświetlenie HDR imitujące zachowanie ludzkiego oka. Dzięki HDR widzimy jak po wejściu z jasnego do ciemnego pomieszczenia, obraz powoli zaczyna się klarować. Podobny efekt będzie kiedy wyjdziemy z ciemnego korytarza na oświetloną słońcem polanę… Początkowo będziemy oślepieni, i dopiero po kilku sekundach oczy bohatera przyzwyczają się do większej ilości światła. Dark Messiah of Might & Magic w dużym stopniu korzysta z cieniowania pikseli, a co za tym idzie aby cieszyć się wszystkim bajerami należy posiadać odpowiednio silną kartę graficzną.
Dźwiękowa i muzyczna oprawa gry choć nie odbiega od dzisiejszych standardów, również prezentuje się bardzo dobrze. Głosy podłożone pod postaci brzmią naturalnie, w trakcie walki słyszymy różnego rodzaju efekty specjalne, a muzyka dopełnia całości i buduje klimat. Nieco dziwnie brzmi jedynie głos Sareth’a, po pewnym czasie można się jednak do niego przyzwyczaić.
Dark Messiah of Might & Magic to prawdziwa gra z gatunku action RPG. Program został stworzony przez dwa studia deweloperskie, które poświęciły mnóstwo czasu na dopracowanie każdego szczegółu, i oddanie w ręce graczy jak najlepszego produktu. Czy udało im się osiągnąć zamierzenie…? No cóż, Dark Messiah of Might & Magic nie jest na pewno grą doskonałą, ponieważ w niektórych aspektach można by ją delikatnie poprawić, aczkolwiek jest to bardzo dobry produkt zapewniający mnóstwo świetnej zabawy. Myślę, że każdy gracz ceniący sobie dynamiczne walki, ciekawą fabułę i gustowną oprawę audio-wizualną, powinien skusić się na zakup Dark Messiah of Might & Magic!
Genialna |
Grafika: |
Świetny |
Dźwięk: |
Świetna |
Grywalność: |
Świetne |
Pomysł i założenia: |
Świetna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler