Anno 1701 (PC)

ObserwujMam (77)Gram (43)Ukończone (7)Kupię (16)

Anno 1701 (PC) - recenzja gry


@ 17.01.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Na koniec trybów dla pojedynczego gracza pozostał tryb uproszczony, w którym nie trzeba się zbytnio przejmować kolejnymi aspektami zabawy. Po prostu dostajemy wyspę, wszystkie opcje budowlane, surowce oraz pieniądze, i ruszamy do akcji. Nie musimy obawiać się o piratów, klęski żywiołowe, zadowolenie poddanych itd. Robimy to, na co mamy ochotę!

Jak w każdej nowej grze, tak i w Anno 1701 znajdziemy opcję rozgrywki wieloosobowej. Niestety z jakiegoś powodu nie wiele osób pogrywa online w najnowsze dzieło Related Designs. Serwery napełniały się graczami od czasu do czasu, lecz ogólnie świeciły pustkami. Te kilka razy, które spędziłem rywalizując z innymi graczami sprawiły mi mnóstwo przyjemności i bardzo chętnie nadal pogrywałbym w ten sposób, brakuje jednak chętnych do towarzystwa… Mam nadzieję, że sytuacja wkrótce ulegnie poprawie, ponieważ Anno 1701 idealnie nadaje się do zabawy w sieci, a póki co pozostaje gra dowolna!

Rozpoczynając zabawę w grze dowolnej dysponujemy jedynie jednym galeonem. Przy jego pomocy szukamy miejsca na osiedlenie się, przy okazji odkrywając kolejne strzępy mapy i znajdując potencjalne źródła zbytu i zakupu towarów. Po kilkunastu minutach żeglugi trafiamy przeważnie na skrawek pustego i zaraz prostego nabrzeża, na którym stawiamy magazyn. Będzie on stanowił punkt wylotowy w kierunku dalszych podbojów terenu. Wychodząc na brzeg wszyscy zapewne zauważycie, że Anno 1701 posiada bardzo łatwy w obsłudze i przyjazny dla użytkownika interfejs. Wszystkie rozkazy wydaje się bajecznie prosto, a zestaw opcji poukładano wybornie. Nie ma szans aby ktokolwiek się zgubił, lub nie mógł odnaleźć interesującej pozycji.

Anno 1701 (PC)

Prostota realizacji objawia się także w innych aspektach gry. Otóż Anno 1701 nie skupia się na mikro zarządzaniu, tysiącu statystyk, dziesiątkach słupków oraz suwaków do ustawiania. Głównym zadaniem gracza jest znalezienie miejsca na osadę, następnie postawienie tej osady i dbanie o jej ciągły rozwój. Aby przypilnować wszystkiego wystarczy dostarczyć każdej grupie mieszkańców właściwe dobra, przypilnować by byli zadowoleni, chronić ich przed plagami i starać się przy okazji podbijać nowe tereny. Największym problemem w grze jest pozyskiwanie odpowiednich surowców, ponieważ raczej nigdy nie zdarza się tak aby wszystkie materiały udało się znaleźć na jednej wyspie. Wówczas należy się wykazać umiejętnościami handlowymi i dyplomatycznymi. Zawijamy więc do któregoś z sąsiednich portów i sprawdzamy czym dysponuje oponent, jeśli jesteśmy zainteresowani sprzedawanym towarem, to ustanawiamy szlak handlowy i zaczynamy sprowadzać niezbędne do egzystencji i rozwoju przedmioty. Podobnie staramy wcisnąć innym graczom nasze własne materiały. Dzięki handlowi nasza skromna wioska powoli przemieni się w prawdziwy kurort, do którego z każdej strony pędzić będą mieszkańcy. Oczywiście nie muszę chyba nikomu wyjaśniać, że wyższa populacja oznacza cięższą sakwę żywiącą się podatkami.

Należy także pamiętać, że wzrost liczby mieszkańców wiąże się z coraz większymi potrzebami. Nie mówię tutaj jedynie o dobrach materialnych w postaci jedzenia, ubrania, napojów alkoholowych itd. Nasi ziomala mieszkający na Karaibach potrzebują także rozrywek oraz pokarmu dla duszy czy kościołów. Pełnie satysfakcji osiągają dopiero gdy w pobliżu ich domostw znajdują się wszystkie ważne budynki, i mają dostęp do wszelkiego rodzaju usług.


Screeny z Anno 1701 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?