Guild Wars: Factions (PC)

ObserwujMam (91)Gram (26)Ukończone (10)Kupię (9)

Guild Wars: Factions (PC) - recenzja gry


@ 13.10.2006, 00:00
Marcin "Bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Guild Wars: Factions to pierwszy oficjalny dodatek do jednej z najlepszych sieciowych gier RPG. Producent co prawda nie przebudował całego systemu prowadzenia rozgrywki, ani też nie udoskonalił znacząco silnika graficznego, rozszerzenie oferuje jednak mnóstwo nowości, a co najważniejsze gracze otrzymują więcej naprawdę dobrej zabawy, która była domeną pierwowzoru.

Guild Wars: Factions to pierwszy oficjalny dodatek do jednej z najlepszych sieciowych gier RPG. Producent co prawda nie przebudował całego systemu prowadzenia rozgrywki, ani też nie udoskonalił znacząco silnika graficznego, rozszerzenie oferuje jednak mnóstwo nowości, a co najważniejsze gracze otrzymują więcej naprawdę dobrej zabawy, która była domeną pierwowzoru.

Pierwszą i w zasadzie największą innowacją w stosunku do podstawowej edycji programu są dwie nowe klasy postaci. Wśród dostępnych wcześniej wojowników pojawili się rytualista oraz zabójca. Nie będę zajmował się szczegółowym przedstawianiem każdej z nich napiszę jednak że ta wcześniejsza charakteryzuje się umiejętnościami głównie magicznymi, natomiast druga postać, jak sama nazwa wskazuje posłuży się przede wszystkim swoją zręcznością oraz bardzo wymyślnymi gadżetami do dekapitacji i okaleczania napotkanych oponentów. Oczywiście obie posiadają zestaw umiejętności specjalnych, oraz właściwe tylko sobie broń i pancerz. Osobom, które nie miały wcześniej styczności z Guild Wars i pragną rozpocząć zabawę w świecie Tyrii odradzam zabawę zabójcą, lub zabójczynią – postać ta jest bardzo trudna do opanowania, i raczej słabo uzbrojona. Jest więc trudno skutecznie walczyć z przeważającymi siłami wroga bez odpowiedniego doświadczenia.

Po wybraniu interesującej nas klasy postaci, zostajemy powitani w programie przez przyjazny i bardzo prosty samouczek. Dzięki niemu opanujemy najważniejsze elementy sterowania Guild Wars: Factions, dowiemy się jak eliminować napotkane bestie, wybierać właściwe questy itd. Szkolenie nie trwa długo, i przeznaczone jest głównie dla początkujących graczy. Warto je ukończyć, aby już na starcie mieć jakieś pojęcie o rozgrywce w Guild Wars: Factions i od razu móc ruszyć do walki z hordami bandziorów.

Guild Wars: Factions (PC)

Jak w każdej grze RPG głównym zadaniem gracza jest eliminowanie napotkanych oszołomów, eksplorowanie terenu, gromadzenie gratów oraz podnoszenie swoich umiejętności. To ostatnie rozwiązano bardzo standardowo – gracz za każdą zabitą pokrakę lub wypełnione zadanie otrzymuje punkty doświadczenia. Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu otrzymuje specjalne punkty umiejętności, które przydziela do jednej z posiadanych właściwości. Dla przykładu nekromanta może poprawić możliwość władania magią krwi, magią zmarłych itd. Każdy dodatkowy punkt przyznany do danej cechy sprawia że wszystkie podlegające pod nią zaklęcia stają się skuteczniejsze, a co za tym idzie znacznie szybciej pozbywamy się różnego rodzaju natrętów. Podobnie jak w pierwowzorze przydzielone punkty umiejętności nie są na zawsze tracone, ponieważ w trakcie obozowania w jednym z wielu miast, gracz może dowolnie zmieniać konfiguracje cech dopasowując je wedle uznania. Rozwiązanie takie sprawdza się bardzo dobrze i pomaga w dokładniejszym sprawdzeniu każdej z kilkudziesięciu umiejętności takich jak kule ognia, wyssanie życia, uzdrawianie itd.


Screeny z Guild Wars: Factions (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?