Port Royale 2 (PC)

ObserwujMam (103)Gram (49)Ukończone (8)Kupię (3)

Port Royale 2 (PC) - recenzja gry


@ 31.08.2006, 00:00
Piotrek "Seth" Chmielewski

Druga już gra z serii Port Royle w której to ze zwykłego kupca przeradzamy się w bogacza mającego swoja własną potężną flotę i górę pieniędzy. Jednak przed bogactwem czeka nas życie w trakcie którego będziemy rabować, budować i handlować w różnych miastach kolonialnych XVII wieku na terenie Ameryki.

Druga już gra z serii Port Royle w której to ze zwykłego kupca przeradzamy się w bogacza mającego swoja własną potężną flotę i górę pieniędzy. Jednak przed bogactwem czeka nas życie w trakcie którego będziemy rabować, budować i handlować w różnych miastach kolonialnych XVII wieku na terenie Ameryki.

Grę zaczynamy jako zwykły kupiec jednego z wielkich państw, które miały swe kolonie w Ameryce na ciepłych wodach Karaibów. Od nas zależy jakiemu państwu będziemy służyć od początku, możemy wybrać pomiędzy: Królestwem Anglii, Holandii, Francji oraz Hiszpanii.

Port Royale 2 (PC)

Jak każdy zwykły kupiec startujemy z garstką złota i małym stateczkiem, który posiada dobrą ładowność i którym pływamy od miasta do miasta w poszukiwaniu przyzwoitych cen towarów na zakup, i opłacalnych przy sprzedaży. Takie błądzenie staje się powoli monotonne, lecz przyjemne. Wraz z zyskiem z handlu rosną bowiem nasze aktywa dzięki którym zdobywamy wyższą rangę, a wraz z jej wzrostem mamy możliwość kontrolowania większej ilości kapitanów a także posiadamy znaczną ilość pozwoleń na budowę. Kapitanom nakazujemy pływanie na naszych statkach do określonych miast, aby tam pozyskiwali i sprzedawali towary przynosząc nam zyski. Załogę należy dobierać bardzo uważnie ponieważ każdy człek charakteryzuje się innym doświadczeniem i umiejętnościami. Warto więc przed zatrudnieniem sprawdzić statystyki wszystkich kapitanów, i zdecydować się tylko na tych najlepszych. Aby przyszły opiekun naszej jednostki pływającej mógł przejąć nad nią kontrolę, musi mieć przynajmniej 5 punktów doświadczenia, wtedy możemy go wysłać na szlak handlowy, jeśli zaś nie ma musi być kierowany ręcznie, aby w ten sposób nabyć potrzebne doświadczenie.

Każdej z umiejętności kapitan może mieć maksymalnie 5, a rosną one w następujący sposób: Handel – gdy kapitan sprzedaje przynosząc zyski, im większa ranga handlowa tym większe są profity; następna specjalizacja to Żegluga – kapitan po prostu musi pływać po wodach mórz; ostatnia Walka Morska, rośnie wraz ze stoczonymi i wygranymi bitwami morskimi. Zazwyczaj rosną po 2 umiejętności naraz, w zależności do czego przeznaczymy naszego kapitana, tylko do handlu lub tylko do walki.

Port Royale 2 (PC)

Pływając i handlując w miastach kolonialnych, siedzibach gubernatorskich oraz wicekrólów, rośnie nam udział w handlu danego miasta. Dzięki temu dostajemy m.in. lepsze ceny towarów i możemy wykupić pozwolenie na budowę. Gdy już osiągniemy 100% udziałów prócz standardowych budynków takich jak magazyn czy też domy, będziemy mogli wybudować plantacje oraz fabryki, gdzie będą produkowane dobra, które następnie sprzedamy innym kupcom. Do produkcji własnych gratów mogą być potrzebne inne surowce dostępne w koloniach (cukier, kukurydza, juta, bawełna) lub sprowadzane do miast gubernatorskich towary z europy (narzędzia). W zakładach pracują także ludzie, którym płacimy i którzy wpływają na produkcję (im ich mniej tym produkcja niższa). Pracownicy prócz godnych warunków pracy, potrzebują także dobrego mieszkania, szkół, szpitali oraz innych ważnych miejsc publicznych. Posiadając sprawnie funkcjonujące kolonie oraz fabryki możemy przygotować się na maksymalne zyski, ponieważ bez pośredników ceny naszych towarów są niezwykle konkurencyjne.


Screeny z Port Royale 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?