Szkolenie oraz zdobywanie poziomów zależne jest nie tylko od tego co wykonujemy lecz również od naszej rasy, znaku zodiaku oraz specjalizacji. Przed rozpoczęciem zabawy należy bardzo uważnie dobrać wszystkie trzy elementy aby później nie żałować. Ras do wyboru jest całkiem sporo. Wśród nich znajdziemy między innymi Elfy, Orców kilka ras ludzi, oraz kilka bardziej egzotycznych takich Argonian czy też Khajiit. Wszystkie one posiadają predyspozycje do odmiennej specjalizacji. Dla przykładu Orc jest niezwykle skuteczny w walce wręcz, lecz słabo radzi sobie z magią. Nord natomiast szybko przyswoi sobie umiejętności magiczne, a w walce wręcz nie będzie mu szło zbyt dobrze. Nie jesteśmy jednak ograniczeni w żaden sposób podczas doboru profesji. Jeśli mamy ochotę stworzyć Maga Bojowego z Orca, nic nie stanie nam na drodze. Nie będzie on jednak nigdy tak dobry jak Nord wyszkolony w tym samym fachu. Należy więc pamiętać bo dobrze zastanowić się kim chcemy grać i w jakim kierunku ma podążać wybrana przez nas postać. Jeśli nie będziemy całkowicie usatysfakcjonowani to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by wygenerować kolejną, lub nawet kilka kolejnych bohaterów i nimi również spróbować życia w Tamriel.
Myślę, że wszyscy z utęsknieniem czekają na techniczny opis produktu studia Bethesda. Skoro część merytoryczną uznaję za ukończoną, mogę poświęcić kilka linijek tekstu aby pozachwycać się nad wszystkim co widzimy lub też słyszymy grając w Oblivion. Silnik graficzny obsługujący grę jest jednym z najlepszych jakie miałem okazję ujrzeć. Potrafi on generować ogromne powierzchnie, mnóstwo poruszających się elementów i dodatkowo narzucić na to wszystko wiele nowoczesnych efektów specjalnych takich jak dynamiczne cieniowanie, bump mapping, normal mapping, HDR lightning, bloom i wiele, wiele więcej bajerów których nazw nie jestem w stanie nawet poprawnie wymówić. Z powodu takiej złożoności grafiki, komputer wymagany do uciągnięcia tego wszystkiego musi być wyposażony w szybki procesor, nowoczesną kartę graficzną oraz sporą ilość pamięci. Uważam jednak, że warto zainwestować trochę kasy w blaszaka aby zobaczyć Oblivion w całej okazałości. Sytuacja oprawy dźwiękowej prezentuje się równie dobrze. Wszystkie efekty specjalne nagrano bezbłędnie, muzyka jest podniosła i idealnie pasuje do klimatu gry, a kwestie wypowiadane przez aktorów brzmią jak najlepszy film z Hollywood. W sumie to nie jest to dziwne biorąc pod uwagę iż swych głosów użyczyli tacy aktorzy jak Patrick Stewart, czy też Sean Bean. Pierwszy z nich znany jest między innymi z postaci profesora Xaviera z filmowej adaptacji X-Menów. Drugi natomiast otrzymał rolę Boromira w Władcy Pierścieni. Z taką obsadą nikogo chyba nie dziwi poziom nagranych dialogów. Pod względem technicznym Oblivion to gra która powinna stać się wzorem dla przyszłych produkcji. Widać, że ludzie z Bethesda poświęcili mnóstwo czasu aby dopieścić swoje dzieło w najmniejszych nawet szczegółach.
Oblivion to pretendent do miana najlepszej gry 2006 roku. W chwili obecnej jedyną produkcją która jest w stanie odebrać ten tytuł jest Gothic III. Która z tych dwóch gier zwycięży ? Ciężko w tej chwili to powiedzieć, jestem jednak pewny że każdy fan gier RPG, gier monumentalnych, gier które na zawsze będą w historii; powinien posiadać w swojej kolekcji Elder Scrolls IV: Oblivion !
Genialna |
Grafika: |
Genialny |
Dźwięk: |
Genialna |
Grywalność: |
Genialne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler