Trainz Railroad Simulator 2006 (PC)

ObserwujMam (44)Gram (14)Ukończone (2)Kupię (0)

Trainz Railroad Simulator 2006 (PC) - recenzja gry


@ 04.05.2006, 00:00
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Miliony kilometrów torów, tysiące stacji, mnóstwo pociągów- tak w skrócie można scharakteryzować gałąź transportu zwaną koleją. Ilu chłopców pragnęło mieć elektryczną kolejkę, ilu mężczyzn wydaje majątki tworząc makiety swoich ulubionych zabawek.

Miliony kilometrów torów, tysiące stacji, mnóstwo pociągów- tak w skrócie można scharakteryzować gałąź transportu zwaną koleją. Ilu chłopców pragnęło mieć elektryczną kolejkę, ilu mężczyzn wydaje majątki tworząc makiety swoich ulubionych zabawek. Wszystkie te marzenia oraz wiele więcej, mogą się spełnić za znacznie mniejsze pieniądze, a to za sprawą Railroad Simulator 2006.

Railroad Simulator 2006 jak sama nazwa wskazuje, jest symulatorem kolei. Jednak jest to pozycja o tyle niezwykła, że stawia przed nami olbrzymie możliwości. Zacznę więc od rzeczy najmniej skomplikowanej jaką jest Lokomotywownia. Jest to po prostu zbiór wszystkich dostępnych w grze lokomotyw oraz składów inaczej nazywanych wagonami. Gracz może dowiedzieć się nieco na temat konkretnej maszyny oraz zaznaczyć sobie kilka ulubionych pozycji. Nieco bardziej rozbudowanym trybem jest tryb Maszynisty, który jest chyba najważniejszym elementem gry. Jako gracz, przyjdzie nam wcielić się w rolę pracownika kolei, który nie tylko pociąga za dźwignie czy używa klaksonu. Nasza rola jest znacznie ważniejsza, musimy skoordynować przejazdy różnych pociągów, zmieniać zwrotnice, jednym słowem robić wszystko aby nasze linie były najlepsze. W tym trybie mamy trzy możliwości. Pierwsza najłatwiejsza polega tylko i wyłącznie na zaplanowaniu trasy oraz wydaniu odpowiednich poleceń danemu kolejarzowi. Odbywa się to mniej więcej tak jak w innych grach strategiczno-ekonomicznych. Nieco bardziej skomplikowany jest tryb DCC, który polega na przesuwaniu tarczy szybkości i kontrolowaniu zwrotnic. Jest to o wiele łatwiejsze niż ostatnia z możliwości którą jest pełna kontrola lokomotywy. Tu aby ruszyć trzeba przestawić kilka dźwigni, zaczynając od zwolnienia hamulca, przez zmianę przełożenia, a kończąc na otwarciu przepustnicy. Jest to w praktyce o wiele trudniejsze niż się wydaje na pierwszy rzut oka, jednak profesjonalnie przygotowane samouczki oraz instrukcje pozwalają na pełne zapoznanie się i wykorzystywanie możliwości gry.

Trainz Railroad Simulator 2006 (PC)

Ogólnie w trybie maszynisty możemy wybrać jedną z wielu gotowych, przygotowanych dla nas tras. Przeważnie w każdej z nich natrafiamy na szereg zadań i poleceń które musimy wykonać. Jako gracz będziemy mieli przyjemność przejechania się pojazdami różnego typu, począwszy od maszyn parowych, przez diesle, pociągi teleskopowe, elektryczne, kończąc na super szybkich magnetycznych pociągach intercity. Warto tu powiedzieć o realistycznej fizyce gry, która jest jej największym skarbem. Programiści uwzględnili tutaj wszystkie opory podczas ruszania, tak samo jak i prawo bezwładności ciał, które sprawia że pociąg nie zatrzymuje się w miejscu, tylko musi przejechać ładne parę metrów aby wytracić zupełnie prędkość. Ważna też jest stała kontrola prędkości, ponieważ zbyt szybka jazda może doprowadzić do wykolejenia się składów. Pod względem fizyki i realizmu, tytuł ten jest cudny. Arsenał maszyn oraz składów jest na prawdę imponujący, ale to nie wszystko.

Trainz Railroad Simulator 2006 (PC)

Kolejną ważną informacją jest fakt, że w grze występuje tryb Geodety, za sprawą którego mamy możliwość tworzenia własnych map, tras czy linii. To właśnie on daje nam największe pole do popisu, ponieważ początkowo przyjdzie nam tworzyć z tysięcy gotowych elementów. Powiedziałem początkowo, ponieważ każdy ze społeczności kolejowej ma możliwość tworzenia nowych części i udostępniania go innym. Dzięki temu każdy z graczy może pobrać dodatkowe rzeczy, które znacznie urozmaicą tworzone mapy. Jest to proces niezwykle czasochłonny, ale każdy zapalony twórca makiet będzie w niebo wzięty, ponieważ jego dzieło będzie w pełnym trójwymiarze i będzie wprawione w ruch. Musze tu również wspomnieć o pracy kamer, która moim zdaniem jest bardzo dobrze wykonana. Mamy do wyboru widok ze środka lokomotywy, kamerę pokazująca z zewnątrz wybrany skład, czy kamery umieszczone tylko w niektórych punktach, dające dość ciekawy efekt. Ostatnia jest kamera dowolna, której prowadzenie nie jest bardzo łatwe, jednak po kilku godzinach treningu, każdy powinien sobie poradzić.


Screeny z Trainz Railroad Simulator 2006 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?