Z innych istotnych nowości i udoskonaleń warto wymienić tutaj wsparcie dla formatów ultrapanoramicznych – 21:9 czy 32:9. Jeśli jakimś cudem posiadacie na biurku konfigurację złożoną z 5 monitorów, to Spider-Man pozwoli wykorzystać Wam jej potencjał.
Użytkownicy słabszych maszyn także nie powinni czuć się pokrzywdzeni, mogąc dostosować ustawienia graficzne do możliwości sprzętu. Nixxes Software zadbało o dość rozbudowane spektrum ustawień – wyregulujemy jakość tekstur i ich filtrowanie, okluzję otoczenia, pole widzenia, jakość cieni, poziom detali pogodowych czy głębię ostrości. Choć widziałem bardziej rozbudowane menusy ustawień graficznych, to pamiętając, że to port z PlayStation, nie można narzekać.
Ponadto Marvel’s Spider Man Remastered na PC wspiera pada DualSense z wszystkimi jego ficzerami – takimi jak adaptacyjne triggery czy haptyczne wibracje. Jeśli więc użytkujecie ten kontroler z pecetem, ale nie macie PlayStation 5, to możecie przekonać się skąd biorą się zachwyty dotyczące nowego pada od Sony. Może nie są one zaznaczone tak wyraźnie, jak w innych grach tworzonych od podstaw z myślą o PS5, ale gra pozwala "liznąć" tych DualSens-owych technologii. Oczywiście na innych kontrolerach, w tym konkurencyjnych, także bez problemu zagramy. Ja akurat przechodziłem grę przy użyciu pada od Xbox Series X, który także działał tutaj doskonale – łącznie z przystosowanym pod xboksową guzikologię interfejsem.
Nie będą narzekać wierni fani tandemu mysz + klawiatura, bowiem sterowanie przy pomocy tych kontrolerów także jest w grze dostępne. W menu możemy ustawić klawisze według własnych upodobań, jeśli ustawienia domyślne nam nie odpowiadają. Nie minę się jednak z prawdą pisząc, że w Spider-Mana o niebo lepiej gra się na padzie i taką też opcję zdecydowanie rekomenduję.
Marvel’s Spider Man Remastered to bardzo dobry port, choć pełnię jego możliwości docenią jedynie posiadacze wydajnych blaszaków, najlepiej z kartą GeForce RTX na pokładzie. Na wysokich detalach, szczególnie z włączonym ray-tracingiem, gra wskakuje na niespotykany dotąd dla tego projektu poziom graficzny i daje naszym oczom wizualny spektakl. Bujanie się na pajęczynie po przepięknie odwzorowanym Nowym Jorku to doświadczenie szalenie unikatowe i tak samo satysfakcjonujące, a gameplay od momentu premiery w zasadzie w ogóle się nie postarzał.
Jeśli mocną maszyną nie dysponujecie, to mimo wszystko lepiej zagrać na PlayStation 5, ewentualnie na PS4. Gra w wydaniu konsolowym kosztuje obecnie kilkadziesiąt złotych, a więc zdecydowanie mniej, niż debiutujący jutro port na PC, choć nie zaoferuje oprawy z najwyższej półki.
Świetna |
Grafika: Mająca kilka lat na karku gra została odświeżona w imponującym stylu, sprawnie wykorzystując moc obliczeniową współczesnych układów graficznych. |
Świetny |
Dźwięk: Bardzo dobre udźwiękowienie, w tym całkiem niezły polski dubing. |
Świetna |
Grywalność: Gracze na PC wreszcie mogą sprawdzić, skąd wzięły się tak dobre oceny konsolowego wydania. |
Świetne |
Pomysł i założenia: Sprawnie przygotowany port na PC. |
Świetna |
Interakcja i fizyka: Możliwość konfiguracji klawiszy, obsługa różnych padów (w tym DualSense z jego wszystkimi "gadżetami"), wsparcie dla myszki + klawiatury. Jest w czym wybierać! |
Słowo na koniec: Marvel’s Spider Man Remastered to bardzo dobrze przygotowany port. Pokazujący, że Sony faktycznie przykłada coraz większą wagę do przenoszenia swoich gier na PC, a odpowiedzialne za to ekipy po prostu znają się na rzeczy. Jeśli chcecie zagrać w Pająka w najlepszym możliwym wydaniu, to odpalcie go na mocnym blaszaku. |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler