Wanderlust Travel Stories (PC)

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

Recenzja gry Wanderlust Travel Stories (PC)


@ 03.12.2019, 11:52
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Wanderlust Travel Stories to bardzo specyficzna gra. Kto dzisiaj robi coś, co polega wyłącznie na klikaniu w linie dialogowe i czytaniu ścian tekstu? A jednak Polacy postanowili przygotować tego typu wyciszającą produkcję idealną na obecne, zabiegane, czasy.

Wanderlust Travel Stories to gra inna niż wszystkie. Właściwie warto zadać pytanie, czy to w ogóle gra? Taka, wiecie, w potocznym rozumieniu tego zjawiska – gameplay, skakanie, bieganie, może jakieś łamigłówki, pierwszo- lub trzecioosobowa kamera, trochę tekstu, fajna muzyczka. No nie do końca – Wanderlust scharakteryzowałbym przede wszystkim jako interaktywną książkę, gdzie nie istnieje wyzwanie lub trudność w klasycznym tego słowa znaczeniu. Liczy się wyłącznie czysta zabawa z poznawania kolejnych opowieści, ze wspólnego przeżywania rozterek bohaterów, z wcielania się w ich postawy. I to jest super!

Wanderlust Travel Stories to dzieło rodzimego studia Different Tales (twarzą projektu jest Artur Ganszyniec, który wcześniej odpowiadał m.in. za historię w Wiedźminie i Wiedźminie 2). Tytuł trudno nawet zakwalifikować do konkretnego gatunku, a co dopiero rzeczowo opisać jego istotę. Bo dzisiaj nie sposób wyobrazić sobie właśnie taką grę wideo, w której akcję obsługujemy wyłącznie myszką, a za grafikę służą nam statyczne zdjęcia, które zmieniają się co kilka minut – w zależności od miejsca, w którym przebywamy. A jednak!

Produkcja Different Tales pozwala nam poznać historie z podróży kilku bohaterów (zgodnie z tytułem – „Travel Stories”). Różnią się nie tylko opowieściami, które przeplatają się wraz ze wspomnieniami niektórych sytuacji, ale także narodowością, mentalnością i podejściem do niektórych spraw. Jednym z zadań gracza jest albo próba wcielenia się w te sylwetki – albo zupełnie odwrotnie, odpowiedzenie sobie na pytanie: jak ja zachowałbym się w takiej sytuacji?

W trakcie rozgrywki niejako przejmujemy kontrolę nad postaciami – posiadamy kilka wskaźników w teorii na nie wpływających (jak stresu, zmęczenia i pieniędzy), w praktyce jednak niewiele od nich zależy. Nie możemy wydać np. wszystkich posiadanych dolarów, bo wybory nam zaoferowane po prostu nam tego nie dają. Ponadto opcje, które wybieramy, obniżają bądź podnoszą wymienione statystyki, co później może zaowocować nieco innym dialogiem lub sceną, jednak drastycznie nie modyfikują prezentowanego scenariusza.


Screeny z Wanderlust Travel Stories (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?