Cooking Simulator (PC)

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (1)

Cooking Simulator (PC) - recenzja gry


@ 12.07.2019, 09:39
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Wspominałem, że początki są łatwe i tak faktycznie jest. Po upływie kilku kwadransów zaczynamy jednak czuć coraz większą presję czasu, a dania stają się coraz bardziej skomplikowane. I choć cały czas możemy zerkać na przepisy, to szybko dociera do nas, że podstawą jest zapamiętanie składników i kolejnych etapów gotowania na pamięć - znacznie przyspiesza to proces przygotowania dań. Warto ponadto dbać o porządek w kuchni - niekiedy zdarzało mi się np. rzucić gdzieś blender i traciłem cenne 2-3 minuty na odnalezienie go pośród regałów.

W Cooking Simulator wbudowano także prostą mechanikę rozwoju postaci - wraz z postępami w rozgrywce możemy m.in. wykupić specjalne umiejętności, dzięki którym dostaniemy więcej czasu na przygotowanie danego posiłku, czy też nasza postać nie będzie bić talerzy, gdy te wypadną im z rąk.

Sam proces gotowania jest zrealizowany całkiem nieźle. Dość zaawansowana - na pierwszy rzut oka - fizyka pozwala nam siekać warzywa czy kroić mięso na drobne kawałki pod różnym kątem. Twórcy nie dopracowali jednak sporej ilości elementów powiązanych właśnie z fizyką, co przekłada się na pewną toporność w rozgrywce i brak precyzji. Większość czynności wykonujemy przy pomocy myszki i klawiatury. Gryzoniem manewrujemy np. podczas przelewania zupy czy przenoszenia upieczonej ryby z patelni na talerz. Sterowanie nie jest jednak wybitnie precyzyjne, i niejednokrotnie zdarzało mi się zawartość garnka wylać częściowo na podłogę, co sporadycznie oznaczało stratę dobrych kilku minut pracy. Czasami silnik gry potrafi z kolei zwariować i obracane łopatką mięso z niewyjaśnionych przyczyn może wystrzelić na drugi koniec kuchni, podobnie jak chociażby położony w nieodpowiednim miejscu talerz.

Optymalizacja i wymagania: Gra ma spore wymagania sprzętowe, co wynika z kiepskiej optymalizacji. Mój laptop wyposażony w procesor Core i7, 16 GB RAM i GTX 1070 nie zawsze potrafił utrzymać stałe 60 klatek na wysokich detalach, a nawet jeśli mu się to udawało, to na ekranie widoczne były momentami dziwne spowolnienia obrazu.

Te niedociągnięcia są największym minusem Cooking Simulator, ponieważ potrafią zniechęcać do zabawy. Nie jest to jednak tytuł zły, bowiem idzie w nim spędzić garść przyjemnych chwil. Sama rozgrywka nie okazuje się być jednak zbytnio urozmaicona, bo choć przepisów jest sporo, a co jakiś czas w naszej kuchni może m.in. wybuchnąć pożar, to na dłuższą metę w kółko robimy to samo. Brakuje też zmiany otoczenia po czasie - cała gra toczy się w jednej i tej samej kuchni.

Cóż, wyraźnie taki jednak urok gotowania.


Długość gry wg redakcji:
25h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Przeciętna Grafika:
Oprawa graficzna nie imponuje, szczególnie gdy zwrócimy uwagę na wymagania. Pomijając samą kuchnię, przygotowywane dania mogłyby wyglądać ciekawiej i bardziej apetycznie.
Przeciętny Dźwięk:
Jakieś tam dźwięki są, i w sumie tyle w temacie.
Dobra Grywalność:
Gra się całkiem przyjemnie, ale upierdliwe sterowanie i fizyka potrafią zirytować.
Dobre Pomysł i założenia:
Ciekawy pomysł, ale w pewnych aspektach nienajlepsze wykonanie.
Przeciętna Interakcja i fizyka:
Sterowanie i fizyka to elementy, nad którymi twórcy powinni popracować dłużej.
Słowo na koniec:
Cooking Simulator to niezła gra, o ile tylko przebolejemy dość toporne sterowanie i wpadki związane z fizyką.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Cooking Simulator (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:01, 16.07.2019
Symulator gotowania... z możliwością upieczenia gaśnicy w mikrofali xD Dumny Uśmiech
0 kudosGuilder   @   09:29, 16.07.2019
Najlepszą grą o gotowaniu i tak pozostaje Overcooked!
0 kudosshuwar   @   10:35, 16.07.2019
Z symulatorów i tak rządzi Symulator Kozy (ewentualnie kromki chleba) Uśmiech Diabelski pomysł