Divinity: Grzech Pierworodny II (PC)

ObserwujMam (15)Gram (4)Ukończone (4)Kupię (6)

Divinity: Grzech Pierworodny II (PC) - recenzja gry


@ 25.01.2018, 23:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Wpływ na przebieg zabawy mają również inne decyzje, niekoniecznie te związane z prowadzoną grupą. Chodzi o to, że da się również grać całkowicie samodzielnie. Nie trzeba ze sobą nikogo brać. Można wziąć talent samotny wilk (dający bonus do statystyk) i siać spustoszenie na własną rękę. Osobiście nie sprawdzałem, ale wiele osób w sieci pisze, że ukończenie Grzechu Pierworodnego II w ten sposób jest jak najbardziej realne i satysfakcjonujące. Jeśli zatem preferujecie tego typu podejście, nie dajcie się zbyt długo namawiać.

Co ciekawe, twórcy przygotowali coś także dla osób, które lubią pograć ze znajomymi. Na potrzeby najnowszego Divinity opracowano bowiem tryb współpracy, w którym da się połączyć siły z innymi ludźmi z całego świata i wspólnie wymierzyć sprawiedliwość złu krążącemu po Rivellon… ewentualnie stać się jeszcze większym tyranem dla jego mieszkańców. Nic w końcu nie stoi na przeszkodzie, aby zostawiać pożogę i zniszczenie wszędzie, gdzie się pojawimy. Ma to oczywiście konsekwencje, ale deweloperzy nie zamierzają nas w żaden sposób ograniczać.

Jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną drugiego Grzechu Pierworodnego, jest bardzo dobrze. Świat jest w pełni trójwymiarowy, co rusz odwiedzamy jakieś tajemnicze i charakterne miejsca, a nasi podopieczni są solidnie animowani i wykonani z polotem. Ogromny plus deweloperom należy się też za pełen dubbing gry. Uczestnicząc w jakiejkolwiek konwersacji (a wierzcie mi, jest ich to od groma), nie tylko czytamy napisy pojawiające się na ekranie, ale również słyszymy wypowiadane przez postaci kwestie. Bardzo pozytywnie wpływa to na odbiór całości i ułatwiaj integrację z bohaterem. Liczę na to, że w ślady Larian pójdą inne studia i nawet przygotowując klasyczne RPGi zdecydują się na pełen dubbing. Ściany tekstu są naprawdę męczące, szczególnie przy wyższych rozdzielczościach. Nie lubię też przesiadywać z nosem 30 cm od monitora.

Podsumowując, Divinity: Original Sin II to jedno z najlepszych RPG w jakie kiedykolwiek grałem. Jeśli lubicie rozbudowane i dojrzałe historie, nie macie nic przeciwko temu, że Wasze wybory mają konsekwencje i preferujecie bardziej taktyczne pojedynki, na pewno nie będziecie zawiedzeni. Od czasu Pillars of Eternity z żadnym innym RPG się tak dobrze nie bawiłem. Powiedziałbym nawet, że przy drugim Grzechu Pierworodnym bawiłem się znacznie lepiej. Takiego RPG mi brakowało!


Długość gry wg redakcji:
120h
Długość gry wg czytelników:
87h 0min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Ogólnie jest naprawdę bardzo dobrze, choć są lepsze i słabsze momenty.
Świetny Dźwięk:
Pełny dubbing zasługuje na pochwałę. Solidnie brzmi też muzyka (Lohse, to do Ciebie!) oraz efekty specjalne.
Genialna Grywalność:
Prawie 200 godzin zabawy i bez problemu wróciłbym na drugie tyle... albo i więcej! Czasem przeszkadzają błędy, ale nie ma ich na szczęście zbyt wiele.
Genialne Pomysł i założenia:
Wyśmienicie poprowadzona narracja i dopracowany system rozwoju postaci.
Genialna Interakcja i fizyka:
Wciąga nieziemsko!
Słowo na koniec:
Już dawno tak dobrze nie bawiłem się przy grze RPG. Divinity: Original Sin II to prawdziwy majstersztyk.
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Divinity: Grzech Pierworodny II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbigboy177   @   14:12, 26.01.2018
Spolszczenie jest już dostępne. Wczesna jego wersja co prawda, ale jest.

Jeśli chodzi o "jedynkę", polonizację przygotowało CDP. Szkoda, że za "dwójkę" nikt się nie wziął. Fani sobie jednak poradzą, bo gra tego warta.
0 kudoskrzywy_banen   @   15:19, 26.01.2018
Żaden wydawca się nie zainteresował, więc do nich należy mieć pretensje. No i nazywanie ludzi którzy wsparli i kupili grę naiwniakami tylko dlatego że gra nie ma polskiej wersji językowej to przegięcie, zwłaszcza że gra jest podobno świetna.
0 kudosGuilder   @   15:24, 26.01.2018
Zwłaszcza że coraz więcej jest ludzi z pokolenia uczącego się już angielskiego, a nie rosyjskiego. Niektórym nie będzie potrzebna polska wersja do swobodnego grania.
0 kudosfelek111   @   21:40, 26.01.2018
To samo można powiedzieć o Rosji. Tam też jest coraz więcej ludzi z pokolenia uczącego się języka angielskiego, ale jakoś wersja rosyjska wyszła.
0 kudosurban1212   @   21:43, 26.01.2018
Ale nasza nie wyszła, i po co drążyć temat? ludzie już się zajęli spolszczeniem.. wyjdzie, to się będziecie delektować napisami.....!
0 kudoskobbold   @   13:25, 27.01.2018
Co ma spolszczenie do jakości gry? Rosja jest dużo większym rynkiem i widocznie tam wydawca dba o klienta. U nas nikt się tym nie zainteresował więc nie mamy własnej wersji językowej. Co do samej gry to poczekam na Enhanced Edition jeśli się pojawi. W poprzedniej części wersja EE miała sporo usprawnień względem oryginału.
0 kudoslogan23   @   16:19, 27.01.2018
Cytat: kobbold
Co ma spolszczenie do jakości gry? Rosja jest dużo większym rynkiem i widocznie tam wydawca dba o klienta. U nas nikt się tym nie zainteresował więc nie mamy własnej wersji językowej. Co do samej gry to poczekam na Enhanced Edition jeśli się pojawi. W poprzedniej części wersja EE miała sporo usprawnień względem oryginału.
Bo Polska jest olewana przez lokalnych wydawców.
0 kudosDirian   @   18:05, 27.01.2018
Być może wydawca uznał, że przygotowanie spolszczenia wyjdzie go zbyt drogo w stosunku do tego, jak gra się w Polsce sprzeda. A z kolei jakby wydano tylko angielską wersję, to mało kto by to u nas kupił - więc gry w Polsce nikt nie wydał, bo byłoby to najpewniej średnio opłacalne.

Podejrzewam też, że problemem był fakt pojawienia się gry na tylko 1 platformie - a to oznacza jeszcze mniejsze zyski.

Nie ma się co napinać, po prostu na naszym rynku takie gry się nie sprzedają najwyraźniej zadowalająco. Tym bardziej, że z tego co pamiętam, pierwsza część długo trzymała wysoką cenę.
0 kudoslogan23   @   18:30, 27.01.2018
Cytat: Dirian
Być może wydawca uznał, że przygotowanie spolszczenia wyjdzie go zbyt drogo w stosunku do tego, jak gra się w Polsce sprzeda. A z kolei jakby wydano tylko angielską wersję, to mało kto by to u nas kupił - więc gry w Polsce nikt nie wydał, bo byłoby to najpewniej średnio opłacalne.

Podejrzewam też, że problemem był fakt pojawienia się gry na tylko 1 platformie - a to oznacza jeszcze mniejsze zyski.

Nie ma się co napinać, po prostu na naszym rynku takie gry się nie sprzedają najwyraźniej zadowalająco. Tym bardziej, że z tego co pamiętam, pierwsza część długo trzymała wysoką cenę.
Wydawcy nawet jak wydają grę to i tak olewają język polski.
0 kudosDirian   @   18:36, 27.01.2018
Bez przesady, większość gier posiada spolszczenie.
0 kudoslogan23   @   18:49, 27.01.2018
Cytat: Dirian
Bez przesady, większość gier posiada spolszczenie.
Jest kilka perełek które nie zostały wydane nigdy po polsku. A jest też kilka gier gdzie nie można dostać ich w pudełkowej wersji. Bo nie ma wznowień.
1 kudoskobbold   @   19:38, 27.01.2018
Cytat: logan23
Wydawcy nawet jak wydają grę to i tak olewają język polski.

Co jest niezrozumiałego w tym co napisał Dirian? Który moment jest niejasny, spróbuję może prościej wyjaśnić, jeśli się da?
0 kudosnovy13   @   20:31, 27.01.2018
Na grę poczekam aż wyjdzie poprawiona wersja i przede wszystkim polonizacja, wtedy zbadam 2 część. Pierwsza część po pojawieniu się wersji Enhanced Edition mocno się usprawniła, ta część pewnie nie ma takich niedociągnięć ale zanim wyjdzie pełna fanowska polonizacja to coś będzie
0 kudoslogan23   @   08:36, 28.01.2018
Cytat: kobbold
Cytat: logan23
Wydawcy nawet jak wydają grę to i tak olewają język polski.

Co jest niezrozumiałego w tym co napisał Dirian? Który moment jest niejasny, spróbuję może prościej wyjaśnić, jeśli się da?
Wszystko zrozumiałem ale nasz kraj jest traktowany nie jak poważny rynek zbytu a kraj który się olewa. Bo po co wydać grę po polsku i tak nic nie zarobimy tak myśli wydawca.
0 kudosfrycek88   @   14:47, 30.01.2018
Cytat: bigboy177

Jeśli chodzi o "jedynkę", polonizację przygotowało CDP. Szkoda, że za "dwójkę" nikt się nie wziął. Fani sobie jednak poradzą, bo gra tego warta.


To są uroki naszego rynku wydawniczego. Wydawcy albo spolszczenie zrobią albo nie na ogół robią do tych gier gdzie ona nie jest w ogóle potrzebne, np. do strzelanin, zamiast robić tłumaczenia do RPG w których spolszczenia są niezbędne, by nie znający angielskiego polski gracz mógł się bawić.
Dodaj Odpowiedź