Silent Storm (PC)

ObserwujMam (48)Gram (4)Ukończone (7)Kupię (0)

Silent Storm (PC) - recenzja gry


@ 23.05.2005, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Silent Storm jest grą w której po raz kolejny przeżyjesz Drugą Wojnę Światową… Wobec tego, iż temat ten został już bardzo wyeksploatowany podszedłem do gry z lekkim sceptycyzmem. Okazało się to jednak błędem.

Silent Storm jest grą w której po raz kolejny przeżyjesz Drugą Wojnę Światową…
Wobec tego, iż temat ten został już bardzo wyeksploatowany podszedłem do gry z lekkim sceptycyzmem. Okazało się to jednak błędem. Silent Storm to bardzo wciągająca gra zawierająca wiele świeżych pomysłów oraz rozwiązań, bardzo dobrze wykonaną grafikę, model fizyki, w którym nie zapomniano także o efekcie szmacianej lalki oraz możliwości demolki otoczenia niespotykany w innych grach. Wszystkie te elementy plus ciekawa fabuła czynią Silent Storm grą godną uwagi.

Silent Storm (PC)

Silent Storm to połączenie kilku gatunków gier. Często się zdarza, że z takiej mieszanki wychodzi niezbyt udane dzieło. Na szczęście autorom gry, firmie Nival Interactive wszystko udało się zgrać tak jak należy. Silent Storm zawiera elementy strategii turowej, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym oraz gry RPG. Elementy strategii czasu rzeczywistego, to dowolne poruszanie się naszych postaci po mapie, gdy w pobliżu nie ma żadnego wroga. Kiedy natomiast w zasięgu oczu pojawi się jakiś wrogi żołnierz gra natychmiast przełącza się na system turowy. Walka wówczas przebiega w sposób przemienny. Każda z drużyn wykonuje ruch, następnie kończy turę i obserwuje ruchy wroga. Oczywiście podczas walki ilość możliwych ruchów jest ograniczona przez tzw. punkty ruchu. Każda czynność wymaga konkretnej ilości punktów, a po ich wyczerpaniu musimy zakończyć turę. Taki sposób prowadzenia walk wymaga ciągłego myślenia oraz analizowania każdego z naszych ruchów. Podobna sytuacja ma miejsce w szachach. System turowej walki przypomina ten, który widzieliśmy wcześniej np. w grze X-COM: UFO. Oprócz elementów strategicznych Silent Storm to także kilka ważnych cech gry RPG. Dzięki nim rozgrywka została wzbogacona o rozwój postaci, zdobywanie nowych umiejętności oraz poprawianie już nabytych. Każda postać w grze charakteryzowana jest przez zespół czynników takich jak zręczność, siła, celność itd. Cechy można dowolnie kształtować dzięki punktom doświadczenia. Punkty te zdobywamy za poprawnie wykonane zdania oraz za likwidowanie wrogów.

Silent Storm (PC)

Postaci w grze jest ponad 40, z czego każda z nich zajmuje się jedną z 6 profesji. Przed każdą misją, kiedy jesteśmy jeszcze w naszej bazie możemy zaglądnąć do Pułkownika. Zajmuje się on naszym personelem. Po krótkiej rozmowie i otrzymaniu kolejnej misji zaglądamy do okna wyboru naszej drużyny. Zawiera ono 20 różnych postaci do wyboru. Obok okna znajduje się krótki opis wybranej postaci. Możemy się niego dowiedzieć jakiej narodowości jest dany żołnierz, jaka jest jego profesja, wiek, czy jest żonaty i wielu innych informacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy bardziej zagłębić się w psychikę naszych żołnierzy, nie traktujemy ich jak kilku pixeli na ekranie monitora. Przy wyborze drużyny należy pamiętać, iż należy dobrać żołnierzy w taki sposób aby wykonanie misji było możliwe jak najlepiej i bez strat personelu. Po utracie jakiegoś żołnierza odzyskujemy go dopiero po zakończeniu misji, lecz tylko gdy wybierzemy średni lub najłatwiejszy stopień trudności gry, ponieważ postać nie ginie, lecz traci przytomność. Po wybraniu stopnia wyższego żołnierze tracą życie. Po śmierci któregoś z naszych podopiecznych liczyć tylko możemy na to, iż kolejny chętny będzie chciał go zastąpić. Rannych żołnierzy możemy kurować w naszej bazie, lub na polu bitwy jeśli w naszej drużynie znajduje się sanitariusz. Aby leczyć żołnierzy w bazie wystarczy skierować ich kroki do sanitariuszki. Bardzo szybko upora się z rannymi i będziemy mogli wyruszyć na kolejną misję. Należy pamiętać, że ranne osoby przebywające na polu bitwy przez cały czas tracą energię, z powodu utraty krwi. Jeśli mamy medyka w oddziale to jak najszybciej należy opatrzyć rannych żołnierzy.


Screeny z Silent Storm (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?