Little Nightmares (PC)

ObserwujMam (14)Gram (0)Ukończone (9)Kupię (0)

Little Nightmares (PC) - recenzja gry


@ 25.04.2017, 12:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Świat pełen niebezpieczeństw i niezbadanych zakamarków czeka na odkrycie. Przygotuj się jednak na wiele niebezpieczeństw.

Little Nightmares to projekt firmy Tarsier, mocno nawiązujący do dzieł studia Playdead, odpowiedzialnego m.in. za świetne Limbo oraz Inside. Mamy do czynienia z mroczną platformówką, w której spory nacisk położono na eksplorację oraz rozwiązywanie mniejszych lub większych łamigłówek środowiskowych. Pod przykrywką gry twórcy przemycają też przesłanie - na wypadek gdybyście mieli ochotę także porozmyślać. O tym jednak pisać nic więcej nie zamierzam.

Słów kilka napiszę natomiast w związku z fabułą. W Little Nightmares przejmujemy bowiem kontrolę nad dziewczynką - strasznie głodną, co sprawiło, że początkowo gra zwana była Hunger. Małą znamy jedynie jako Six (po polsku Sześć). Uwięziona jest ona na terenie podwodnego kurortu, a kiedy nadarza jej się okazja by uciec, postanawia z niej skorzystać. Podwija więc żółty płaszczyk i rusza w pełną niebezpieczeństw podróż.

Wzorem wspomnianego Limbo, w projekcie Tarsier nie jesteśmy prowadzeni za rączkę. Samodzielnie musimy do wszystkiego dojść. Domyślić się o co chodzi i w jaki sposób przebrnąć przez wszystkie rozdziały opowieści. Tych jest w sumie 5, a każdy pochłania mniej więcej godzinę – nieco więcej, jeśli szukamy znajdziek. Dotarcie do finału pochłania więc około 5-8 godzin.

Droga do celu pełna jest niebezpieczeństw. Po pierwsze, ze względu na to, że bohaterka jest niewielkich rozmiarów, a wszystko dookoła znacznie większe od niej. Po drugie, ponieważ wiele drzwi jest zamkniętych, a przejście dalej często jest dobrze ukryte i wymaga spostrzegawczości. Jeden niewłaściwy krok wystarczy, by wpaść w jakąś przepaść albo zostać zgniecionym przez mebel. Po trzecie, z powodu przeciwników, których napotkamy na swojej drodze.

Little Nightmares chce być platformówką z elementami horroru. Z tego powodu oponenci na jakich natrafiamy wyglądają jak wyjęci z koszmaru. Co gorsze, nie jesteśmy w stanie z nimi walczyć, a w związku z tym musimy ratować się przy pomocy ucieczki zakończonej w jakiejś kryjówce. Tylko jednej z napotkanych pokrak – niejako – stawimy czoła, ale o walce bezpośredniej nawet nie myślcie. To nie Resident Evil, a bardziej Outlast.

Jeśli chodzi o jakość zagadek, jest różnie. Najczęściej mamy do czynienia z czymś banalnym – szybko da się zatem dostrzec rozwiązanie i zmierzać dalej do przodu. Okazyjnie natrafiamy na coś bardziej zakręconego, jak np. przygotowanie parówek celem stworzenia liny do przeskoczenia w stronę otworu na ścianie. Zdecydowanie najwięcej czasu wymaga jednak poszukiwanie znajdziek – specjalnych posągów oraz tzw. Nomów – dziwnych stworków, ukrywających się w różnych miejscach wirtualnego świata. Twórcy obszary z nimi najczęściej bardzo dobrze ukryli.

Little Nightmares to satysfakcjonujące doznanie, zarówno pod względem samej mechaniki rozgrywki, jak i wrażeń audio-wizualnych. Twórcom udało się przygotować mocno klimatyczne udźwiękowienie, a także mroczną i charakterną oprawę graficzną. Przez większą część zabawy obserwujemy ciemne korytarze i przejścia, a okazyjnie spomiędzy szarości przebijają się jakieś kolory, tudzież światło. Szczególnie dobrze prezentuje się właśnie ono oraz dynamiczne cienie. Nie jest to w żadnym razie graficzna rewolucja, ale naprawdę solidnie to wszystko brzmi i wygląda.

Podsumowując, Little Nightmares to bardzo dobra platformówka. Jej zakup to wydatek niewygórowanych 80 złotych, czyli cena jest całkiem przystępna. Jeśli szukacie więc jakiejś ciekawej przygody z przesłaniem oraz toną klimatu, najnowszy projekt studia Tarsier będzie jak znalazł.


Długość gry wg redakcji:
6h
Długość gry wg czytelników:
4h 26min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Niby minimalistycznie, ale z pomysłem.
Dobry Dźwięk:
Jakieś jęki i pomruki, czasem coś stuknie. Klimatyczna muzyka pogrywa w tle.
Świetna Grywalność:
Jak zasiadłem, nie mogłem przestać grać.
Świetne Pomysł i założenia:
Gra z przesłaniem, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością.
Dobra Interakcja i fizyka:
Czasem coś przesuwamy, czasem zrzucamy.
Słowo na koniec:
Little Nightmares to jedna z najlepszych platformówek z domieszką horroru w jakie grałem.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Little Nightmares (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?