Watch_Dogs 2 (PC)

ObserwujMam (36)Gram (9)Ukończone (13)Kupię (18)

Recenzja gry Watch_Dogs 2 (PC)


@ 10.12.2016, 16:10
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Ubisoft tym razem się postarał - Watch_Dogs 2 na PC to port bliski ideału.

Bycie współczesnym graczem nie jest łatwym zadaniem. Kupując teoretycznie wciąż dość młode konsole obecnej generacji musimy liczyć się z często gorszą oprawą graficzną czy problemem z utrzymaniem płynności, za jaką od lat przyjmuje się stabilne 30 klatek. Jeszcze gorzej mają PeCetowcy, co potwierdzają wpadki z ostatnich lat, takie jak Assassin's Creed Unity, Batman: Arkham Knight czy świeżutka Mafia III i jeszcze młodsze Dishonored 2. Kiepskie porty tych głośnych tytułów doprowadziły do tego, że nie pozostaje nam nic innego jak chwalić Ubisoft za to, jak dobrze zoptymalizowane jest Watch_Dogs 2 na PC.

Wrażenia z optymalizacji: W tym tekście skupiamy się na optymalizacji wersji PC. Recenzję samej gry, spisaną na podstawie wrażeń z wydania konsolowego, znajdziecie w tym miejscu.

Ubisoft nigdy nie słynęło z dobrych portów, a chyba największe baty francuski koncern zebrał właśnie za wspomniane wyżej Assasssin's Creed Unity. Zdaje się jednak, że firma w końcu zaczęła wyciągać odpowiednie wnioski, bo już kolejna odsłona - Syndicate - działała na blaszakach nieźle, a najnowszy hicior w postaci Watch_Dogs 2 jest przykładem niemal podręcznikowej optymalizacji.

Przyjrzyjmy się najpierw wymaganiom sprzętowym:

Wymagania minimalne:

  • System: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (wyłącznie 64 bity);
  • Procesor: Intel Core i5 2400S @ 2.5 GHz albo AMD FX 6120 @ 3.5 GHz
  • Pamięć RAM: 6 GB
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB) albo AMD Radeon HD 7870 (2 GB);
  • Dysk twardy: 50 GB wolnej przestrzeni.

Wymagania rekomendowane:

  • System: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (wyłącznie 64 bity);
  • Procesor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHz albo AMD FX 8120 @ 3.9 GHz;
  • Pamięć RAM: 8 GB;
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 780 (3 GB), NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB), NVIDIA GeForce GTX 1060 (3 GB) albo AMD Radeon R9 290 (4 GB).

Jak widać, nie są one specjalnie wyśrubowane. Co jednak najważniejsze, pokrywają się z realnymi zapotrzebowaniami gry na sprzęt, co potwierdzają nasze testy. 

Watch_Dogs 2 sprawdziliśmy na dwóch konfiguracjach. Pierwszą był laptop wyposażony w procesor Core i5 4210H, 8GB RAM i kartę GTX 960M. Na takim sprzęcie odpaliliśmy grę w Full HD na detalach średnich. Liczba uzyskanych klatek na sekundę wahała się w przedziale od 30-45 fps. W trakcie normalnej rozgrywki, przechadzki po mieście czy nawet podczas akcji, gra utrzymywała całkiem stabilne 40 klatek. Spadki do 30 fps zdarzały się w zasadzie tylko podczas szybkiej jazdy samochodem po ulicach wirtualnego San Francisco. Oczywiście może to nieco irytować, bo z pojazdów w grze korzystamy często, ale rozgrywka nadal pozostaje płynna. A pamiętajmy, że nasz redakcyjny laptop odpowiada minimalnej konfiguracji, podczas gdy my ustawiliśmy detale średnie. Na których, swoją drogą, gra i tak wygląda bardzo dobrze. 

Druga konfiguracja to już mocny PC z Core i5 6600, 16GB RAM DDR4 i kartą GTX 1060 6GB, a więc maszyna lepsza, niż ta podana w wymaganiach rekomendowanych. W tym przypadku uzyskaliśmy około 70 klatek przy ustawieniach Wysokich w 1080p. Przestawienie detali na Bardzo Wysokie to już dość odczuwalny (choć głównie na liczniku) spadek do około 50 klatek, zaś przy detalach Ultra musimy liczyć się z około 40 fps. Warto jednak mieć na uwadze, że różnica pomiędzy Very High a Ultra jest... praktycznie niezauważalna. Nieco większe zmiany, m.in. w jakości tekstur czy oświetleniu, zauważymy po zjechaniu z Very High na High, ale Watch_Dogs 2 nadal wygląda ładnie. Testy udało nam się przeprowadzić także przy wyższej rozdzielczości - 1440p. I tak, na High uzyskaliśmy około 50 klatek, na Very High średnia wynosiła około 35 klatek, podczas gdy detale Ultra były praktycznie niegrywalne.

Finalnie Watch_Dogs 2 na PC należy ocenić jako bardzo solidny port. Owszem, na detalach Ultra gra ma dość kosmiczne wymagania, ale wystarczy zjechać do High lub mieszanki High z Very High i - nie tracąc praktycznie nic na jakości oprawy - cieszyć się płynną i świetnie wyglądającą grą, o ile tylko spełniamy rekomendowane wymagania. Co jednak ważne, także posiadacze słabszego sprzętu mogą się tu dobrze bawić, co potwierdzają nasze wyniki uzyskane na laptopie. Konfiguracja podana przez twórców w minimalnych wymaganiach powinna bez problemu zapewnić płynną rozgrywkę na dobrze wyglądających średnich detalach w rozdzielczości 1080p. 

Jeżeli chodzi o ogólną jakość grafiki w dziele Ubisoftu, to chyba najbliżej jej do oprawy, jaką oferuje Grand Theft Auto V w wersji na komputery. Watch_Dogs 2 miejscami wygląda lepiej, miejscami nieco gorzej od produkcji Rockstar, ale co najważniejsze, jest równie dobrze zoptymalizowane. 

W każdym razie, Ubisoft oddaje w nasze ręce bardzo dobrze przygotowany produkt, jednocześnie dając przykład innym deweloperom, jak powinny wyglądać porządne porty gier na PC. Szkoda, że coś co powinno być standardem, dziś jest czymś wręcz zaskakującym.


Długość gry wg redakcji:
50h
Długość gry wg czytelników:
24h 37min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Skąpane w słonecznych promieniach San Francisco cieszy oko niemal na każdym kroku. Kolorowe i ciekawie zaprojektowane ulice, piękne zielone parki czy pełne turystów piaszczyste plaże. Watch_Dogs 2 jest śliczne.
Świetny Dźwięk:
Szalony i wpadający w ucho soundtrack, dobrze zagrane postacie.
Świetna Grywalność:
Kilka świeżych pomysłów, sporo standardowych rozwiązań. Po więcej szczegółów odsyłam do recenzji samej gry, spisanej na podstawie wersji konsolowej.
Dobre Pomysł i założenia:
Jak wyżej.
Świetna Interakcja i fizyka:
Wygodne sterowanie, czy to na padzie, czy przy użyciu duetu myszka + klawiatura.
Słowo na koniec:
Port Watch_Dogs 2 na PC to przykład dobrze odrobionej pracy domowej - do ideału nieco zabrakło, ale nie ma się też czego specjalnie czepiać. Klaskać Ubisoftowi nie będziemy, bo to powinno być normą, ale mała pochwała na pewno się należy.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Watch_Dogs 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosManOfWarInPoland   @   17:21, 13.12.2016
Hmm ciekawe jak będzie u mnie wyglądać , 50 h gry - to przypuszczam że ja będę robić tą grę z rok bo jeszcze jedynki nie przeszedłem, bolało mnie to że kiepsko się jeździło i auta były bez licencji - szkoda bo Drivera SA zrobili super. Liczę na to że gra wyszła lepiej jak poprzedniczka.