Titanfall 2 (PC)

ObserwujMam (19)Gram (6)Ukończone (11)Kupię (5)

Titanfall 2 (PC) - recenzja gry


@ 31.10.2016, 10:39
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Seria Titanfall doczekała się kontynuacji, która garściami czerpie z pierwowzoru.

Wydany ponad 2 lata temu pierwszy Titanfall wprowadził nieco świeżości na rynku strzelanek, wyznaczając nowe standardy w kwestii mobilności na polu bitwy. Owe standardy oczywiście kopiowali następnie m.in. twórcy kolejnych odsłon Call of Duty. Gra zebrała wysokie noty i została ciepło przyjęta przez graczy, ale po zaledwie kilku miesiącach od premiery serwery opustoszały. Dziś jesteśmy świeżo po premierze kontynuacji starć Pilotów i Tytanów - czy studio Respawn  Entertainment wyciągnęło wnioski z błędów swojego poprzedniego dzieła?

Odpowiedź na powyższe pytanie - standardowo - czeka Was na końcu tekstu, a my tymczasem skupmy się na poszczególnych elementach przedsięwzięcia. Zacznijmy od kampanii, która w stosunku do pierwowzoru jest nowością. Jeszcze przed premierą pierwszego Titanfall twórcy wspominali, że kampanii nie wprowadzają, bo "mało kto je kończy". Graczy nie satysfakcjonowało takie wytłumaczenie i był to jeden z nielicznych zarzutów skierowanych w stronę gry. Tym razem studio Respawn zmieniło zdanie i wprowadziło kampanię z prawdziwego zdarzenia. 

Ta okazuje się całkiem niezła pod względem rozgrywki, ale bardzo nijaka fabularnie. Wcielamy się tu w niejakiego Jacka Coopera, który zasiada za sterami niedawno otrzymanej maszyny BT7274. Zadaniem jest pokonanie "tych złych", czyli gatunkowa klisza. Ten krótki opis nie zapowiada świetnego scenariusza i w istocie takowego nie ma - historia okazuje się płytka i mało ciekawa, ginąc w natłoku akcji, jaką zewsząd częstuje nas tryb single player. Czasami fabuła wydaje się być niemal wciśnięta na siłę, chociażby w momentach, gdy nasz protagonista rozmawia sobie ze swoim blaszanym przyjacielem - sama idea tej konwersacji jest ciekawa, tworzy coś w rodzaju więzi pomiędzy człowiekiem, a maszyną, ale czemu bywają momenty, gdy dialogi załączają się w samym środku rozpierduchy?

Gameplayowo na szczęście jest nieźle, a twórcy umiejętnie porcjują rozgrywkę - w trakcie zabawy sporo biegamy jako Pilot, niejedną chwilę spędzimy za sterami Tytana, a co jakiś czas przewijają się nawet walki z mocniejszymi bossami. Jednocześnie rozgrywka mocno nastawiona jest na elementy czysto zręcznościowe, związane z rozbudowanym systemem poruszania się Pilota. W kampanii Titanfall 2 musimy pozostawać praktycznie cały czas w ruchu, biegając po ścianach, skacząc po platformach czy wykonując szybkie wślizgi (nowość). Zabawa jest więc bardzo dynamiczna i kampienie w miejscu nie wchodzi w grę - produkcja mocno premiuje szybkie poruszanie się po planszy, bo w ten sposób nie tylko unikamy wrogiego ognia, ale też łatwo zaskakujemy grupkę przeciwników, flankując ich z którejś strony. Szkoda natomiast, że AI jest bardzo niemrawe, niezależnie od poziomu trudności. To jednak dość klasyczny zarzut w przypadku strzelanek.

Twórcy postarali się, jeżeli chodzi o projekt poziomów w singlu. Kolejne lokacje są dość różnorodne, ale to, co najbardziej cieszy, to ich konstrukcja. W trakcie zabawy trafimy na kilka większych etapów, które, choć nie są otwarte, oferują kilka dróg prowadzących do celu. Możemy więc wybrać czy zaskoczymy przeciwnika biegnąc po ścianie i zachodząc go od pleców, czy raczej zaatakujemy w stylu Rambo, wybierając najprostszą ścieżkę, co jednak jest średnio skuteczne.

Gdybym miał znaleźć jedno słowo na opisanie kampanii w Titanfall 2 wybrałbym "akcja". Nie ma miejsca na chwilę odpoczynku, bo czasami brakuje nawet sekund by przeładować karabin. Na ekranie niemal cały czas coś się dzieje - gdy akurat nie strzelamy, to biegamy po ścianach i skaczemy po platformach, w innym przypadku siedzimy za sterami potężnego robota i masakrujemy wszystko, co zmasakrować się da. Szczególnie finalne etapy to szalony rollercoaster i jeżeli lubicie taki natłok wydarzeń na ekranie, powinniście się tu świetnie bawić... przez około 6-7 godzin, bo tyle zajmuje dobrnięcie do wieńczącej rozgrywkę sceny.


Screeny z Titanfall 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskehciu   @   19:29, 31.10.2016
Świetna kampania i z niedowierzaniem mogę stwierdzić, że dubbing jest udany.

Twórcy wspominali, że nie będzie płatnych DLC, ale będzie darmowa dodatkowa zawartość.
0 kudosIgI123   @   20:24, 31.10.2016
Jak wejdzie do reedycji to pomyślę. Titanfall bawił, ale krótko i nie było bardzo z kim grać. Tutaj przynajmniej w kampanii się pobawię.
Cytat: kehciu
Twórcy wspominali, że nie będzie płatnych DLC, ale będzie darmowa dodatkowa zawartość.
Był news o tym.
0 kudosMicMus123456789   @   20:49, 31.10.2016
W minusach jest wspomniana "śmierć" pierwszej części kilka miesięcy po premierze, ja pierwszą część kupiłem gdzieś półtora roku po premierze i ni jak nie miałem problemu z grą online, całkiem sporo osób grało. Dodatków też trochę było.

Pierwszej części do szczęścia brakowało singla, który tu już jest więc każdy znajdzie coś dla siebie. Po za tym multi w jedynce było szalenie przyjemne tu widzę jest tak samo, a nawet lepiej. Po za tym informacja o darmowej zawartości po premierze pomoże utrzymać zainteresowanie grą Uśmiech
0 kudosDirian   @   21:00, 31.10.2016
Cytat: MicMus123456789
W minusach jest wspomniana "śmierć" pierwszej części kilka miesięcy po premierze, ja pierwszą część kupiłem gdzieś półtora roku po premierze i ni jak nie miałem problemu z grą online, całkiem sporo osób grało. Dodatków też trochę było.

To nie była definitywna śmierć, ale kilka miesięcy po premierze serwery dość mocno wyludniały i w niektórych trybach znalezienie chętnych do zabawy graniczyło z cudem. Później gra została mocno przeceniona, przez jakiś czas było można pograć za free, a następnie nawet dodatki rozdawali za darmo. To i ludzie wrócili do zabawy.
0 kudosmktiger   @   11:42, 02.11.2016
Dokładnie, ja Jedynkę wciąż mam zainstalowana i do czasu do czasu wejdę aby się "rozerwać".
Zdecydowanie niewłaściwy termin premiery.
0 kudosLoczek3545   @   20:25, 05.11.2016
Dokładnie, przy takim natłoku premier niestety Titanfall dla większości nie jest priorytetem...
Dla mnie jest to tytuł który muszę mieć, a recka jeszcze bardziej mnie do tego nakłoniła Szczęśliwy.
0 kudosManOfWarInPoland   @   15:24, 20.01.2017
Panowie jaki macie średni czas rozgrywki? Chodzi mi oczywiście o Kampanię? Jak 5-7 h to sobie odpuszczę dopóki nie spadnie, multi mnie średnio interesuje.
0 kudosDirian   @   15:31, 20.01.2017
Mi przejście kampanii zajęło około 7h. Jak na multika się nie nastawiasz to raczej poczekałbym na jakieś konkretniejsze przeceny.
0 kudosprofesjonalista19   @   19:15, 24.07.2017
Witam najlepszą społeczność w świecie gier Uśmiech
Mam pytanko do kogoś kto ogrywa titanfall'a 2. Jak to jest z ilością graczy w trybie sieciowym na xboxa?
Planuję kupić ale interesuje mnie tylko walka z innymi graczami. Pamiętam że w jedynce pola walki dość szybko opustoszały i jedyne co potem się tam spotykalło to cheaterzy i frustracja im towarzyszącą. Jak jest z dwójką?
Pozdrawiam
0 kudosDirian   @   20:46, 24.07.2017
Nie wiem jak to wygląda na Xboksie obecnie, ale niedługo liczba graczy znacząco wzrośnie, bo gra w sierpniu dołącza do EA Access, więc niemal na pewno będzie z kim grać Uśmiech
Dodaj Odpowiedź