Titanfall 2 (PC)

ObserwujMam (19)Gram (6)Ukończone (11)Kupię (5)

Titanfall 2 (PC) - recenzja gry


@ 31.10.2016, 10:39
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Nie ma co jednak ukrywać, kampania w Titanfall 2 jest jedynie przystawką, bo prawdziwa rywalizacja zaczyna się w multiplayerze. Ten nie zmienił się zbytnio względem pierwowzoru, bardzo mocno czerpiąc z "jedynki". Będąc szczerym, na pierwszy rzut oka można by się nawet zastanowić, którą część cyklu ogrywamy.

Nie oznacza to jednak, że multi jest słabe. Wręcz przeciwnie - przynosi masę frajdy. Tryby rozgrywki są w większości tym, co widzieliśmy wcześniej, z klasykami takimi, jak Capture the Flag czy standardowy Deathmatch na czele. Twórcy ponownie wprowadzili umiejętną selekcję, dzięki czemu gracze, w zależności od preferencji, mogą wybrać czy chcą bawić się przy udziale samych Pilotów, czy w towarzystwie Tytanów. Część trybów pozwala też połączyć zmagania ludzi i maszyn, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Jeżeli chodzi o zawartość, początkowo jest nieźle. Do naszej dyspozycji oddano aż 6 Tytanów (w singlu jest jeden, ale z wymiennym "w locie" uzbrojeniem), z czego każdy różni się dostępnym arsenałem i specjalnymi umiejętnościami. Mamy więc mocne, ale powolne maszyny nastawione na tankowanie, a z drugiej strony słabsze i zdecydowanie bardziej mobilne, sprawdzające się przy pełnych zakamarków terenach. W przypadku Pilotów możemy liczyć na całkiem pokaźny zasób pukawek, choć już teraz można mówić o pewnych problemach z balansem. Bardziej boli jednak fakt, że - podobnie, jak w przypadku pierwowzoru - dość szybko daje się nam we znaki niezbyt obfita ilość ulepszeń dostępnych do odblokowania. Mamy niby nowe gnaty, perki i możliwość dostosowania tego wszystkiego pod własne założenia, ale na dłuższą metę wcale nie ma tego aż tak wiele, co z pewnością nie będzie zachęcać do dalszej rozgrywki. Czyżby twórcy powtórzyli jeden z większych grzechów pierwszego Titanfall?

Docenić wypada za to projekty lokacji, które idą w parze z szybką rozgrywką. Pełno na nich wąskich przesmyków, dachów i ścianek do biegania, po których śmigają zwinni Piloci, nie brakuje jednak też szerszych korytarzy dla mechów oraz bardziej otwartych przestrzeni, na których może zmierzyć się jednocześnie większa liczba maszyn. W dniu premiery udostępniono 9 map, a kolejne są podobno w drodze - i to jako darmowa zawartość, bo twórcy postanowili zrezygnować z płatnego Season Passa. Nie wiemy czy wynikło to z kiepskiej sprzedaży przepustki w przypadku pierwszej części, ale gest doceniamy, o ile faktycznie dostaniemy kolejne plansze za friko.

Finalnie multik wypada bardzo pozytywnie i jeżeli dobrze bawiliście się w pierwszym Titanfall, to dwójka, rozwijająca nieco koncepcję, powinna Was tym bardziej wciągnąć. Kwintesencją są tu zarówno starcia Tytanów, jak i bardzo dynamiczna rozgrywka w skórze Pilota, nastawiona na ciągłe bieganie, skakanie i robienie wślizgów (a przy okazji - strzelanie). Poruszanie się jest zarazem bardzo płynne i szalenie łatwe, przez co nawet początkujący gracz szybko będzie czerpał satysfakcję. W kwestii nowości na tym polu, doszedł wspomniany wślizg, ale też linka z hakiem, pozwalająca nieco korygować trasę naszego szalonego biegu lub łatwo wskoczyć na plecy wrogiego mecha.

Jako że recenzuję wersję PC, mogę śmiało pochwalić optymalizację. Nie ma co ukrywać, że Titanfall 2 nie jest wyznacznikiem jakości oprawy wizualnej i podobnie jak "jedynka", śmiga najprawdopodobniej na zmodyfikowanym silniku Source (albo Source 2 - brakuje konkretów w tej kwestii). Graficznie grze daleko chociażby do Battlefielda 1, a i pewnie nowe Call of Duty będzie wyglądać lepiej, ale tytuł prezentuje się po prostu dobrze i śmiga świetnie nawet na słabszych maszynach. Na laptopie z Core i5 4210H, 8 GB RAM i GTX 960M osiągam stabilne 60 klatek w 1080p przy średnio-wysokich ustawieniach, zaś komputer z lekko kręconym Core i5 2500K, 8 GB RAM i GTX 970 bez problemu wyciągał stałe 60 fps przy tej samej rozdziałce i maksymalnych detalach.

Ogrywając Titanfall 2 towarzyszył mi efekt deja vu. Gra bardzo mocno czerpie z wydanej w 2014 roku "jedynki" i widać to na każdym kroku. Kontynuacja nie jest pod żadnym względem rewolucją, ale udanie rozwija sprawdzone schematy ze swojego poprzednika, dorzucając przy tym całkiem niezłą kampanię. W multiku to nadal klasa sama w sobie pod względem rozgrywki, ale zastrzeżenia można mieć do niezbyt obszernej ilości sprzętu do odblokowania. Mam spore obawy czy Titanfall 2 nie umrze po kilku miesiącach, jak jego poprzednik. Tym bardziej, że gra zadebiutowała w szalenie dziwnym przedziale czasowym - jesteśmy świeżo po premierze Battlefield 1 i tuż przed premierą Call of Duty: Infinite Warfare. Póki co na serwerach nie brakuje chętnych, ale zagadką jest czy za kilka miesięcy ten stan rzeczy nie ulegnie zmianie, a produkcja będzie potrafiła utrzymać przy sobie graczy. Być może pomoże w tym zapowiedziana darmowa zawartość. W każdym razie, otrzymaliśmy świetną strzelankę, dlatego pozostaje trzymać kciuki, by studio Respawn zapewniło jej odpowiednie popremierowe wsparcie.


Długość gry wg redakcji:
7h
Długość gry wg czytelników:
6h 48min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Graficznie tytuł odstaje od Battlefielda 1 czy nawet wielu gier z zeszłego roku, ale nadal wygląda nieźle i jest przy tym świetnie zoptymalizowany.
Dobry Dźwięk:
Udźwiękowienie nie wpada specjalnie w ucho, ale też niczym nie wadzi.
Świetna Grywalność:
Dynamiczna i wciągająca kampania, pod warunkiem, że lubicie być ciągle w ruchu (w tym przypadku - wirtualnym ruchu). Multik to klasa sama w sobie.
Dobre Pomysł i założenia:
Twórcy mocno opierali się na pierwowzorze, wprowadzając kilka nowości i usprawnień.
Świetna Interakcja i fizyka:
Świetnie zrealizowany system poruszania się Pilotem - skakanie, bieganie po ścianach, używanie linki. To wszystko przynosi masę frajdy i jest niesamowicie płynne.
Słowo na koniec:
Kontynuacja Titanfall garściami czerpie ze swojego poprzednika, dorzucając przy tym garść nowości. Nie ma rewolucji, ale dostajemy po raz kolejny udaną strzelankę. Dalszy jej los pozostaje w rękach twórców.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Titanfall 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskehciu   @   19:29, 31.10.2016
Świetna kampania i z niedowierzaniem mogę stwierdzić, że dubbing jest udany.

Twórcy wspominali, że nie będzie płatnych DLC, ale będzie darmowa dodatkowa zawartość.
0 kudosIgI123   @   20:24, 31.10.2016
Jak wejdzie do reedycji to pomyślę. Titanfall bawił, ale krótko i nie było bardzo z kim grać. Tutaj przynajmniej w kampanii się pobawię.
Cytat: kehciu
Twórcy wspominali, że nie będzie płatnych DLC, ale będzie darmowa dodatkowa zawartość.
Był news o tym.
0 kudosMicMus123456789   @   20:49, 31.10.2016
W minusach jest wspomniana "śmierć" pierwszej części kilka miesięcy po premierze, ja pierwszą część kupiłem gdzieś półtora roku po premierze i ni jak nie miałem problemu z grą online, całkiem sporo osób grało. Dodatków też trochę było.

Pierwszej części do szczęścia brakowało singla, który tu już jest więc każdy znajdzie coś dla siebie. Po za tym multi w jedynce było szalenie przyjemne tu widzę jest tak samo, a nawet lepiej. Po za tym informacja o darmowej zawartości po premierze pomoże utrzymać zainteresowanie grą Uśmiech
0 kudosDirian   @   21:00, 31.10.2016
Cytat: MicMus123456789
W minusach jest wspomniana "śmierć" pierwszej części kilka miesięcy po premierze, ja pierwszą część kupiłem gdzieś półtora roku po premierze i ni jak nie miałem problemu z grą online, całkiem sporo osób grało. Dodatków też trochę było.

To nie była definitywna śmierć, ale kilka miesięcy po premierze serwery dość mocno wyludniały i w niektórych trybach znalezienie chętnych do zabawy graniczyło z cudem. Później gra została mocno przeceniona, przez jakiś czas było można pograć za free, a następnie nawet dodatki rozdawali za darmo. To i ludzie wrócili do zabawy.
0 kudosmktiger   @   11:42, 02.11.2016
Dokładnie, ja Jedynkę wciąż mam zainstalowana i do czasu do czasu wejdę aby się "rozerwać".
Zdecydowanie niewłaściwy termin premiery.
0 kudosLoczek3545   @   20:25, 05.11.2016
Dokładnie, przy takim natłoku premier niestety Titanfall dla większości nie jest priorytetem...
Dla mnie jest to tytuł który muszę mieć, a recka jeszcze bardziej mnie do tego nakłoniła Szczęśliwy.
0 kudosManOfWarInPoland   @   15:24, 20.01.2017
Panowie jaki macie średni czas rozgrywki? Chodzi mi oczywiście o Kampanię? Jak 5-7 h to sobie odpuszczę dopóki nie spadnie, multi mnie średnio interesuje.
0 kudosDirian   @   15:31, 20.01.2017
Mi przejście kampanii zajęło około 7h. Jak na multika się nie nastawiasz to raczej poczekałbym na jakieś konkretniejsze przeceny.
0 kudosprofesjonalista19   @   19:15, 24.07.2017
Witam najlepszą społeczność w świecie gier Uśmiech
Mam pytanko do kogoś kto ogrywa titanfall'a 2. Jak to jest z ilością graczy w trybie sieciowym na xboxa?
Planuję kupić ale interesuje mnie tylko walka z innymi graczami. Pamiętam że w jedynce pola walki dość szybko opustoszały i jedyne co potem się tam spotykalło to cheaterzy i frustracja im towarzyszącą. Jak jest z dwójką?
Pozdrawiam
0 kudosDirian   @   20:46, 24.07.2017
Nie wiem jak to wygląda na Xboksie obecnie, ale niedługo liczba graczy znacząco wzrośnie, bo gra w sierpniu dołącza do EA Access, więc niemal na pewno będzie z kim grać Uśmiech
Dodaj Odpowiedź