This is the Police (PC)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

This is the Police (PC) - recenzja gry


@ 11.09.2016, 21:45
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

This is the Police to nie historia smutnego krawężnika od wypisywania mandatów - możesz być szefem lokalnej policji wyciągającym haracze dla miejscowej mafii!

Na rynku jest niewiele produkcji, które pozwalają nam wcielić się w postać stróża prawa. Zazwyczaj stajemy właśnie po tej drugiej stronie barykady, gdzie obrabiamy banki, jesteśmy szefami włoskiej mafii, czy po prostu psocimy w mieście i uciekamy przed policjantami. A jeśliby tak połączyć niektóre z wymienionych przeze mnie elementów? Wiecie – gliniarz w skorumpowanym miasteczku i dylemat, czy ratować kumpla i zacząć współpracować z gangsterami, czy bezwzględnie zwalczać ich działania?

Jak przez długi czas na horyzoncie nie było widać ciekawej, tudzież nieszablonowej gry z „niebieskimi” w roli głównej, tak ostatnio w nie obrodziło – choć Beat Cop nie ma jeszcze ustalonej dokładnej daty premiery, to w wersję alfa mogliśmy już zagrać pod koniec lipca. O życiu amerykańskiego krawężnika zdążyliśmy też przygotować tekst. Tym razem jednak nie mamy do czynienia ze zwykłym patrolowcem, a szefem lokalnej policji!

This is the Police w wykonaniu Weappy Studios to nieco inny typ produkcji w stosunku do Beat Cop. Przede wszystkim rozgrywka składa się z dwóch części – warstwy strategicznej oraz fabularnej. Wcielamy się w postać Jacka Boyda, szefa policji w mieście Freeburg. Miejscowość do tej pory nieskalana przestępczością zaczęła nią – dosłownie – żyć. Mafia przejmuje interesy w mieście, a korupcja sięga swoimi oślizgłymi mackami do najwyższych szczebli władzy. Decyzją nowego burmistrza Jack zostaje odwołany ze swojej funkcji i stawia warunek – zarabia 500 tysięcy dolarów w 180 dni, bo po 3 miesiącach właśnie odchodzi.

I tutaj pojawiają się elementy wyciągnięte wprost z dobrego RPG-a – wybory moralne. Codziennie na drodze bohatera staje jakaś przeszkoda, z którą mierzy się właśnie (albo inaczej – które poznajemy) podczas komiksowych przerywników filmowych. W trakcie nich niekiedy pojawiają się interaktywne elementy jak rozmowa z dziennikarzami, jakiś drobny zręcznościowy element czy po prostu dialog, w ramach którego wybieramy poszczególne opcje. Niemniej jednak to nasze kluczowe decyzje (np. pomoc przyjacielowi lub odmowa) wpływają na to, z jakimi postaciami widzimy się w kolejnym dniu, co przynosi los etc.


Screeny z This is the Police (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?